Po raz trzeci w historii w Katowicach odbył się Ogólnopolski Kongres Sportów Elektronicznych. Niezwykle interesujących prelekcji można było posłuchać w Muzeum Śląskim, które 27 lutego gościło imprezę organizowaną przez stowarzyszenie Esports Association.
Jak podają organizatorzy spotkania, wiedzę na temat sportu elektronicznego i branży gier wzbogaciło przez ten czas prawie 450 osób, które przybyły na wydarzenie. Oprócz biernego przyswajania nowych informacji, przewidziano także aktywną formę uczestnictwa w całym przedsięwzięciu za pośrednictwem prowadzonych na miejscu warsztatów i praktyk. Celem kongresu było zaciekawienie młodych ludzi tematyką nowych technologii, gałęzi IT i mediów, ale także powiązanie branży esportowej z sektorem edukacyjnym, naukowym i administracją.
Tradycyjnie, podczas Ogólnopolskiego Kongresu Sportów Elektronicznych nie mogło obejść się bez znamienitych prelegentów. Wśród nich znalazł się Sławomir Witek – naczelnik Wydziału Sportu i Turystyki Miasta Katowice, a także Mariusz Walczak – wiceprezes ds. rozwoju Akademickiego Związku Sportowego. Nie zabrakło także osób reprezentujących Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, CD Projekt RED czy Techland. Panele dyskusyjne prowadzili natomiast przedstawiciele mediów esportowych, w tym między innymi redaktor naczelny portalu Cybersport.pl – Grzegorz Łatka.
Wydarzenie tymi słowami podsumował Łukasz Trybuś – prezes Esports Association:
Szerokie spektrum dziedzin, w których sport elektroniczny staje się obecny, powoduje rosnącą potrzebę merytorycznej dyskusji i wymiany doświadczeń. Cieszymy się, że dzięki inspirującym dyskusjom i prelekcjom czołowych specjalistów z branży e-sportowej i gamedev, nasz kongres po raz kolejny posłużył jako inkubator wiedzy w tym zakresie. Fantastyczna przestrzeń Muzeum Śląskiego wypełniła się ponad czterystoma, w dużej mierze, młodymi ludźmi, którzy mieli także okazję do wzięcia udziału w sześciu tematycznych warsztatach. To oni za kilka lat będą stanowić o sile polskiej gospodarki.