Esports Association i esportsLAB, czyli dwa esportowe podmioty, które posiadają w naszym kraju już pewną renomę, oficjalnie nawiązały współpracę. Jej celem będzie w dużej mierze opracowanie całego systemu szkolenia związanego z elektroniczną rywalizacją, by następnie wdrożyć go do systemu oświaty.
– Podpisane dziś porozumienie ma kluczowe znaczenie dla jakości badań, jakie esportsLAB zaplanował do realizacji w najbliższych 24 miesiącach. Tym sposobem istotnie poszerzamy grono uczestników prac badawczych oraz otwieramy się na współpracę z innymi federacjami esportowymi na całym świecie – przyznał Maciej Skorko, prezes esportsLAB, które obecnie wspiera m.in. x-kom AGO w próbach stworzenia nowego składu CS:GO. I nie ma się co dziwić, że mowa tutaj o "poszerzeniu grona uczestników". Wszak Esports Association na co dzień współpracuje z aż 70 placówkami oświatowymi z całego kraju i dodatkowo jest również przedstawicielem Polski w International Esports Federation.
– Proces profesjonalizacji esportu w dużej mierze zależy od stabilnego i zrównoważonego rozwoju w zakresie rywalizacji – stwierdził prezes Esports Association, Łukasz Trybuś. – Obecnie nie ma badań czy wytycznych mówiących o prawidłowym procesie treningowym w wybranej dyscyplinie. Dlatego bardzo duże nadzieje wiążemy z inicjatywą pana Macieja Skorko, czyli esportsLAB. Jesteśmy przekonani, że zaproszona do projektu grupa specjalistów, ich wiedza oraz zasoby, przekształcą się w niezbędne do dalszego rozwoju metody treningowe, co pozytywnie wpłynie na polską branżę sportów elektronicznych – dodał.
Jednym z następstw podpisanego między stronami porozumienia ma być wychowanie nowego pokolenia esportowców. W tym celu rozpoczęto wraz z profesjonalnymi drużynami pracę nad budową platformy technologicznej, która mogłaby w przyszłości zostać wdrożona do placówek oświatowych. – Wprowadzanie esportu do szkół to duże wyzwanie. System szkolenia tworzony przez esportsLAB odpowiada na nie m.in. poprzez włączenie do treningu esportowego zagadnień rozwoju zdrowia fizycznego i ochrony zdrowia psychicznego graczy. Zależy nam na dostarczeniu młodym pasjonatom esportu narzędzi pozwalających im na zrównoważony rozwój, zaś ich rodzicom zapewnienie poczucia bezpieczeństwa w kontekście zagrożeń związanych z problemowym korzystaniem z gier komputerowych – zauważył Skorko.