Powoli zbliżamy się do pierwszej aktualizacji League of Legends po wprowadzeniu przedsezonowych modyfikacji na oficjalne serwery. Projektanci gry postanowili zatem podzielić się z fanami produkcji Riot Games listą bohaterów, którzy zostaną wzmocnieni lub osłabieni w nadchodzącym wielkimi krokami patchu 9.24. Oprócz tego zapowiedziano także szczegóły ogromnych zmian, które już niebawem zostaną wprowadzone do Yuumi.

Zanim jednak przejdziemy do modyfikacji Magicznej Kotki, przyjrzyjmy się bliżej czempionom, którzy od następnej aktualizacji będą nieco słabsi niż dotychczas. W tym, jakże zacnym, gronie znalazły się bowiem Kassadin, Akali, Garen oraz Ryze, jednakże ten ostatni nie zostanie szczególnie mocno nadwątlony. Oprócz tego osłabiona zostanie także Senna, która aktualnie bez dwóch zdań zbyt dobrze radzi sobie na pozycji AD Carry. Wobec tego projektanci gry zdecydowali się zmniejszyć jej przyrost zdrowia na poziom o 10 punktów, ograniczyć częstotliwość pojawiania się więzionych dusz z 5,55% do 1,85% (usuwając przy tym możliwość ich pojawiania się po zabiciu klonów), osłabić przyrost podstawowych obrażeń fizycznych z 0,5 do 0,4, a także skrócić czas unieruchomienia Ostatniego Uścisku (W) na początkowych poziomach.

Jeżeli natomiast chodzi o wzmocnienia, to tych możemy szukać wśród Karmy, Rammusa, Amumu, Azira, Corkiego lub Sivir. Ponadto Riot zapowiedział zmiany Brauma oraz Yuumi, które mają pozwolić obu postaciom wrócić do normalnych i rankingowych rozgrywek, gdyż obie postacie są obecnie podejmowane głównie w profesjonalnych rozgrywkach. Poniżej przedstawiamy szczegółowe modyfikacje Yuumi, które są obecnie testowane na serwerze PBE:

  • Pac i Blok (Umiejętność Pasywna)
    • Tarcza zwiększona z 50-300 do 50-390
      • Pełne wartości: 50/60/70/85/100/115/130/150/170/190/210/230/250/270/300/330/360/390
    • Teraz przywraca manę
      • Wartości: 50/56/63/69/76/82/89/95/102/108/115/121/128/134/141/147/154/160
  • Grasujący Pocisk (Q)
    • Mana zwiększona z 75/80/85/90/95/100 do 85/90/95/100/105/110
    • Współczynnik obrażeń magicznych zmniejszony z 45% do 30%
    • Wzmocnione obrażenia zwiększone z 50/85/120/155/190/225 (+65% AP) do 50/95/140/185/230/275 (+40% AP)
    • Długość przemieszczania się zmniejszony z 3 do 2 sekund
  • Ty i Ja! (W)
    • Podstawowa siła adaptacyjna zwiększona z 5/7/9/11/13 do 12/14/16/18/20
    • Procent siły adaptacyjnej zwiększony z 4/7/10/13/16% do 12/14/16/18/20%
    • Nowe Zasady
      • Efekty unieruchamiające, które trafią Yuumi, zablokują możliwość używania Ty i Ja! na pięć sekund
      • Yuumi odłączy się od sojusznika, jeśli ten użyje Teleportu
    • [Nowość] Teraz użycie będzie ładowane przez 0,2 sekundy i może zostać przerwane
  • Ziuum (E)
    • Nie ma już ładunków
    • Czas odnowienia: 12/11/10/9/8 sek.
    • Koszt many zwiększony z 30/40/50/60/70 do 100/115/130/145/160
    • Czas trwania zwiększony z 2 do 3 sekund
    • Prędkość poruszania się zmniejszona z 25% do 15%
    • Współczynnik mocy umiejętności do leczenia zwiększony z 10% do 30%
    • Minimalna liczba uzdrawianych punktów zdrowia zwiększona z 30/40/50/60/70 do 70/110/150/190/230
    • [Nowość] Teraz daje także szybkość ataku: 25/30/35/40/45%

Warto w tym miejscu zaznaczyć także, iż Riot Games planuje nareszcie osłabić jedną z najgorzej wyważonych run dostępnych obecnie w grze, czyli Zdobywcę. Projektanci gry mają zamiar sprawić, by Zdobywca był przystępny dla postaci walczących wręcz oraz paru magów, a nie dla czempionów zasięgowych. Wobec tego Riot chce znacząco osłabić korzyści płynące z tej kluczowej runy dla zasięgowych bohaterów.