Znakomite serwery, support dbający o każdego gracza i pula nagród wynosząca w pierwszym miesiącu 25 000 złotych – tym ma się wyróżniać platforma, która wchodzi na polski rynek. 29 listopada otworzy się Esportal, a do rywalizacji zaproszą między innymi Paweł 'innocent' Mocek, Grzegorz 'szpero' Dziamałek i Piotr 'izak' Skowyrski.
Esportal najpierw powstał w Szwecji jako internetowa kontynuacja projektu Inferno Online – kultowej kafejki internetowej mieszczącej się w Sztokholmie. Po sukcesie na rynku skandynawskim przyszła pora na Brazylię, gdzie platforma wystartowała dwa tygodnie temu. Jako trzeci rynek Esportal wybrał Polskę, zauważając jej esportowy potencjał i siłę lokalnego Counter-Strike’a.
Co konkretnie oferuje platforma? Po założeniu darmowego, połączonego ze Steam konta otrzymamy dostęp do szeregu różnych funkcji. Podstawową jest oczywiście matchmaking, dostępny dla grających solo, który dopasowuje drużynę i przeciwników do posiadanej przez nas rangi (srebro, złoto, veteran, master, elite, pro). Jeśli jednak chcemy założyć własne lobby i zagrać z wybranymi znajomymi, wtedy możemy skorzystać z funkcji gather. Prawdziwą zaletą są jednak serwery, na których będą odbywały się mecze – zlokalizowane w Polsce, z parametrem 128 tickrate, czyli znacznie lepsze niż te, które oferuje Valve. Ponadto Esportal posiada dedykowanego klienta anty-cheat.
Poza wspomnianymi funkcjami Esportal daje graczom dostęp do statystyk pozwalających śledzić postęp w grze, wewnętrzne wyzwania, za które otrzymamy odznaki, a także możliwość uczestnictwa w większych turniejach i eliminacjach, które wkrótce zostaną ogłoszone. Nad sprawnym działaniem platformy i przebiegiem gier będą czuwać pomocni admini i tzw. overwatchers, wybrani spośród polskiego community.
Wielkim otwarciem platformy będzie showmatch rozegrany przez pro-player’ów i streamerów związanych z CS:GO, który odbędzie się w czwartek 29 listopada o godzinie 20.00. Dziesięciu znanych polskiej widowni graczy stanie do walki w pierwszym oficjalnym meczu na Esportal. Kogo możemy się spodziewać? Na pewno ambasadorów projektu – Pawła ‘innocenta’ Mocka i Grzegorza 'szpero' Dziamałka. Swój udział potwierdził też Piotr ‘izak’ Skowyrski. Pozostali uczestnicy zostaną wkrótce ogłoszeni, dlatego obserwujcie uważnie profile społecznościowe swoich ulubionych zawodników i streamerów CS’a, bo to właśnie tam pojawią się informacje o ich uczestnictwie w showmatchu.
Nim opadnie kurz po pierwszej ,,bitwie”, rozpocznie się następna, w której udział będą mogli wziąć wszyscy chętni. W piątek (kilka godzin po starcie showmatchu) od godziny 00:00 do 23:59 oraz w sobotę od godziny 00:00 do godziny 23:59 będzie można powalczyć o miejsce w turnieju ProBattle. Do wielkiej bitwy zostanie wybranych 32 zawodników według następującego klucza: 10 graczy z rozegraną największą liczbą meczów w piątek, 10 graczy z rozegraną największą liczbą meczów w sobotę, 12 graczy z najwyższym miejscem w rankingu wywalczonym przez piątek i sobotę. W kolejnym kroku zawodnicy zostaną przypisani do zespołów ośmiu profesjonalistów i pod ich wodzą, w niedzielę, 2 grudnia, powalczą o… 10 000 złotych!
Jeśli komuś nie uda załapać do gry w ProBattle, a wciąż chciałby walczyć o nagrody, to będzie taka możliwość. I to każdego dnia! Miesiąc otwarcia to codzienne wyzwania, w których będzie można zgarnąć nagrody o wartości nawet 150 zł, oraz większe turnieje weekendowe o pulach sięgających 1500 zł. Łącznie z okazji otwarcia Esportal rozda w nagrodach aż 25 000 zł. Wystarczy założyć darmowe konto i grać!
– Platforma działa jeszcze w wersji beta, od dziś można testować ją w Polsce. Zakładajcie konta, grajcie i zgłaszajcie błędy – to dla nas bardzo ważne. Esportal mają tworzyć przede wszystkim gracze. Im więcej opinii od Was zbierzemy, tym szybciej oddamy w Wasze ręce idealną przestrzeń do gry – powiedział Mateusz 'jrz' Jarosz, Country Manager projektu.
Polski zespół odpowiedzialny za Esportal wywodzi się wprost z CS-owego środowiska. Głównym administratorem jest Bartosz ‘fines’ Załęcki, opiekę nad community roztoczy Aleksandra Szymanowska, za całość odpowiada wspomniany Mateusz ‘jrz’ Jarosz. Działania marketingowe koordynuje agencja emine.pro.
Źródło: informacja prasowa