Epic Games wydało kolejną aktualizację swojego sztandarowego tytułu. Tym razem pierwsze skrzypce odgrywa w niej nowy tryb okresowy udostępniony z okazji premiery filmu Avengers: Koniec gry. Sporo nowości pojawiło się również w kreatywnej odsłonie Fortnite'a, a fani Ratowania Świata ucieszą się z powrotu Kręglarza.

Tryb okresowy: Koniec gry (Battle Royale)

Jedyną znaczącą zmianą w trybie battle royale jest nowy tryb okresowy Koniec gry, który powstał dzięki współpracy Epic Games z Marvel Studios. W nim Thanos i jego Chitauri atakują wyspę w poszukiwaniu sześciu Kamieni Nieskończoności. Na zawodników czeka drużyna bohaterów chcących powstrzymać ww. postaci przed wykonaniem ich celu. Obie drużyny odradzają się, póki jedna z nich nie wykona zadania.

Rundy gry (tryb kreatywny)

fot. Epic Games/Fortnite

Od teraz do każdej gry w trybie kreatywnym można dodawać rundy. Przy starcie każdej następnej kolejki, gra zostaje przywrócona do stanu pierwotnego. Po ustawionej rundzie wyświetla się również tabela z wynikami końcowymi. Właściciel wyspy może ustawić liczbę rund od jednej do aż stu.

Tryb przenikania (tryb kreatywny)

fot. Epic Games/Fortnite

Tryb kreatywny od najnowszej aktualizacji pozwala również na uruchomienie trybu przenikania. Po jego aktywowaniu można latając przenikać przez obiekty i teren, co jest bardzo użyteczne przy szybkim przemieszczaniu się po mapie podczas jej edytowania. Aby skorzystać z tej funkcji należy nacisnąć przycisk N na klawiaturze.

Gotowiec statku pirackiego (tryb kreatywny)

fot. Epic Games/Fortnite

Do gry Epic Games dołączyło również nowe gotowce. Do wyboru dostępne są już gotowce, galerie statku pirackiego oraz przystani piratów.

Kręglarz (Ratowanie Świata)

fot. Epic Games/Fortnite

Do kampanii Ratowanie Świata powrócił Kręglarz. Miota on kulami armatnimi, które uszkadzają i odrzucają grupy wrogów. Pociski mogą się odbijać przed osiągnięciem celu i uszkadzać pobliskie obiekty. Kręglarz będzie dostępny w sklepie tygodniowym od 26 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego przez równe siedem dni.

Inne znaczące zmiany

Battle Royale

Tryb okresowy: Koniec gry

Omówienie
Thanos i jego Chitauri atakują wyspę z Battle Royale w poszukiwaniu sześciu Kamieni Nieskończoności.

Więcej informacji o trybie

  • W Końcu gry czeka na was drużyna bohaterów chcących powstrzymać Thanosa i jego Chitauri przed zdobyciem wszystkich sześciu Kamieni Nieskończoności.
  • Członkowie obu drużyn odradzają się po likwidacji, dopóki przeciwna strona nie ukończy swojego zadania.
  • Po jednej stronie konfliktu znajduje się drużyna bohaterów. Jej członkowie odradzają się po likwidacji, dopóki wrogowie nie znajdą wszystkich sześciu Kamieni Nieskończoności.
  • Bohaterowie zaczynają z mapą skarbów, która prowadzi ich wprost do mitycznego ekwipunku Avengers.
  • Pozostałe przedmioty Avengers znaleźć można w skrzyniach na mapie.
  • Celem drużyny bohaterów jest zniszczenie armii Chitauri i pokonanie Thanosa.
  • Drużyna Thanosa składa się z Najeźdźców Chitauri i samego Thanosa.
  • Najeźdźcy Chitauri zaczynają z potężnym karabinem laserowym, granatami do niszczenia budowli i plecakiem odrzutowym, który pozwala na moment wznieść się wysoko w powietrze.
  • Pierwszy Chitauri, który zdobędzie Kamień Nieskończoności, zmienia się w Thanosa.
  • Thanos dysponuje potężnym ciosem, atakiem promieniem, a także zdolnością wysokiego wyskoku w powietrze i niszczenia wszystkiego przy lądowaniu.
  • Z każdym zdobytym Kamieniem Nieskończoności zdolności Thanosa stają się coraz potężniejsze, a Chitauri zyskują zdrowie.
    • Kamień Rzeczywistości (czerwony) = podwójne zdrowie i osłony (z 1000 na 2000)
    • Kamień Duszy (pomarańczowy) = uruchomienie syfonu (zapewnia Thanosowi specjalną osłonę)
    • Kamień Umysłu (żółty) = podwójna wysokość skoku
    • Kamień Przestrzeni (niebieski) = potrójny zasięg efektu obszarowego uderzenia w ziemię, sześciokrotne zwiększenie obrażeń
    • Kamień Czasu (zielony) = trzykrotne zwiększenie obrażeń, każde trafienie powoduje duży odrzut
    • Kamień Mocy (fioletowy) = sześciokrotne zwiększenie obrażeń od laserów
  • Niedługo po likwidacji Thanosa zmienia się w niego kolejny Chitauri (chyba że Thanos jest ostatnim graczem w drużynie).
  • Jeśli Thanos i Chitauri znajdą wszystkie sześć Kamieni Nieskończoności, bohaterowie nie będą już w stanie się odradzać.
  • Celem Thanosa i jego armii jest odnalezienie kamieni, a następnie likwidacja wszystkich pozostałych bohaterów.

Rywalizacja w Fortnite

  • Nowy turniej – otwarty turniej online Fortnite World Cup, tydzień 3 (z pulą nagród w wysokości 1 000 000 USD!), 27 i 28 kwietnia
  • Tryb gry solo
    • Udział w tym wydarzeniu mogą wziąć tylko te pary, w których obaj gracze awansowali do ligi mistrzowskiej w trybie Areny.
    • Obowiązuje blokada regionalna – w danym tygodniu otwartego turnieju online gracze mogą uczestniczyć w turnieju kwalifikacyjnym tylko w jednym regionie serwerów. Region wybrany przez gracza w pierwszym meczu turnieju weekendowego zostanie przypisany do tego gracza na resztę weekendu.
    • Format:
      • 27 kwietnia – runda 1: wszyscy uprawnieni gracze.
      • 28 kwietnia – runda 2: 3000 najlepszych graczy rundy pierwszej.
  • Transmitowanie powtórek – obecnie dostępne tylko na PC
    • Dodano historię meczów w turnieju. Można ją zobaczyć wybierając gracza na liście rankingowej.
      • Można oglądać powtórki każdego meczu rozegranego przez danego gracza.
    • Dodano możliwość obserwowania meczy turniejowych na żywo. Aby to zrobić, należy wybrać gracza na liście rankingowej.
      • Uwaga: Aby powtórka na żywo była dostępna, mecz musi trwać od co najmniej 10 minut.
    • Dodano możliwość oglądania konkretnych meczów na podstawie identyfikatora sesji, korzystając z przycisku „Obejrzyj powtórkę transmisji” w przeglądarce powtórek.
  • Statystyki profilu w turniejach i w trybie Areny są zapisywane w kategoriach gra solo/gra w parach/gra w oddziałach, a nie w ramach trybów okresowych.

Tryb kreatywny

Wyspy

  • Do centrum placu zabaw i kreatywnego dodano dwa nowe portale wyróżnionych wysp.
  • W centrum kreatywnym zredukowano liczbę portali z wyspami graczy z 8 do 6.

Rozgrywka

  • Nowe ustawienie w grze: rundy
    • Do każdej z gier można teraz dodawać rundy.
    • Przy starcie nowej rundy wszystko zostanie przywrócone do stanu sprzed rozgrywki.
    • W każdej rundzie gra wykorzystuje końcową punktację i ustawienia wyświetlania zwycięzcy, by ogłosić zwycięzcę. Wyświetlana jest także tabela z wynikami po danej rundzie.
    • W tabeli z wynikami wyświetlana jest liczba zwycięstw na drużynę lub gracza.
      • W przyszłości w grze będzie wyświetlany także ostateczny zwycięzca.
    • Ustawienie „Ogólna liczba rund" określa liczbę rund – od 1 do 100.
  • Zaktualizowano opcje „Likwidacji”, „Likwidacji stworów”, „Celów do zwycięstwa” i „Zbierania przedmiotów”:
    • Wymagane wygrane (Wyłączone, 1–10, 15, 20, 30, 40, 50, 100, 200, 500 lub 1000).

Narzędzia kreatywne i smartfon

  • Dodano tryb przenikania:
    • Możecie teraz aktywować tryb przenikania przy lataniu i przenikać przez obiekty oraz teren!
    • Tryb przenikania przydaje się do szybkiego poruszania się po wyspie przy edytowaniu.
    • Aby włączyć lub wyłączyć tryb fazowy:
      • Wciśnijcie przycisk N na klawiaturze (można go zmienić w ustawieniach).
      • Na kontrolerze wciśnijcie lewy drążek.
      • W wersji na urządzenia mobilne możecie umieścić w interfejsie nowy przycisk przenikania, które pozwoli je przełączać.
  • Wasze ustawienia przenikania zostaną zapamiętane i tryb przenikania pozostanie włączony po wylądowaniu.

Gotowce

  • Dodano gotowiec statku pirackiego.
  • Dodano galerię statku pirackiego.
  • Dodano sześć gotowców przystani piratów.
  • Dodano galerię i rekwizyty przystani piratów.

Urządzenia

  • Do generatora Burzolotów dodano nową opcję, która określa, czy obiekty mają być niszczone po zderzeniu z Burzolotem:
    • Próg wytrzymałości przy dopalaczu – zderzenie się z obiektem mającym tyle lub mniej wytrzymałości podczas lotu z dopalaczem sprawi, że dany obiekt zostanie natychmiast zniszczony (Domyślnie: wszystko)
    • Próg wytrzymałości przy zderzeniu – czołowe zderzenie z obiektem mającym tyle lub mniej wytrzymałości sprawi, że dany obiekt zostanie natychmiast zniszczony (Domyślnie: 300)
    • Próg wytrzymałości do przebicia się – obiekty mające tyle lub mniej wytrzymałości zostaną natychmiast zniszczone po zderzeniu z Burzolotem (Domyślnie: 0)
    • Opcje (Battle Royale, 0, 150, 300, 450, 600 lub wszystko)
      • Battle Royale – wykorzystuje aktualne ustawienia z trybu Battle Royale (to ustawienie będzie się zmieniać w zależności od ustawień Burzolotu w Battle Royale)
      • 0–600 – maksymalna liczba punktów wytrzymałości obiektu, by mógł zostać zniszczony.
      • Wszystko – nie ma żadnego progu, wszystko może zostać zniszczone.
  • Nowe opcje urządzenia celu
    • Zaktualizowano wygląd paska zdrowia. Zawiera teraz identyfikującą go literę do wyboru.
    • Dodano opcję umożliwiającą identyfikację celu: BRAK, A, B, C, D, W, X, Y i Z.
    • Dodano opcję umożliwiającą wyświetlanie zdrowia celu w interfejsie
      • Pamiętajcie, żeby w typach interfejsu w ustawieniach interfejsu wybrać typ „cel”.
    • Dodano opcję „Ukryj pasek zdrowia w odległości”. Opcje to: 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40 i 45
    • Do urządzeń celu dodano opcję umożliwiającą zmianę koloru ich latarni na:
      • Czerwony, niebieski lub pomarańczowy: latarnia zawsze będzie miała wybrany kolor.
      • Sojusznik/Wróg: Latarnia urządzenia celu będzie świeciła na czerwono lub niebiesko w zależności od tego, do której drużyny należy.

Ratowanie Świata

Misje i systemy

  • Zmiany w Twine Peaks!
    • Do końcowych etapów Twine Peaks dodano nowe misje, o wyższym poziomie trudności i z lepszymi nagrodami.
      • PD bohatera, schematu i ocaleńca
      • Więcej złota
      • Lepsze łupy w świecie gry
      • Lepsze materiały (Jasnordzeniowe/Słoneczne)
        • To pierwsze kroki na drodze do uczynienia Ratowania Świata trudniejszym.
  • Powraca Burza beta: Uzupełnij zapasy!
    • Dodano nowe cele główne:
      • Zbierz wystarczająco dużo kamieni, nim skończy ci się czas!
      • Zbierz 10 skrzynek z zaopatrzeniem!
    • Cele typu „Zbierz grzyby i/lub beczki” są teraz raczej celami dodatkowymi niż głównymi.
    • Średnica najmniejszej strefy bezpiecznej została zwiększona, by umożliwić bezpieczne zbieranie zasobów.

Bohaterowie

  • Przedstawiamy Króliczka Sokole Oko, nową legendarną Rubieżniczkę!
    • Standardowy profit: Przesunięcie z Jajami
      • Przesunięcie Fazowe generuje 3 jajo-bomby. Każda z nich zadaje 18 pkt. obrażeń bazowych pobliskim wrogom.
    • Profit dowódcy: Przesunięcie z Jajami +
      • Przesunięcie Fazowe generuje 3 jajo-bomby. Każda z nich zadaje 45 pkt. obrażeń bazowych pobliskim wrogom.
    • Znajdziecie ją w sklepie okolicznościowym od 26 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Do gry powraca legendarna Budownicza, Króliczka Penny!
    • Standardowy profit: Przesterowanie Plazmowe
      • Zmniejsza koszt energii Impulsu Plazmowego o 38%.
    • Profit dowódcy: Przesterowanie Plazmowe +
      • Zmniejsza koszt energii Impulsu Plazmowego o 75%.
    • Znajdziecie ją w sklepie okolicznościowym od 26 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego.

Bronie i przedmioty

  • Przerobiliśmy w kilku miejscach logikę działania stanów Gotowości/Braku gotowości. Powinno to rozwiązać problem graczy, którzy wbrew swojej woli byli oznaczani jako niegotowi.
    • Jedynie przywódca ekipy zostanie oznaczony jako niegotowy, jeśli:
      • Jeden z członków ekipy opuści ją
      • Do ekipy dołączy nowy gracz
      • Zmieni się wybrany tryb rozgrywki
    • Po zakończeniu meczu i powrocie do lobby każdy z wyjątkiem przywódcy ekipy pozostanie oznaczony jako gotowy.
  • Dodano dodatkowy tekst do przycisku „Graj”, mówiący, którzy gracze nie są jeszcze gotowi do gry.

Ogólne

  • Przerobiliśmy w kilku miejscach logikę działania stanów Gotowości/Braku gotowości. Powinno to rozwiązać problem graczy, którzy wbrew swojej woli byli oznaczani jako niegotowi.
    • Jedynie przywódca ekipy zostanie oznaczony jako niegotowy, jeśli:
      • Jeden z członków ekipy opuści ją
      • Do ekipy dołączy nowy gracz
      • Zmieni się wybrany tryb rozgrywki
    • Po zakończeniu meczu i powrocie do lobby każdy z wyjątkiem przywódcy ekipy pozostanie oznaczony jako gotowy.
  • Dodano dodatkowy tekst do przycisku „Graj”, mówiący, którzy gracze nie są jeszcze gotowi do gry.

Aby zobaczyć pełną listę zmian w aktualizacji zawartości wersji 8.50, kliknij tutaj.