IESF to założona w 2008 roku międzynarodowa organizacja, której nadrzędnym celem jest globalne uznanie esportu za pełnoprawny sport. W listopadzie ubiegłego roku w tajwańskim mieście Kaohsiung do grona jej krajów członkowskich dołączyła Polska. Nasz kraj reprezentowany jest w strukturach organizacji przez Esports Association.
Esports Association działa na rzecz popularyzacji i profesjonalizacji sportów elektronicznych w Polsce skupiając się na rozwoju inicjatyw oddolnych. Stowarzyszenie organizuje akademickie rozgrywki Edu Esports League, coroczny Ogólnopolski Kongres Sportów Elektronicznych, a także wprowadza autorski esportowy program nauczania do szkół średnich.
Delegacja stowarzyszenia wybrała się na Tajwan ze względu na organizowane tam Walne Zgromadzenie Członków IESF przy okazji 10. Esportowych Mistrzostw Świata. W Kaohsiung, po niemal 3-miesięcznym procesie aplikacyjnym, oficjalnie uznano Polskę jako 53. kraj członkowski międzynarodowej federacji. Było to możliwe między innymi dzięki oficjalnemu wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, które dofinansowało Esports Association w ramach projektu rozwoju sektorów kreatywnych.
– Członkostwo w IESF umacnia nas jako partnera dla administracji rządowej w Polsce. Pozwoli na efektywne budowanie relacji z reprezentacjami innych państw, wymianę dobrych praktyk, wiedzy, a także promocję krajowych podmiotów prywatnych poza granicami kraju. Poza tym zależy nam na globalnym rozwoju esportu, dlatego chcemy mówić jednym głosem o branżowych potrzebach, możliwościach i wspólnie realizować projekty skorelowane z naszymi celami statutowymi – powiedział Łukasz Trybuś, prezes Esports Association.
Źródło: informacja prasowa