Po drobnym patchu w postaci 10.17 (lub alternatywnie 10.16b) League of Legends doczekało się kolejnej, tym razem pełnej aktualizacji. Najważniejszym elementem najnowszej łatki jest standardowo balans wśród postaci, ale nie tylko to wprowadza wersja 10.18. Wkrótce w grze pojawią się też skórki z nowej serii, zapowiadające nieco dołączenie Samiry do Ligi, a także czeka nas powrót jednego z ulubionych trybów rozrywkowych w grze, czyli Jeden za Wszystkich.

Osłabienia

Nerfy w patchu 10.18 nie są może totalnie odmieniające rozgrywkę, ale warto zwrócić uwagę na niektóre z nich. Zwłaszcza jeśli lubicie grać Settem na pozycji wspierającego, bo od teraz nie będzie on zadawał aż tylu obrażeń, jeśli nie będzie budowany pod AD. Uderzono również w defensywę Kog'Mawa w późniejszej fazie gry oraz nieco odebrano siły Ashe i Galio. Nie tylko bohaterowie znaleźli się jednak na liście osłabień – trochę zmodyfikowano też runę Opiekuna.

  • Ashe
    • Zmniejszona podstawowe obrażenia od ataku z 61 na 59 punktów.
  • Galio
    • Wichry Wojny (Q):
      • Zmniejszono podstawowe obrażenia tornada z 80-220 na 70-210 punktów.
  • Kog’maw
    • Zmniejszone zdrowie otrzymywane co poziom z 90 na 85 punktów.
    • Zmniejszono pancerz otrzymywany co poziom z 3,5 na 3,25 punktów.
  • Sett
    • Hart Gladiatora (pasywna):
      • Zmniejszony przelicznik siły ataku drugiego uderzenia z 15% całkowitego AD do 50% dodatkowego AD.
    • Mobilizacja (Q):
      • Zmniejszone obrażenia dodatkowe z 10-50 +1–5% maks. zdrowia celu +0,01 na 100 całkowitej siły ataku na 10-50 +1% maks. zdrowia celu +1–3% za każde 100 AD.
  • Shen
    • Bariera Ki (bierna):
      • Zmniejszona tarcza z 70-121 na 60-111 punktów.
  • Opiekun
    • Zmniejszone skalowanie wytrzymałości tarczy z 25% mocy umiejętności +12% dodatkowego zdrowia do 15% AP +9% dodatkowego zdrowia.

Wzmocnienia

Zmiany u Ahri i Kayle raczej nie są typowymi wzmocnieniami, lecz skoro Riot Games sam umieścił je na liście zbuffowanych czempionów, to kim my jesteśmy, aby kwestionować ich decyzję, czyż nie? W każdym razie jeśli czytaliście planowane zmiany, to radzimy przejrzeć usprawnienia jeszcze raz, zwłaszcza w przypadku fanów Sprawiedliwej. W opisie patcha Kayle nie znalazła się bowiem informacja dotycząca zmniejszenia czasu odnowienia jej trzeciej umiejętności, ale zgodnie z wcześniejszymi zamiarami od teraz zdolność ta będzie darmowa. Oprócz tych dwóch postaci dodano również nieco siły Rumble'owi, dwóm dżunglerom (Xin Zhao i Jarvan IV) oraz dwóm strzelcom (Miss Fortune i Ziggs).

  • Ahri
    • Zmniejszona podstawowa regeneracja zdrowia z 6,5 na 5,5 punktów.
    • Kradzież Esencji (Nowa umiejętność bierna, usunięto ze Zwodniczej Kuli (Q)):
      • Po trafieniu wrogów kilkoma zaklęciami następne trafienie uleczy Ahri.
    • Ogniki (W):
      • Nowe Użycie Ogników dostarczy dodatkową prędkość poruszania się na 1,5 sekundy o początkowej wartości 40% zanikającej z czasem.
      • Nowe Ogniki zadają 200% obrażeń stworom poniżej 20% zdrowia.
      • Zwiększony czas odnowienia z 9-5 na 10-6 sekund.
      • Zwiększony koszt many z 40 na 55 punktów.
      • Ogniki będą głównie atakować stwory posiadające mało zdrowia.
  • Jarvan IV
    • Cios Smoka (Q):
      • Zwiększone podstawowe obrażenia z 80-240 na 90-250 punktów.
  • Kayle
    • Promienny Wybuch (Q):
      • USUNIĘTO: Nie przywraca many przy uderzeniu bohatera.
    • Astralne Błogosławieństwo (W):
      • Zwiększony koszt many z 70-110 na 90-130 punktów.
    • Gwieździste Czaroostrze (E):
      • Zmniejszony koszt many z 50-70 punktów do zera (od teraz użycie jest darmowe).
      • Zwiększona prędkość pocisku z 2000 na 5000 jednostek.
  • Miss Fortune
    • Zwiększona prędkość ataku co poziom z 2,25 na 3%.
    • Szybki Krok (W):
      • Zwiększona maksymalna dodatkowa prędkość ruchu z 50-90 na 55-95 punktów.
  • Rumble
    • Ogniopluj (Q):
      • Zwiększone całkowite obrażenia z 175-315 na 180-340 punktów.
  • Twitch
    • Skażenie (E):
      • Zwiększony przelicznik mocy umiejętności co ładunek z 20% na 33,3%.
    • Walę na Oślep (R):
      • Zmniejszony spadek obrażeń co jednostkę z -10% i co najmniej 40% na -5% co jednostkę i co najmniej 70%.
  • Xin Zhao
    • Z Wiatru Grom (W):
      • Zwiększone podstawowe obrażenia pchnięcia z 30-170 (+75% obrażeń od ataku) na 40-180 (+80% AD).

Inne

Choć prześledziliśmy wzmocnienia i osłabienia wśród bohaterów, to warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną postać – Shyvanę. Jej Ognisty Podmuch (E) doczekał się poprawy wizualnej oraz drobnych zmian, jak modyfikacja częstotliwości zadawanych obrażeń czy początek promienia wybuchu. Innowacje te poprawiają głównie przejrzystość jej umiejętności, a nie siłę Shyvany, jednak wypadałoby o nich również napomknąć. Drobne aktualizacje wizualne pojawiły się również u m.in. Malzahara, Nocturne'a oraz Viktora.

Wkrótce w League of Legends pojawi się również nowa seria skórek – Psychoperacja. Na razie w gronie postaci ze skinem z tej serii znalazły się Sona, Vi, Shen, Master Yi oraz Ezreal, a ten ostatni będzie miał go również w prestiżowej edycji. W przyszłości jednak możemy też spodziewać się tej skórki u najnowszej bohaterki w League of Legends, czyli Samiry. Więcej o nowej postaci w najpopularniejszej grze Riotu przeczytacie poniżej:

CZYTAJ TEŻ:
Kolejne ciekawe mechaniki do opanowania. Poznaliśmy umiejętności Samiry

Psychoperacja to nie tylko seria nowych skórek, ale też powrót trybu Jeden za Wszystkich, w którym każdy z graczy z jednej drużyny będzie kontrolował tego samego czempiona. Na powrót tego trybu oraz same skórki będziemy musieli jednak poczekać do jutra – a dokładnie do godziny 22:00, przynajmniej jeśli chodzi o Jeden za Wszystkich.

Pełny opis patcha 10.18 znajdziecie pod tym adresem.