Pięść Zagłady w roli tanka

A czekają nas reworki Orisy oraz Pięści Zagłady. Mają one pomóc tym postaciom w lepszym przystosowaniu się do zmienionego formatu rozgrywki, wszak mecze nie będą miały już formy "sześciu na sześciu", tylko "pięciu na pięciu". – Główny projektant bohaterów, Geoff Goodman, kierował pracami nad zmianą Pięści Zagłady z postaci natarcia w tanka, a starszy projektant bohaterów, Brandon Brennan, zajął się przeróbką Orisy – możemy wyczytać w komunikacie opublikowanym na oficjalnej stronie produkcji. Tak więc warto zacząć właśnie od Doomfista, który nie tylko otrzymał nowe możliwości, ale również i nową rolę, czego następstwem było zwiększenie liczby punktów życia z 250 do 450.

Czarnoskóry bohater nadal korzystać będzie z Działa Ręcznego, aczkolwiek to zadawać będzie nieco mniejsze obrażenia przy szybszym ładowaniu amunicji. Osłabiono także Rakietowy Cios, który niezmiennie będzie jednak odrzucać oponentów na pewną odległość. Nowością jest natomiast Mocarny Blok. Dzięki niemu Pięść Zagłady po przybraniu postawy obronnej otrzyma od przodu obrażenia zmniejszone o 90%. A jeżeli w ten sposób uda się zablokować dostatecznie dużo ataków, rękawica zostanie naładowana, dzięki czemu na pewien okres zyska większą moc. – Kiedy blokujemy atak zadający duże obrażenia, natychmiast zyskujemy energię. To coś jak rodzaj kontry – przyznał Goodman. Jeśli chodzi o Falę Sejsmiczną, to ta pozostała w użyciu, ale pełnić ona będzie teraz rolę podobną do skoku Winstona. Zmodyfikowano też Meteor, czyli superzdolność. Ta z jednej strony zadawać będzie mniejsze obrażenia, ale z drugiej, zamiast powalać rywali, spowolni ich, czyniąc z nich łatwe cele podczas natarcia.

Bardziej ofensywna Orisa

A co z Orisą? Fani robotycznego tanka z pewnością się ucieszą, bo ten zyskać ma bardziej ofensywne oblicze. Mają w tym pomóc wzmocniona wytrzymałość i pancerz, a także przegrzewająca się broń, która wraz ze zmniejszeniem dystansu zadaje większe obrażenia. Omnik otrzymał ponadto atak alternatywny o nazwie Włócznia Energetyczna, który uderza w pierwszego wroga i tworzy mikrowybuch. Z kolei Obrót Włócznią pozwoli Orisie jednocześnie niszczyć nadlatujące pociski, zwiększać prędkość ruchu do przodu i zadawać obrażenia. Natomiast w gorących sytuacjach zdecydowanie przyda się Umocnienie, bo to z jednej strony sprawi, iż bohaterka zyska dodatkowe 125 punktów wytrzymałości, a z drugiej jej broń będzie się wolniej nagrzewać. Co rzuca się w oczy, to fakt, że robot nie będzie już stawiać przed sobą tarczy, a ponadto stracił też umiejętność Stać! – niemniej pewne jej echo rozbrzmiewa w Impulsie Bojowym, nowej superzdolności. – Zaczęliśmy prace nad przeróbką postaci od usunięcia bariery Orisy i jej zdolności Stać!, ale nadal uważaliśmy, że to naprawdę fajna umiejętność. Dołączyliśmy pomysł ze Stać! do nowej superzdolności Orisy i stąd wzięła się siła przyciągania – stwierdził Brennan.

Wobec tego pozostaje nam czekać do 26 kwietnia, bo właśnie wtedy rozpoczną się zamknięte beta testy trybu PvP w Overwatch 2. Warto też zaznaczyć, że wszystkie powyższe zmiany nie są ostateczne i mogą stać się jeszcze obiektem prac, jeżeli reakcja społeczności będzie dostatecznie znacząca dla twórców z Blizzarda.