Drugiego dnia tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Kongresu Sportów Elektronicznych została ogłoszona ogólnopolska liga akademicka - Edu Esports League. Rozgrywki organizowane przez Esports Association będą polegać na rywalizacji w League of Legends. Projekt zakłada długoterminową, formalną współpracę z uczelniami, a reprezentujący je studenci będą mogli liczyć na wiele korzyści dzięki partnerom ligi. Aktualnie trwają zapisy do “sezonu zero”.
Formalnymi uczestnikami ligi są uczelnie z całej Polski, które wystawiają swoje reprezentacje. Start inauguracyjnego sezonu Edu Esports League zaplanowany został na 7 kwietnia bieżącego roku. Uczelniane zespoły rywalizować będą w League of Legends, a na zasadniczą część sezonu składać się będzie 7 rozgrywanych co sobotę kolejek. 8 najlepszych drużyn z tego etapu zakwalifikuje się do fazy play-off, która odbędzie się w Katowicach. Jest o co walczyć, bo przed zwycięzcami ligi szeroko otworzą się drzwi do profesjonalnej kariery.
Nie dość, że w ramach współpracy z ESL Polska triumfator rozgrywek zagwarantuje sobie udział w Pucharze Polski Cybersport, to jeszcze będzie reprezentował swoją uczelnię na międzynarodowym turnieju University Esports Masters. Stało się to możliwe dzięki oficjalnemu dołączeniu Esports Assocition jako 7. organizacji zrzeszonej w ramach UEM. Wyjazd na odpowiednik piłkarskiej Ligi Mistrzów dla studentów, którzy w danym sezonie okażą się najlepsi, to pierwsza tego typu okazja w rozgrywkach esportowych dedykowanych amatorom.
Edu Esports League oficjalnie dołącza do europejskiej struktury University Esports Masters
Patronem ligi jest platforma Twitch, która poprzez program Twitch Student umożliwia studentom partycypowanie w rozwoju branży na równych zasadach z doświadczonymi specjalistami. W praktyce oznacza to możliwość dostępu do dedykowanych narzędzi i monetyzowania streamów na kanałach uczestników ligi na platformie Twitch, a także wsparcie merytoryczne dla administracji reprezentowanych uczelni. Program działa już w ponad 50 uniwersytetach w USA, a w ramach hasła “zróżnicowanie, przynależność, współpraca” stopniowo wprowadzany zostaje także m.in. w Europie. Wraz ze startem Edu Esports League wjedzie on w życie również w Polsce.
Mark “Garvey” Candella, dyrektor ds. partnerstw strategicznych w Twitch tłumaczy ideę programu Twitch Student na OKSE II
Nadal można zgłaszać kandydatury do udziału swojej uczelni w sezonie oznaczonym numerem zero. Inauguracyjna edycja Edu Esports League nie będzie jeszcze rozgrywana z terenu poszczególnych placówek, ale w szerszej perspektywie partnerskie uniwersytety otrzymają merytoryczne wsparcie, które pozwoli im m.in. na rozwój infrastruktury esportowej. Zgłoszenia na adres [email protected] można wysyłać do 23 marca.
Aktualne informacje na temat ligi organizowanej przez Esports Association będą publikowane na eduesports.pl oraz fanpage’u organizacji. Jedno jest pewne - projektu z takim rozmachem w polskim środowisku studenckim jeszcze nie było!