Cheaterzy w Counter-Strike: Global Offensiove? Wielu powie, że to codzienność. Prawdopodobnie każdy, kto miał styczność z matchmakingiem, choć raz spotkał się z oszustami, wykorzystującymi czy to aimbota, czy na przykład wallhacka. Wiele wskazuje jednak na to, że powrócił sposób na oszukiwanie, który kiedyś już obecny był w CS-ie.

W ostatnich godzinach nasiliły się skargi graczy rywalizujących w różnych trybach CS:GO na dziwny "błąd". Z wpisów w social media wynika, że polega on na nagłym wyrzuceniu wszystkich graczy z serwera i... skasowaniu całego meczu! Zawodnicy uczestniczący w zmaganiach czy to w Skrzydłowym, czy też w MM-ach w historii swojej gry nie mogli odnaleźć ostatniego pojedynku, podczas którego wystąpił ten nieoczekiwany krytyczny błąd. Co istotne, żaden z nich nie mógł również powrócić na serwer, a także nie został ukarany za jego opuszczenie.

Tak całą sprawę opisuje jeden z użytkowników reddita, SoccerDude1657:

Oto co właśnie mnie spotkało. Zastanawiam się, czy ktoś z was również tego doświadczył. Zacząłem szukać meczu rankingowego i wszystko zaczęło się normalnie, moja drużyna wygrała kilka pierwszych rund. Po chwili nieoczekiwanie otrzymałem informację o błędzie płączenia, przez co zostałem wyrzucony z serwera, w wyniku którego moja gra się zawiesiła. Zrestartowałem ją i chciałem ponownie połączyć się z serwerem. Mecz zniknął i nie mogłem połączyć się z serwerem ponownie. Zaczekałem chwilę, ale mecz już się nie pojawił w historii gier. Nie dostałem nawet bana za wyjście z serwera.

Po chwili ponownie zacząłem szukać gry rankingowej i spotkało mnie to samo. W naszej drużynie był cheater i po około czterech rundach powiedział, że gra go nudzi i zamierza opuścić mecz. Po tych słowach zostałem rozłączony z serwerem i ponownie wszystko wyglądało tak, jakby mecz nigdy się nawet nie zaczął.

Jak się okazuje, w CS:GO odnaleziono błąd, który wykorzystywany jest, by demo meczu nie trafiło do sprawdzenia w Overwatchu. Wykorzystują to przede wszystkim cheaterzy, doprowadzając do błędu krytycznego serwera w trakcie trwania meczu albo po jego zakończeniu.

Błąd ten był wykorzystywany już w przeszłości, ale po jakimś czasie Valve go wyeliminowało. Teraz powrócił i pozostaje czekać, aż twórcy gry ponownie wydadzą aktualizację CS:GO łatającą dziurę.