Zliczenie wszystkich bohaterów dostępnych w League of Legends nie jest nad wyraz wymagającym zadaniem. Ale czy wiecie, ile w grze znajduje się w sumie skórek? Nie wliczając oryginalnych wyglądów poszczególnych postaci, jest ich prawie tysiąc! Przez blisko dziesięć lat Riot Games nie próżnowało w kwestii designu czempionów swojej sztandarowej produkcji. Być może ciekawi Was, która z nich jest najbardziej popularna wśród graczy LoL-a. Na to pytanie pracownicy Riotu odpowiedzieli w kolejnym wpisie z cyklu "Ask Riot".
– Trudno wskazać jedną, najpopularniejszą skórkę lub całą ich serię w LoL-u, ponieważ popularność można określać na wiele sposobów – zaczął swoją wypowiedź główny producent skórek w Riot, IAmCarlos. Zaznaczył przy tym, że patrząc na wszystkie te czynniki, możemy otrzymać pewien obraz najpopularniejszych skinów. – Bez żadnego szczególnego porządku, najpopularniejsze skórki wszech czasów to: Lux Mistrzyni Żywiołów, Czarodziejka Gwiazd Jinx i PROJEKT: Vayne. Jak dotąd w sezonie 2019 najpopularniejszy jest Jhin Mrocznego Kosmosu. Skórka, która zaskakująco — albo i nie tak zaskakująco, zależnie od tego, jak na to spojrzeć — dobrze poradziła sobie w tym roku, to Corgi Corki. (No bo kto nie zachwyci się gościem podróżującym samolotem w kształcie psiaka corgi?).
Jeśli chodzi o serię skórek, zapewne nie jest zaskoczeniem, że K/DA należy do najpopularniejszych, obok serii PROJEKT i Czarodziejek Gwiazd. Generalnie najpopularniejsze serie zwykle odpowiadają najpopularniejszym skórkom w ogóle – skwitował odpowiedź na to pytanie IAmCarlos.
W ostatnim wpisie z cyklu Ask Riot pojawiło się również pytanie dotyczące ewolucji zarówno samych skinów, jak i ich portretów na przestrzeni lat. Wątpliwości w tej sprawie rozwiali Mechahawk i Jessica "OwleyCat" Oyhenart, czyli odpowiednio główny grafik skórek i główny grafik ilustracji. – Tak wiele zmieniło się w ciągu kilku ostatnich lat, że bardzo trudno jest wskazać jeden punkt zwrotny. Gdybym musiał sprowadzić to do tylko dwóch obszarów, byłyby to zapewne ogólnie rozumiane usprawnienia technologiczne i dojrzewający zespół. W ostatnich latach podjęliśmy ogromny i celowy wysiłek, by pozbyć się jak najwięcej „długu technologicznego”, jaki nagromadziła gra tak skomplikowana i stara, jak League. Dzięki tym wysiłkom stworzyliśmy lepsze narzędzia, które umożliwiają nam tworzenie nowych funkcji i ulepszanie walorów skórek – stwierdził Mechahawk.
– Myślę, że pierwszą ważną częścią najnowszej ewolucji była zmiana naszej filozofii. Obecnie postrzegamy portrety jako naprawdę ważny element skórki — to coś jak plakat filmowy lub grafika na pudełku z grą – oznajmiła z kolei OwleyCat. – Dużo obmyślamy przedstawienie historii i wpływ, jaki ilustracja może wywierać na bohatera lub skórkę, nie licząc ekscytujących rzeczy, których gracz doświadczy w grze.
Myślę, że drugą ważną kwestią, która definiuje współczesne portrety, jest coś, co nazywamy „kinową wiarygodnością” [...]. „Kinowy” element „kinowej wiarygodności” oznacza, że czerpiemy wiele inspiracji z filmów, które uwielbiamy. Praca grafika portretów bardzo przypomina pracę reżysera filmowego. W tym jednym kadrze skupiamy się na takich kwestiach jak dobór momentu i gra aktorska, oświetlenie i scenografia, ustawienie i kąty kamery, a nawet na takich rzeczach jak zniekształcenie soczewek, głębia pola widzenia i ziarnistość kliszy – dodała OwleyCat.
Cały wpis z ostatniego Ask Riot znajdziecie pod tym adresem.