Na stronie internetowej LoL Esports pojawił się artykuł, który opisuje zmiany, jakie organizatorzy rozgrywek - firma Riot Games - planuje wprowadzić w 2017 roku. Wśród nich są między innymi rozszerzenie swojej działalności w różnego rodzaju mediach oraz reklamach, nowe rzeczy do kupienia w grze powiązane ze sceną e-sportową oraz zwiększenie puli nagród Worlds o procent ze sprzedaży skórek serii Championship.

Media/sponsoring są istotną częścią finansowej przyszłości sceny e-sportowej League of Legends. Od ponad roku pracujemy nad restrukturyzacją i rozszerzeniem podejścia do marketingu medialnego oraz reklam i sponsoringu. Niestety, obecnie nie możemy zdradzić więcej szczegółów, ale wierzymy, że jest to ważny składnik, który na dłuższą metę może przynieść sukces.

Oprócz umów sponsoringu z samymi rozgrywkami LoL-a, Riot Games chce w przyszłości pomóc drużynom grającym w turniejach promować ich potencjalne produkty, widząc szerokie zainteresowanie ze strony fanów. Firma zamierza także wprowadzić wspomniane nowości, które będzie można kupić w grze (takie jak skórki czy ikony przywoływacza).

W kwestii tych ostatnich organizatorzy największych lig LoL-a na świecie planują dodatkowe zmiany. Skórki bohaterów oraz totemów z serii Championship będą powiększać pulę nagród na Mistrzostwach Świata, wliczając w to tegoroczne rozgrywki. W przypadku kupna skórki Championship Zed, 25% od pozyskanej sumy będzie przeznaczone na nagrody dla najlepszych drużyn świata. Jak informuje Riot, gdyby zostało to wprowadzone rok temu, powiększyłoby to pulę nagród dwukrotnie, czyli wyniosłaby ponad cztery miliony dolarów.

Podobnie sprawa wygląda jeśli chodzi o serię skórek Challenger. Te powiększą pulę nagród Mid-Season Invitational. Podobnie jak w przypadku Worldsów, do puli zostanie dodane 25% pieniędzy uzyskanych ze sprzedaży skórek oznaczonych jako Challenger. Oprócz tego 25% procent ze sprzedaży skórek inspirowanych przyszłymi mistrzami świata zostanie przekazanych zwycięzcom rozgrywek, a w przypadku dotychczasowych triumfatorów nie znamy dokładnego odsetku, jednak pieniądze ze sprzedaży skórek poprzednich zwycięzców Mistrzostw Świata również trafią do organizacji.

Wierzyliśmy, że w 2012 roku przyszłość będzie promienna dla e-sportowej sceny LoL-a - a dzisiaj jest tylko lepiej po wykonaniu dotychczas największych kroków. Gdy zmierzymy się z dodatkowymi wyzwaniami i tym, co przyniesie przyszłość, będziemy trzymać się pierwotnych założeń; stawiania fanów na pierwszym miejscu, budowania świetnego ekosystemu utrzymującego długotrwale sport, który kochacie.

Cały artykuł, który przybliża zmiany w e-sportowej scenie LoL-a znajdziecie pod tym adresem.