Koncern Google oficjalnie kończy z YouTube Gaming. Po trzech latach rozwijania projektu amerykański gigant podjął decyzję o jego zamknięciu i zintegrowaniu wszelkich nowych funkcji z bazową wersją strony.
Uruchomiony w roku 2015 YouTube Gaming miał być dedykowanym, specjalnie wydzielonym dla graczy miejscem. Głównym argumentem za stworzeniem tego typu projektu była rosnąca popularność serwisu Twitch.tv. Zwłaszcza po jego wykupieniu przez konkurencyjny Amazon w 2014 roku. Według oświadczenia firmy zamieszczonego na portalu VG247, koncern już od dłuższego czasu testował nowe technologie i narzędzia, odpowiadając na potrzeby graczy. Efektem tych testów był właśnie YouTube Gaming oraz dedykowana aplikacja mobilna.
Uzytkownicy paltformy stworzonej przez Google dostali do rąk nie tylko standardowe narzędzia do streamowania, ale także kilka unikatowych rozwiązań. Wśród nich wyróżnić można Dark Theme, Super Chat, czy Game Pages, czyli strony dedykowane konkretnym tytułom. Widzom udostępniona została ponadto opcja wykupienia członkostwa na danym kanale, dzięki czemu mogli oni bezpośrednio wspierać ulubionych twórców. Przedstawiciele Google zapewniają, że wszystkie te opcje zostaną teraz zintegrowane z bazową wersją YouTube'a, a część gamingowa dostępna będzie na podstronie youtube.com/gaming.
Czy ma to szansę konkurować z serwisem w barwach fioletu? Zapewne tak, biorąc pod uwagę wygodę połączenia wszystkiego na jednej platformie. Póki co jednak Twitch pozostaje dominującą stroną, jeżeli chodzi o streamy i nadawanie na żywo wydarzeń esportowych. YouTube szybko jednak przewagę tę niweluje, podobnie z resztą jak inne tego typu projekty.