Pierwszy tegoroczny patch w League of Legends już się pojawił na serwerach gry. Aktualizacja 12.1 nie jest szczególnie obszerna, zwłaszcza jeśli chodzi o zmiany w postaciach albo przedmiotach, ale obojętnie wobec modyfikacji nie mogą przejść zwłaszcza użytkownicy teleportacji. Co dokładnie wprowadza łatka 12.1?

Bohaterowie

Wielkich zmian wśród bohaterów próżno szukać w pierwszym tegorocznym patchu, co nie znaczy, że Riot wcale nie poświęcił im uwagi. Cztery postacie doczekały się modyfikacji – po dwie znalazły się na liście nerfów oraz buffów. Wzmocniono chociażby Dianę, dając jej więcej obrażeń do biernej umiejętności, oraz Gangplanka, który od teraz będzie mógł jeszcze częściej (i jeszcze bardziej beztrosko) strzelać do wrogów przy pomocy swojej pierwszej zdolności. Po drugiej stronie barykady znalazły się natomiast Rek'Sai oraz Sona – pierwsza z nich oberwała w przypadku umiejętności pod klawiszem E (w obu jej formach), z kolei Wirtuozka Strun będzie bardziej podatna na obrażenia fizyczne, a do tego jej sojusznicy będą musieli dłużej czekać na ponowną premię do prędkości ruchu.

Wzmocnienia

  • Diana Diana
    • Ostrze Księżycowej Poświaty (bierna)
      • Większe skalowanie z mocą umiejętności z 40 do 50 procent AP
      • Większe skalowanie obrażeń zadawanych potworom z 250 do 300 procent
  •  Gangplank
    • Paktujemy? (Q)
      • Mniejszy koszt many z 60–40 do 55–35 punktów
      • Krótszy czas odnowienia z 5 do 4,5 sekundy

Osłabienia

  •  Rek'Sai
    • Ukąszenie Furii (E – niewynurzona)
      • Mniejsze bazowe obrażenia fizyczne w późniejszych etapach (większe na pierwszym poziomie umiejętności) z 50–90 do 55–75 punktów (skalowanie z dodatkowym AD bez zmian)
    • Tunel (E – wynurzona)
      • Dłuższy czas odnowienia z 26–14 do 26–18 sekund
  •  Sona
    • Podstawowe statystyki
      • Mniejszy przyrost pancerza co poziom z 3,3 do 3 punktów
    • Pieśń Prędkości (E)
      • Dłuższy czas odnowienia z 12 do 14 sekund

Przedmioty

Lista itemów zmienionych w patchu 12.1 jest tak samo długa, jak w przypadku bohaterów, aczkolwiek tu mamy do czynienia z większą liczbą nerfów. Tylko Siła Natury doczekała się wzmocnień, podczas gdy trzy przedmioty trafiły pod nerf hammera. Przedmiotami tymi są Nieśmiertelny Łuklerz, Zaćmienie oraz Koniec Rozumu.

Wzmocnione

  •  Siła Natury
    • Dłuższy czas utrzymywania się ładunków Pochłonięcia z 5 na 7 sekund
    • Większa redukcja otrzymywanych obrażeń magicznych Rozproszenia z 20 do 25 procent

Osłabione

  • Nieśmiertelny Łuklerz
    • Mniejsze obrażenia od ataku z 55 do 50 punktów
    • Mniejsza tarcza gwarantowana po przekroczeniu niskiego poziomu zdrowia z 300–800 do 275–650 punktów
  • Zaćmienie
    • Dłuższy czas odnowienia Wiecznie Wschodzącego Księżyca dla bohaterów walczących w zwarciu z 6 na 8 sekund
  •  Koniec Rozumu
    • Zmiana przepisu – od teraz budowany z Ogniolubneto Toporu, Płaszcza Negacji, Kilofa oraz 675 złota (łączny koszt bez zmian)
    • Mniejsza odporność na magię z 50 do 40 punktów

Inne zmiany

Tym razem to nie zmiany w postaciach albo itemach są najważniejszym elementem ostatniej aktualizacji w League of Legends. Najwięcej uwagi twórcy (oraz komentujący) poświęcili zmianom w Teleportacji, która od teraz będzie działała zupełnie inaczej – zwłaszcza przed opadnięciem osłon wieży w 14. minucie gry. Do tego czasu o udanej ofensywnej zagrywce z użyciem TP możecie zapomnieć, bo będziecie mogli teleportować się tylko do sojuszniczych wież. Na bardziej typowe działanie teleportacji będziecie musieli poczekać do upływu prawie całego pierwszego kwadransa.

Czary Przywoływacza

  • Teleportacja
    • W pierwszych 14 minutach gry:
      • Czas odnowienia wynosi stałe 6 minut
      • Można teleportować się tylko do sojuszniczych wież
    • Po upływie 14 minut gry (opadnięcie osłon wież)
      • Zmienia się w Uwolnioną Teleportację
      • Czas odnowienia wynosi stałe 4 minuty
      • Można teleportować się do wież, stworów, totemów etc. (działa jak dotychczasowa teleportacja)

Przy okazji Riot zaprezentował dokładny harmonogram rozpoczęcia sezonu rankingowego 2022 na poszczególnych serwerach. W przypadku EU Nordic and East start został wyznaczony na 7 stycznia na godzinę 4:00 w nocy czasu polskiego, natomiast na EU West sezon rozpocznie się godzinę później. Ponadto twórcy zaprezentowali aktualizacje wizualne w tym sezonie, a także nowe skórki oraz kilka mniejszych poprawek. Pełny opis patcha 12.1 znajdziecie pod tym adresem.