Po dwóch tygodniach przerwy od ostatniej aktualizacji przyszła pora na to, by powitać najnowszy patch w League of Legends. Łatka z numerem 11.21 to przedostatni dodatek do gry przed nadchodzącym przedsezonem i pokrywa głównie kwestie balansu. Riot Games zakasało rękawy i wzięło się nie tylko za postaci, ale też przedmioty oraz systemy run. Co nowego wprowadza patch 11.21? Sprawdźmy dokładnie.

Patch 11.21: Wyłączenie ogólnego czatu, wzmocnienie Lux i Jinx

Zacznijmy może od najgorętszego tematu. Od tej aktualizacji w niektóre regiony doświadczą już braku czatu ogólnego. To decyzja twórców, która ma wpłynąć na zmniejszenie toksyczności w grze. Czy tak się stanie, dopiero się przekonamy. Dobre wiadomości mam za to dla graczy Jinx, Lux oraz Siona. Pani Jasności dostała całkiem przyzwoite wzmocnienia, a przykładem tego może być zmniejszenie czasu odnowienia na i tak często użytkowanej superumiejętności. Wieści smutne muszę natomiast przynieść dla wielbicieli Akshana czy też Karthusa. Ten pierwszy doświadczy porządnego nerfa na umiejętności pod klawiszem E, podczas gdy drugi oberwie za zbyt dużą obecność na dolnej alei.

Mało tego, Riot Games postanowiło dostosować też takie przedmioty jak Chłeptacz Posoki, Żelazny Bicz czy też Łamacz Falangi. Oprócz tego możemy zauważyć też zmiany w systemach run. Zdobywca zapewni nam na przykład mniej siły adaptacyjnej za ładunek i będzie działać znacznie krócej, bo aż o dwie sekundy mniej.

Wzmocnieni bohaterowie:

  • Jinx
    • Zabawmy się! (Bierna):
      • Zwiększona całkowita prędkość ataku (z 15% na 25%)
    • Ogniste Gryzaki! (E):
      • Zwiększony zasięg (z 900 na 925 jedn.)
    • Supermegarakieta Śmierci! (R):
      • Zmniejszony czas odnowienia (z 90/75/60 na 75/65/55 sek.)
  • Lux
    • Większa prędkość ataku na poziom (z 1% na 2%)
    • Iluminacja (Bierna):
      • Czas trwania oznaczenia Iluminacji wydłuża się, jeśli pocisk ataku podstawowego Lux leci już w kierunku celu lub jeśli bohaterka używa swojej superumiejętności.
    • Świetlista Osobliwość (E):
      • Zwiększone obrażenia (z 60/110/160/210/260 + 65% mocy umiejętności na 70/120/170/220/270 pkt. + 70% mocy umiejętności)
    • Ostatnia Iskra (R):
      • Zmniejszony czas odnowienia (80/60/40 sek. ⇒ 60/50/40 sek.)
  • Sion
    • Kuźnia Dusz (W):
      • Zwiększono wytrzymałość tarczy (z 60/85/110/135/160 pkt. +40% mocy umiejętności +8/9/10/11/12% maks. zdrowia na 60/85/110/135/160 pkt. +40% mocy umiejętności +10/11/12/13/14% maks. zdrowia)
  • Teemo
    • Oślepiająca Strzałka (Q):
      • Skrócony czas odnowienia (z 8 sek. na 7 sek.)
      • Wydłużony czas działania oślepienia (z 1,5/1,75/2,0/2,25/2,5 sek. na 2,0/2,25/2,5/2,75/3 sek.)
      • Zwiększona prędkość strzałki (z 1500 jedn. na 2500 jedn.)
  • Viego
    • Ostrze Zniszczonego Króla (Q):
      • Zwiększone skalowanie obrażeń (z 60% na 70%)
    • Widmowa Paszcza (W):
      • Zmniejszone samospowolnienie (z 15% na 10%)
    • Łamacz Serc (R):
      • Zwiększone skalowanie trafienia krytycznego (z 75% na 100%)
  • Xayah
    • Zwiększona podstawowa prędkość ruchu (z 325 jedn. na 330 jedn.)
    • Bliźniacze Sztylety (Q):
      • Krótszy czas odnowienia na wyższych poziomach (z 10/9/8/7/6 sek. na 10/8,5/7/5,5/4 sek.)

Osłabieni bohaterowie:

  • Akshan
    • Heroiczny Zamach (E):
      • Zmniejszone obrażenia podstawowe każdego strzału (30/50/70/110 na 30/45/60/75/90 pkt.)
  • Graves
    • Rozpęd (E): 
      • Zmniejszony dodatkowy pancerz za każdy ładunek (6/9/12/15/18 na 4/7/10/13/16 pkt.)
  • Karthus
    • Profanacja (E):
      • Zmniejszono przywracanie many na niższych poziomach, zwiększono skalowanie z poziomem umiejętności (z 20/27/34/41/48 na 15/25/35/45/55 pkt.)
  • Miss Fortune
    • Zmniejszona mana (325,84 na 300 pkt.)
    • Szybki Krok (W):
      • Zwiększono koszt many (z 30 na 45 pkt.)
  • Quinn
    • Wyostrzone Zmysły (W):
      • Zmniejszono dodatkową prędkość ataku (z 20/35/50/65/80% na 20/30/40/50/60%)

Zmiany przedmiotów i systemów

  • Chłeptacz Posoki
    • Chłeptacz Posoki przyznaje teraz 8% wszechwampiryzmu
    • Chłeptacz Posoki nie zapewnia już 150% regeneracji zdrowia
    • Nie zapewnia już 0-15% (w zależności od brakującego zdrowia) dodatkowych obrażeń od ataku
  • Żelazny Bicz
    • Dostosowanie statystyk do obniżonych statystyk ofensywnych Chłeptacza Posoki (z 75% całkowitych obrażeń od ataku na 100% podstawowych obrażeń od ataku)
  • Łamacz Falangi
    • Zmniejszone obrażenia od ataku (z 45 pkt. na 50 pkt.)
    • Dostosowanie statystyk do obniżonych statystyk ofensywnych Chłeptacza Posoki (z 100% całkowitych obrażeń od ataku na 175% podstawowych obrażeń od ataku)
  • Zdobywca
    • Zmniejszona siła adaptacyjna za ładunek (z 2-5 pkt. (zależnie od poziomu) na 2-4 pkt. (zależnie od poziomu))
    • Zmniejszony czas działania wzmocnienia (z 6 sek. na 4 sek.)
  • Opiekun
    • Zmniejszona tarcza (z 70-150 pkt. (zależnie od poziomu; +15% mocy umiejętności Opiekuna; +9% dodatkowego zdrowia Opiekuna) na 50-130 pkt. (zależnie od poziomu; +15% mocy umiejętności Opiekuna; +9% dodatkowego zdrowia Opiekuna))
  • Pomysłowy Łowca
    • Zwiększone podstawowe przyspieszenie przedmiotów (z 10 jedn. na 20 jedn.)
    • Zwiększone przyspieszenie przedmiotów za ładunek (z 5 jedn.  6 jedn.)
  • Ravenous_Hunter_runeKrwiożerczy Łowca
    • Zmniejszony wszechwampiryzm za każdy ładunek (z 1,5% na 1,2%)
    • Zmniejszona maksymalna wartość wszechwampiryzmu przy maksymalnej liczbie ładunków (z 7,5% na 6%)