Patch 10.13 w League of Legends już niebawem zagości na serwerach. Tym razem zapowiedzi zmian, które Marc "Scruffy" Yetter, Lead Game Designer, zamieścił na swoim Twitterze, zostały optymistycznie przyjęte przez społeczność. Niemniej, kiedy ogłoszono konkrety, spora część graczy zaczęła narzekać. Co zatem wywołało tak skrajne emocje?

Osłabienia

Przede wszystkim spory cios otrzymał Ornn. Teraz będzie zadawał prawie 30% mniej obrażeń przy rozbiciu osłabienia Kruchość. Wiele osób krytykuje nadchodzącą zmianę, która ma na celu zmniejszenie obecności Ornna w rozgrywkach profesjonalnych, argumentując to średnim współczynnikiem zwycięstw bohatera w kolejce rankingowej.

Spore zmiany czekają też Yuumi. Od najbliższej aktualizacji jej E będzie kosztować więcej many, co lekko utrudni jej potencjał leczniczy. Aphelios jest kolejną postacią z dolnej alei, która stanie się nieco słabsza. Ataki z broni Crescendum na neutralnych potworach nie będą już przedłużać czasu trwania Chakramów, zmniejszono też bonus do trafienia krytycznego Warty w Świetle Księżyca (R) z 50% do 20%.

Minimalne osłabienie przewidziane zostało dla Syndry, Cassiopei, a także Kalisty. Q Syndry na pierwszych poziomach będzie kosztować 20 pkt. many więcej, Cassiopeia straci 2 pkt. odporności na magię, a obrażenia fizyczne przyznawane Kaliście za każdy poziom spadną z 4 do 3,5 pkt.

Jeśli zaś chodzi o nerfy run i przedmiotów, to tyczą się one Zdobywcy, Tańca Śmierci i Opiekuna. Maksymalna ilość ładunków Zdobywcy została zwiększona do 12, a obrażenia gwarantowane przez każdy z nich będą niższe na początku, a większe na końcu gry. Taniec Śmierci z kolei będzie znacznie słabszy na postaciach zasięgowych, które teraz w efekt krwawienia przekształcą nie 20% otrzymanych obrażeń, a jedynie 10%. Postacie korzystające z Opiekuna dysponować będą natomiast nieco mniejszą tarczą.

Wzmocnienia

W departamencie wzmocnień zagościło kilka ostatnio zapomnianych postaci, czyli Nocturne, Yorick, Ryze, Gnar, Vi, Lucian i Rakan. Sporo zmian, ale chyba żadna na tyle duża, by przywrócić daną postać do mety. Możliwe, że nieco uważniej trzeba będzie się przyjrzeć Nocturne'owi, który będzie znacznie szybciej czyścił obozy w dżungli.

Inne

Cieszcie się, miłośnicy AP Kog'Mawa i Nunu! Obie postacie otrzymały nieco lepsze skalowanie z przedmiotami magicznymi, co może przynieść nieco świeżości do solo kolejki... lub jeszcze bardziej zwiększyć obecność tzw. "interów". A skoro o nich mowa, to patch 10.13 nareszcie wprowadza system zgłaszania swoich sojuszników już na etapie wyboru bohaterów. Jeżeli więc zobaczycie w waszej drużynie Disco Nunu, będziecie mogli od razu zgłosić niesfornego gracza.

I to tyle jeżeli chodzi o nadchodzącą aktualizację. Jeśli chcecie zapoznać się z dokładnymi wartościami liczbowymi w kwestii zmian, to koniecznie zajrzyjcie na twitterowy profil Yettera, dostępny poniżej. Pamiętajcie też, że wszystkie te informacje nie są jeszcze oficjalne, a na ich potwierdzenie przyjdzie nam poczekać do premiery patch note'ów.

Oto pełna lista planowanych zmian:

[embed]https://twitter.com/MarkYetter/status/1272991973213782016[/embed]