Minęły dwa tygodnie od ostatniej aktualizacji VALORANTA, pora więc na kolejną garść zmian. Po VALORANT Champions Tour 2021: Masters w Berlinie było jasne, że Jett nie może już dłużej dominować mety w FPS-ie Riotu. Była ona najczęściej wybieranym agentem, a we właściwych rękach potrafiła dokonać rzeczy niemożliwych. Twórcy odpowiedzieli więc na zmartwienia graczy w najnowszej łatce. Patch 3.06 to głównie osłabienie koreańskiej postaci, zmiany w umiejętnościach Skye i KAY/O oraz parę modyfikacji na mapach.

To koniec dominacji Jett?

Weźmy na pierwszy ogień te najważniejsze aspekty nowej aktualizacji. Jett będzie miała do dyspozycji jedną Zasłonę Chmur mniej. To zrozumiały nerf, ale nie on jest tutaj najważniejszy. Najistotniejszą zmianą będzie ta dotycząca jej Burzy Ostrzy, czyli superumiejętności. Po użyciu jej prawym przyciskiem nie będzie się już odnawiała. Kojarzycie klipy, w których agentka ta mogła mknąć w stronę pięciu przeciwników i usuwać ich w ciągu paru sekund? Zapiszcie je sobie na dysku w formie pamiątki, ponieważ tego już nie uświadczymy. Czy te modyfikacje wystarczą, by nie była już najbardziej dominującą postacią w VALORANCIE? To z pewnością krok w dobrą stronę, ale jak pewnie wszyscy zdajemy sobie sprawę, największym jej atutem wciąż jest jej dash.

Pozostałe zmiany agentów prawdopodobnie nie będą miały tak wielkiego wpływu. Ot, Przewodnie Światło (E) Skye będzie nieco słabsze, a jej superumiejętność będzie kosztować jeden kredyt więcej. KAY/O natomiast będzie o wiele bardziej skuteczny ze swoimi błyskami. Dodatkowo jego superumiejętność nadal będzie pulsować po tym, jak bohater upadnie na ziemię. To dość małe zmiany, ale mogą nieco poprawić grywalność tym agentem.

Poprawki map

Kolejnym ważnym aspektem, który wprowadza patch 3.06, będą zmiany na mapach. W niektórych miejscach skrzynie na punktach były zbyt niebezpieczne. Co to oznacza? Otóż większość z tych położonych w miejscach, gdzie gracze zazwyczaj chcą się ukryć, by podłożyć spike'a, było możliwe do penetracji przez pociski. Riot postanowił więc, że część z nich będzie odporna na tzw. wallbangi i nie będziemy mogli już zabijać przeciwników z bezpiecznych pozycji. Zmiany te dotkną skrzynie na Fracture, Iceboxie, Haven, Ascent oraz Bind.

Patch 3.06 do VALORANTA w pełnej krasie:

Aktualizacja agentów

  • Jett
    • Zmniejszono liczbę ładunków Zasłony Chmur (C) z 3 do 2;
    • Zabójstwa zdobyte Burzą Ostrzy (X) po użyciu PPM nie odnawiają kunai Jett;
    • PPM Burzy Ostrzy (X): obrażenia i mnożniki będą odzwierciedlały LPM.
  • Skye
    • Dłuższy czas odstawienia po rzuceniu lub kierowaniu pociskiem Przewodniego Światła (E) z 0,5 sek. do 0,75 sek;
    • Dłuższy czas przygotowania Przewodniego Światła (E) po aktywacji, zanim błysk wybuchnie, z 0,25 sek. do 0,3 sek;
    • Zwiększono koszt Szperaczy (X) z 6 do 7 kredytów.
  • KAY/O
    • Skrócono czas przygotowania dysk/Błysk (Q) z 0,5 sek. do 0,3 sek;
    • Skrócono czas przygotowania dysk/Błysk (Q) przy użyciu PPM z 1 sek. do 0,3 sek;
    • Usunięto dźwięk towarzyszący pociskowi dysk/Błysk (Q) w locie;
    • NULL/cmd (X) nie przestaje pulsować, gdy agent jest powalony.

Aktualizacja map

  • Fracture
    • Tunelu prowadzącego do generatora/kantyny nie można już przestrzelić pociskami;
    • Jednej ze skrzyń na punkcie B nie można już przestrzelić.
  • Icebox
    • Podwójnej skrzyni na punkcie B nie można już przestrzelić.
  • Haven
    • Stosu skrzyń na punkcie C nie można już przestrzelić.
  • Ascent 
    • Jednej z skrzyń na punkcie A nie można już przestrzelić.
  • Bind
    • Jednego stosu skrzyń na punkcie A nie można już przestrzelić.

Aktualizacje systemu rozgrywki

  • Ustawienia graczy korzystających z publicznego serwera testowego będą rozdzielone pomiędzy tym serwerem a serwerem publicznym;
  • Ustawienia nie będą kasowane podczas zmieniania serwerów.

Naprawione błędy

  • Pola widzenia minimapy Icebox będą teraz wyświetlane poprawnie obok Żółtego;
  • Kary deathmatch nie zapobiegną już banowi za bycie AFK.