Jeszcze wczoraj pisaliśmy o zmianach, które mają nadejść już dzisiaj wraz z łatką 10.17. Podzielił się nimi na Twitterze Mark "Scruffy" Yetter, Lead Gameplay Designer dla League of Legends. Jak można się było spodziewać, patch ten nie jest jednym z większych, co spowodowane jest między innymi tygodniową przerwą, jaką Riot Games zorganizowało sobie parę dni temu. Mało kto jednak spodziewał się, że przed dzisiejszą aktualizacją dostaniemy pierwsze informacje na temat kolejnej.

Yetter ponownie usiadł do ulubionego medium społeczności esportowej i podzielił się dwoma niemałymi zmianami, które powinny pojawić się na serwerach za dwa tygodnie. Dotyczą one dwóch sololanerek – Kayle oraz Ahri. Zwolennicy Lisicy powinni być zadowoleni, wszak jej gameplay zostanie odrobinę zmieniony, lecz głównie na dobre. Fani Sprawiedliwej będą mieli mniej powodów do radości.

CZYTAJ TEŻ:
Patch LoL-a 10.17 coraz bliżej. To koniec botlane’u Sona-Lux?

Zaczynając od dobrych wieści dla fanów Kayle, aktywowanie Gwieździstego Czaroostrza nie będzie kosztowało ani krzty many, czas odnowienia umiejętności zostanie obniżony do 8-6 sekund, a sam pocisk będzie szybszy. Jego prędkość zostanie zwiększona z 2000 na 5000. Niestety, na tym się kończą pozytywne nowiny. Sprawiedliwa nie będzie już odzyskiwała many, kiedy Promienny Wybuch trafi bohatera, a koszt many Astralnego Błogosławieństwa zostanie zwiększony z 70-110 do 90-130.

Mały rework czeka za to Ahri, której umiejętności dostaną kilka nowych bonusów, bądź też zostaną kompletnie zmienione. Jej nowa umiejętność pasywna będzie się nazywać Essence Theft. Kiedykolwiek Ahri uderzy przeciwnika jedną z umiejętności, otrzyma ona ładunek Kradzieży Esencji i może zebrać trzy takie na jeden cast. Po zebraniu dziewięciu ładunków jej kolejna umiejętność, która uderzy wroga, uleczy ją za 30/60/90/180 (zależne od poziomu) i 27% ówczesnej mocy umiejętności. Do tej pory było to jedną z cech jej Zwodniczej Kuli, lecz teraz przechodzi to na umiejętność pasywną i będzie aplikowane do wszystkich obrażeń magicznych. Jednocześnie stara pasywka zostaje usunięta. Dodatkowo użycie Ogników zapewniać będzie przypływ 40% prędkości poruszania się na 1,5 sekundy, a sama umiejętność będzie zadawać 200% obrażeń stworom poniżej 20% życia. Cooldown zostanie niestety odrobinę podwyższony, z 9/8/7/6/5 na 10/9/8/7/6, tak samo jak i koszt many, z 40 na 55 na każdym poziomie.

Według Scruffy'ego wprowadzone aktualizacje mają uatrakcyjnić sposób grania obiema bohaterkami. W przypadku Ahri jest to dosyć możliwe, jako że nerfy na W są małe, natomiast nowa pasywna umiejętność powinna ją znacząco wzmocnić, umożliwić jej nowe kombinacje i zwiększyć przeżywalność na linii. Trudno jednak powiedzieć to samo o Kayle. Delikatne wzmocnienie E kosztem konkretnych osłabień W i Q? Sprawiedliwą zdecydowanie będzie się grało odrobinę inaczej, ale czy lepiej, to już kwestia mocno sporna.

Przypominamy, że to jedynie wstępne zapowiedzi Riotu. Do czasu wprowadzenia oficjalnego patcha, sporo się może zmienić, chociaż zazwyczaj informacje ze strony Marka Yettera pokrywają się z rzeczywistością.