Wiktor Cegła, Head of Publishing Riot Games Polska
fot. YouTube/League of Legends Polska

Co Riot ma w planach dla polskiej społeczności? Odpowiada Wiktor Cegła, przedstawiciel Riotu

Polski Weekend Gwiazd dobiegł już końca. Razem z nim oficjalnie zakończył się również ten rok rozgrywek na polskiej scenie League of Legends. Jedną z osób, która zagościła na turnieju nadwiślańskich gwiazd był Wiktor Cegła, Head of Publishing polskiego oddziału Riot Games. W rozmowie podsumowującej zakończone zawody skomentował to wydarzenia, a także opowiedział w kilku słowach o planach Riotu względem konkretnie polskiej społeczności LoL-a.

Ten rok dla nas, jako dla ludzi, którzy mogą tworzyć, a właściwie współtworzyć, albo nie przeszkadzać polskiemu community League of Legends, był o tyle istotny, że jako Riot zaczęliśmy działać bardziej aktywnie. Mam nadzieję, że to było widać. Ten event jest kulminacją [tego roku], ale dla nas jest to dopiero początek – wyznał. – W tym roku stworzyliśmy ponownie oddział, który zajmuje się Polską, zaczęliśmy produkować polski content, o polskich influencerach, o polskich graczach, jesteśmy dużo bardziej aktywni na mediach społecznościowych – dodał.

W przyszłym roku wracamy na eventy. Będziemy na Pyrkonie, gdzie będziemy organizowali europejski konkurs cosplayowy, w którym jurorami będą ludzie, którzy tworzyli czempiony i którzy tworzą skiny. Mam nadzieję, że dla całej społeczności i dla wszystkich cosplayerów i cosplayerek to będzie sygnał, że wracamy – zadeklarował Cegła.

Ten rok był szczególny, ponieważ League of Legends jest teraz grą numer jeden w Polsce, i to jest coś, czym wcześniej nie chwaliliśmy się, ale według danych firmy, która monitoruje rynek gier komputerowych (ta firma nazywa się Newzoo), połowa polskich graczy pecetowych gra w LoL-a i jest to wynik, którego nigdy wcześnie nie było – oznajmił.

Przedstawiciel Riotu był również zachwycony samym przebiegiem turnieju gwiazd i chciałby, żeby w roku 2020 zobaczyć go w jeszcze lepszym wydaniu. – W trakcie tego eventu zrozumiałem, że musimy zrobić to w przyszłym roku i musimy zrobić to „na grubo”, być może z udziałem publiczności. Nie chcę składać żadnych deklaracji, ale wydaje mi się, że absolutnie musimy z tym być obecni w taki sposób, żeby gracze w Polsce mogli przyjść, spotkać tych ludzi, których oglądaliśmy i poczuć, że Riot traktuje Polskę jako priorytetowy rynek na świecie – skwitował.

Tagi: , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Udane zakończenie roku. x-kom AGO wygrywa LOOT.BET Season 5!

Takie prezenty pod choinkę polscy kibice chcieliby otrzymywać co roku! W ostatnim meczu poprzedzającym przerwę świąteczną x-kom AGO bez straty mapy po...