To już oficjalne – nadchodzi nowa aktualizacja, a wraz z nią do VALORANTA zawitają wreszcie niewidziane od kilku tygodni mecze rankingowe. Ale to nie koniec rzeczy, które pojawią się po wprowadzeniu patcha oznaczonego numerem 1.02.

Zacznijmy jednak od rankedów. Zmian, które je dotknęły, nie ma co prawda zbyt wiele, ale i tak warto o nich wspomnieć. Przede wszystkim lekkiemu liftingowi poddano wygląd rang, a ponadto najwyższa z nich zmieniła nazwę z Valorant na Radiant, by uniknąć niepotrzebnych nieporozumień. Jednocześnie twórcy zwiększyli też dopuszczalną różnicę poziomów pomiędzy znajomymi podczas placementów. Niektórych zasmucić może fakt, że podtrzymano dotychczasową formę dogrywki, która nadal przybierać będzie formę trybu "nagła śmierć". Ale to tylko tymczasowe rozwiązanie, gdyż twórcy zapewnili, że pracują już nad sprawiedliwszym wyjściem. A, i jeszcze jedna istotna kwestia – w końcu będziemy mieć możliwość poddania meczu za pomocą głosowania jeżeli np. nie będzie nam szło albo jeden z naszych towarzyszy opuści serwer.

Riot skupił się też na dalszym balansie postaci, a największe zmiany dosięgły Viper. Popracowano nieco nad Toksyczną Zasłoną, dzięki czemu jej emitery mają być umieszczane w bardziej odpowiednich miejscach, a sama ściana ma zachować ciągłość, przechodząc też przez ściany. Z kolei Jadowite Ukąszenie przez jakiś czas uczyni nas wrażliwszymi na obrażenia, a Toksyczna Chmura regenerować się będzie nie pięć, a sześć sekund. Jett i Reyna doczekały się natomiast modyfikacji związanych z Drugim Podejściem Phoenixa, a w przypadku Cyphera poruszono kilka pomniejszych błędów dotyczących m.in. kamery, które wraz z aktualizacją zostały naprawione.

Co poza tym? Podjęto prace na wszystkich obecnych w puli mapach, by nieco zmienić kąty wychylania się. Ułatwiono też ucieczkę podczas trafienia poprzez zmniejszenie procentowego spowolnienia – jeżeli więc byliśmy blisko osłony, za którą mogliśmy się schować, mamy szansę na to, by umknąć. Natomiast w trybie Gorączka Spike'a znajdzie się nowy rodzaj orba – Tracer Orb – który na czas rundy dwukrotnie zwiększa penetrację ścian i osłon, a przy tym  na 0,75 sekundy ujawnia kryjącego się za nimi wroga, który zostanie trafiony. Jednocześnie patch wprowadzi usprawnienia interfejsu oraz poprawki związane z optymalizacją samej gry.

Pełną listę zmiany w języku angielskim znaleźć można pod tym adresem. Zostały one również zaprezentowane na poniższym wideo: