Minionej nocy na europejskich serwerach League of Legends pojawił się kolejny patch. W aktualizacji oznaczonej numerem 8.13 pojawiły się standardowe zmiany w balansie bohaterów, run oraz przedmiotów. Oprócz tego zmodyfikowano rozgrywkę we wczesnej jej fazie oraz w nieznacznym stopniu potwory w dżungli.

Bohaterowie

Najważniejszą nowością, jaką przyniósł wczoraj zaimplementowany patch jest rework Aatroxa. Od teraz Ostrze Darkinów będzie działać niemal zupełnie inaczej niż dotychczas. Jeśli jeszcze nie zapoznaliście się ze zmianami Aatroxa, polecamy nadrobić zaległości pod tym adresem.

Oprócz Aatroxa zmiany pojawiły się w aż dwudziestu trzech czempionach. W związku z aktualną metą, w której typowi ad carry nie są wiele warci, Riot Games poświęciło uwagę właśnie strzelcom. Wzmocnienia pojawiły się u Jinx, Kalisty, Tristany oraz Twitcha. Twórcy gry postanowili również osłabić czempionów, których widzimy zbyt często w obecnej mecie. Wśród nich są między innymi Camille, Dr. Mundo, Ornn, Taric oraz Zoe.

Więcej o zmianach w czempionach w patchu 8.13 znajdziecie w tym miejscu.

Runy i przedmioty

Najmniej zmian w tej aktualizacji pojawiło się w inwentarzu. Zmodyfikowany został tylko jeden przedmiot, a mianowicie Ostrze Gniewu Guinsoo. Od teraz będzie zapewniał on nie 4%, a 2,5% dodatkowych obrażeń od ataku i mocy umiejętności za każdy zyskany ładunek.

Jeśli chodzi o runy, dwie z nich otrzymały wzmocnienia, a ponadto zwiększono premię do AD oraz AP za używanie kluczowej runy ze ścieżki Dominacji. Wzmocnionymi runami są Nawałnica Mieczy oraz Rozpieczętowana Księga Czarów. Więcej o tych zmianach przeczytacie pod tym adresem.

Wczesna faza gry

W patchu 8.13 pojawiły się również drobne modyfikacje dotyczące otrzymywanego złota i czasu odrodzenia w pierwszych minutach potyczki na Summoner's Rift. Od tej aktualizacji sakiewka napełni się znacznie szybciej po przerwaniu wrogiej serii zabójstw, nawet jeśli pokonany rywal zabił dwójkę waszych kompanów w serii. Jednocześnie obniżono nagrodę globalną za zniszczenie zewnętrznych wież – od teraz będzie ona wynosić 50 złota zamiast 100.

W kwestii czasu odrodzenia również zmiany dotkną wyłącznie wczesnej fazy meczu. Jeśli zginiecie na poziomach od 1. do 6., na odrodzenie będziecie musieli czekać 16 sekund, zaś jeśli szary ekran będziecie oglądać po zdobyciu 7. poziomu, wrócicie do gry po upływie 21 sekund, czyli o 4 sekundy wcześniej niż dotychczas. Czas odrodzenia na poziomach wyższych niż 7. nie uległy zmianie.

Zabójstwa większych stworów za pomocą Pożogi i Zęba

Do patcha 8.13 wszystkie większe stwory w dżungli nie mogły być zabite wskutek Pożogi (czyli aury Żaru Bami oraz Żaru) lub Zęba (biernej umiejętności Talizmanu Łowcy). Twórcy gry zdecydowali się usunąć te ograniczenia wobec stworów, które nie zapewnią wzmocnienia. W dalszym ciągu więc możecie być spokojni o to, że czerwone lub niebieskie wzmocnienie powędruje do właściwego czempiona.

Inne zmiany

Pojawiła się również jedna zmiana poza grą – klient gry będzie bardziej czuły na niewłaściwe nazwy przywoływacza. Oprócz tego naprawiono również liczne błędy oraz dodano dwie nowe skórki – Boskiego Króla Dariusa oraz Boskiego Króla Garena. Splash arty tych skinów oraz inne informacje dotyczące najnowszej aktualizacji w LoL-u znajdziecie pod tym adresem.