Choć od finału Worlds 2019 minął już ponad miesiąc, to dopiero we wtorek Riot Games opublikował garść oficjalnych informacji podsumowujących zwieńczenie tegorocznych mistrzostw świata. Organizatorzy najbardziej prestiżowych zmagań w świecie League of Legends ujawnili między innymi statystyki dotyczące oglądalności finału Worlds, a jedna z nich jest najlepszym wynikiem w historii LoL-a.

W tym roku mecz o mistrzostwo świata oglądało w szczytowym momencie 44 miliony widzów – tyle samo, co w zeszłym roku. Lepiej wypadła jednak średnia liczba widzów przypadających na minutę, ta bowiem wyniosła 21,8 miliona. To nowy rekord jeśli chodzi o rozgrywki spod szyldu Riot Games, bo w zeszłym roku statystyka ta osiągnęła pułap 19,6 mln. W przeciwieństwie do zeszłorocznego zestawienia tym razem twórcy LoL-a nie ujawnili liczby unikalnych widzów. Powodem może być brak takich danych... albo fakt, że tak naprawdę nie ma się czym chwalić. Na pewno jednak Riot może być zadowolony z przekroczenia granicy jednego miliarda obejrzanych godzin transmisji.

Tegoroczna edycja Worlds była rekordowa pod jeszcze jednym względem. W roku 2019 liczba bohaterów, których mogliśmy oglądać w fazie banów i picków, była dotychczas największa w porównaniu z poprzednimi odsłonami i wyniosła ona dziewięćdziesiąt dziewięć postaci. Rzecz jasna pochodną tego mogła być większa liczba czempionów, ale nawet pod względem procentowym Worlds 2019 wypada najlepiej względem wcześniejszych edycji – po raz pierwszy w fazie P&B pojawiło się ponad 65 procent wszystkich dostępnych bohaterów, a dokładnie 68,26%.

Również pod względem mediów społecznościowych Riot ma powody do zadowolenia. – Hasztag #Worlds2019 zdobywał szczyty na Twitterze i dotarł na sam szczyt Reddita i Weibo – czytamy w ogłoszeniu. To wszystko składa się na obraz rzeczywiście przełomowych mistrzostw świata, ale oznacza też, że poprzeczka podniesiona jest jeszcze wyżej. Konkurencja wcale nie śpi – dla przykładu pierwsza edycja Fortnite World Cup w szczytowym momencie zebrała publikę liczącą 2,3 miliona widzów tylko z YouTube'a i Twitcha, nie wliczając innych platform ani widzów z Chin. W tej kategorii Worlds 2019 wykręcił niespełna cztery miliony, ale wliczając transmisje m.in. na Facebooku, koreańskich platformach czy też Pro View.