W środku obecnego tygodnia na oficjalne serwery League of Legends zawitała łatka oznaczona numerem 10.23. Aktualizacja ta jest kluczowa, wszak to wraz z nią zakończony został dziesiąty sezon, a rozpoczął się wyczekiwany przez wszystkich presezon. Tym razem zmiany presezonowe są większe niż zazwyczaj, wszak do gry wprowadzono masę przedmiotów legendarnych i mitycznych. Są one niezwykle mocne, zwłaszcza te z drugiej kategorii. Niektóre z nich okazały się, lekko mówiąc, za mocne, na co niemalże od razu zareagował Riot. Dzisiaj w nocy Mark Yetter, Gamegplay Design Director dla LoL-a, zapowiedział pierwszego hotfixa, który jeszcze dziś ma pojawić się na serwerach.

Przedmioty

Niemalże wszystkie przedmioty, które zostały dotknięte zmianami w hotfixie, zostały osłabione. Jednym z niewielu wyjątków są itemy startujące dla leśników, których

  • Zaćmienie
    • Zmniejszono obrażenia fizyczne równe maksymalnego zdrowia przeciwnego bohatera z 8% na 6%.
    • Zmniejszono dodatkową prędkość poruszania się z 30% na 15%.
  • Cierpienie Liandry'ego
    • Zmniejszono otrzymywane przebicie odporności z 5% do 25% co sekundę na 5% do 15% na sekundę.
  • Ostrze Gniewu Guinsoo
    • Zwiększono koszt z 2600 złota na 2800 złota.
    • Zmniejszono wartość zadawanych obrażeń fizycznych przy trafieniu krytycznym za każde 20% szansy z 45 na 40.
  • Zmora Licza
    • Zmniejszono przelicznik mocy umiejętności ataku po użyciu umiejętn
  • Odnowienie Kamienia Księżycowego
    • Poprawnie leczy już sojuszników, którzy są w trakcie walki.

Zapowiedziany przez Yettera hotfix osłabia także odrobinę Viktora, a wzmacnia Kassadina. Pierwszy z nich będzie miał zmniejszony przelicznik mocy umiejętności na swoim E z 70% na 50%. Bohater będzie miał także słabszy wstrząs po użyciu lasera, jako że podstawowe obrażenia zostaną zmniejszone z 20-180 do 20-140. Jeżeli natomiast chodzi o Kassadina, to będzie on otrzymywał co poziom 105, a nie 90 zdrowia, a podstawowy koszt jego superumiejętności zostanie zmniejszony z 50 na 40 many.

Yetter jednocześnie informuje, że wraz z resztą zespołu jest świadomy pojawiających się bugów i usterek, a także innych przedmiotów i postaci, które są za mocne bądź też za słabe. Zapowiada, że intensywnie pracują nad tym, żeby zbalansować rozgrywkę.