Format draftu kierowców

Pięciu najlepszych zawodników poprzedniej edycji otrzymało bezpośrednie zaproszenia, pozostali musieli kwalifikować się poprzez baraże. Mając już do dyspozycji całą dwudziestkę, rozpoczął się proces doboru kierowców do poszczególnych zespołów. Wspomniane wcześniej top 5, wedle kolejności, mogło wybrać sobie jednego zawodnika spośród piętnastki, która przeszła przez baraże. Następnie dobierali jeszcze barwy ekipy, w której będą się ścigać. Ze względu na zobowiązania kontraktowe odgórnie przypisano Piotra Stachulca do Haasa oraz Patryka Krutyja do Mercedesa, pozostali mieli pełną dowolność.

Po tym, jak najlepsza piątka dokonała swoich selekcji, przyszła kolej na pozostałą dziesiątkę kierowców z baraży. Tu również w kolejności od najlepszego rozpoczął się wybór bolidu oraz kolegi zespołowego. I w ten oto sposób poznaliśmy podział kierowców na startujący już po majówce czwarty sezon Polish F1 Series. Pięciu zawodników, którzy nie przeszli baraży, umieszczeni zostali na liście rezerwowej. Do nich dołącza najlepsza piątka z próby czasowej, która nie uzyskała awansu do baraży (tj. miejsca 21-25, o czym pisaliśmy wcześniej). Tak powstała lista dziesięciu kierowców rezerwowych, która będzie w gotowości do jazdy w przypadku absencji któregoś z zawodników podstawowego składu.

Kto faworytem na papierze?

Niewątpliwie wszystkie oczy zwrócone będą w stronę Stachulca. Ten pod nieobecność Tomasza Poradzisza (który zrezygnował z udziału) jest faworytem do końcowego zwycięstwa. U jego boku ścigać się będzie "szczęśliwy wygrany" baraży, Dawid Krutul. Pierwotnie zawodnik ten nie dostał się do owych baraży, jednak przez nieobecność kilku innych kierowców otrzymał on możliwość jazdy i wykorzystał ją w 100%. Jest to połączenie dwóch szybkich nazwisk, które mogą powalczyć o mistrzostwo. Ciekawie wygląda również para w Ferrari. Wojciech Bobrowicz, czyli były kolega zespołowy Stachulca, oraz rewelacja baraży, Olaf Soćko. Czy rzucą rękawice ekipie Haasa? Czy podołają wyzwaniu? Przekonamy się już niedługo.

W Mercedesie postawiono na doświadczenie – Patryk Krutyj i Przemysław Hubacz to kierowcy, którzy stabilną formą powinni zapewnić sobie miejsce w okolicach czołówki. Pytanie, czy włączą się do walki o tytuł? W końcu Krutyj to drugi obok Stachulca kandydat do wygranej całego sezonu. W pozostałych ekipach mamy mieszankę nowości z nazwiskami, które w PFS-ie są już dobrze znane. Pierwszy test dla całej dwudziestki już w najbliższą środę, tj. 4 maja. Wtedy odbędzie się runda otwierająca zmagania w tej edycji. Gospodarzem będzie tor, na którym kończył się sezon poprzedni, a mianowicie brazylijskie Interlagos.

Oficjalne składy czwartego sezonu Polish F1 Series:

L.P. Kierowcy Zespół
1. Piotr Stachulec Dawid Krutul Haas
2. Wojciech Bobrowicz Olaf Soćko Ferrari
3. Patryk Krutyj Przemysław Hubacz Mercedes
4. Kacper Zabagło Kamil Stachura McLaren
5. Jakub Rzeszut Daniel Kensy Red Bull
6. Szymon Wiatr Szymon Łukomski Aston Martin
7. Adam Jakubowski Patryk Pilis Alpine
8. Jakub Skowroński Rafał Szołtysek Alfa Romeo
9. Kuba Trzeciak Adrian Kobacki Williams
10. Cezary Żubrowski Bartosz Kamać AlphaTauri

Lista kierowców rezerwowych:

L.P. Kierowca Sposób promocji na listę rezerwową
1. Szymon Kulik 16. miejsce w barażach
2. Maksymilian Soćko 17. miejsce w barażach
3. Filip Olejniczak 18. miejsce w barażach
4. Franciszek Morawiak 19. miejsce w barażach
5. Bartosz Zamaro 20. miejsce w barażach
6. Wojciech Urban 21. miejsce w próbie czasowej
7. Dawid Fryzowicz 22. miejsce w próbie czasowej
8. Seweryn Rubciak 23. miejsce w próbie czasowej
9. Maciej Śpiewak 24. miejsce w próbie czasowej
10. Oskar Pokornicki 25. miejsce w próbie czasowej

Więcej aktualnych informacji związanych z Polish F1 Series znajdziecie na profilach społecznościowych ligi – TwitterzeFacebooku, Instagramie, Twitchu oraz na kanale YouTube, gdzie będą pojawiały się retransmisje wyścigów. Sponsorami inicjatywy są Logitech, JR Holding ASI oraz Vending Solution. Patronem medialnym ligi jest redakcja Cybersport.pl.