Kilka dni temu na chiński rynek esportowy weszła nowa spółka utworzona przez Tencent oraz Riot Games. TJ Sports będzie zajmowało się esportową stroną League of Legends w najliczniejszym kraju świata. Do zadań tejże spółki będzie należało organizowanie turniejów czy opieka nad młodymi talentami. Wszystkim zarządzać mają Jin “Bobby” Yibo i Lin “Leo” Song.
Przy okazji, firma ogłosiła listę partnerów LPL na rok 2019. Głównym sponsorem ma być Mercedes-Benz, ale z ligą związane będą takie marki jak chociażby KFC, Alienware czy L'Oreal. Sprzętem zajmował się będzie DxRacer. Jeden z dyrektorów poinformował także, że LPL nadal szuka sponsora tytularnego. Od ponad miesiąca wiadomo, że Tencent rozmawia na ten temat z Nike. Taki sponsor miałby uchronić wszystkie drużyny z ligi chińskiej przed szukaniem innych sponsorów, ponieważ kapitał wniesiony przez ogromny koncern byłby wystarczający.
Źródła podają, że zarówno Tencent jak i Riot mają po 50% udziałów w tejże spółce. Warto jednak wspomnieć, że sam Tencent jest w posiadaniu 100% akcji Riot Games, dlatego można powiedzieć, że cała nowa firma jest kontrolowana przez chińskiego giganta. Przoduje on na rynku gier, ponieważ ma także 40% udziałów w Epic Games czy 10% akcji w Bluehole Studio – twórcy PUBG.