Kolejna aktualizacja dziesiątego sezonu League of Legends wkroczyła na oficjalne serwery. Projektanci rozgrywki w Riot Games w patchu 10.6 między innymi dokonali szeregu zmian w kilkunastu postaciach, wprowadzili rework Wukonga, nad którym pracowali od wielu miesięcy, a także dodali do gry kolejne modyfikacje, które mają za zadanie zwiększyć wpływ toplanerów na przebieg rozgrywki.
Osłabienia
Mniejszych osłabień w patchu oznaczonym numerem 10.6 możemy szukać chociażby u Garena, Dariusa czy też Shaco. O wiele mniej efektywne będą za to dwie postacie, które od dłuższego czasu dominują na dolnej alejce i to bez znaczenia z kim muszą się mierzyć. Mowa tutaj oczywiście o Apheliosie oraz Sennie, gdyż to ci bohaterowie mimo wielu nerfów wciąż są niebywale mocni na dole mapy. W przypadku Senny osłabienie zdobywania dusz oraz przyrostu obrażeń od ataku za każdą z nich z pewnością przywróci ją do szeregu, natomiast Aphelios znów musi poradzić sobie z gorszymi statystykami swoich broni.
- Senna
- Zmniejszono przyrost obrażeń od ataku z 1 do 0,75 za każdą zdobytą duszę
- Zwiększono czas odnowienia zbierania dusz z danego przeciwnika z 4 sek. do 6/5/4 sek. (na poziomach 1/6/11)
- Aphelios
- Zmniejszono wykradanie życia Severum z 8-25% (na poziomach 1-18) zadanych obrażeń do 3-20% (na poziomach 1-18) zadanych obrażeń
- Zmniejszono obrażenia obszarowe Infernum przeciwko stworom z 45% (na poziomie 9.) do 30% (na poziomie 9.) obrażeń obszarowych
- Zmniejszono wzmocnione obrażenia ataku podstawowego czakramem z 30-173% do 24-164% całkowitych obrażeń od ataku
- Garen
- Zmniejszono przyrost odporności na magię na poziom z 1,25 do 0,75 pkt.
- Zmniejszono skalowanie obrażeń krytycznych Osądu (E) z 50 do 33%
- Darius
- Zmniejszono dodatkowe obrażenia z Okaleczającego Ciosu (W) z 50/55/60/65/70% całkowitych obrażeń od ataku ⇒ 40/45/50/55/60% całkowitych obrażeń od ataku
- Zwiększono koszt many Okaleczającego Ciosu (W) z 30 do 40 pkt. oraz Pochwycenia (E) z 45 pkt. many do 70/60/50/40/30 pkt. many
- Shaco
- Zmniejszono obrażenia zadawane przez podstawowe ataki klona z 75% całkowitych obrażeń od ataku do 60% całkowitych obrażeń od ataku
Wzmocnienia
Pula wzmocnionych w patchu 10.6 postaci rzeczywiście jest imponująca. Projektanci z Riot Games w najnowszej aktualizacji ulepszyli aż dwanaście czempionów, wśród których znaleźli się Soraka, Kindred, Xerath, Urgot, Anivia, Kayn, Hecarim, Veigar, Draven, Morgana, Twisted Fate i Ryze. Największe zmiany dotkną jednak Soraki, Kindred, Xeratha oraz Urgota, bo to właśnie ci bohaterowie otrzymali szereg wzmocnień, które mają pomóc im wrócić do puli często wybieranych na Summoner's Rift.
- Soraka
- Zwiększono całkowite uzdrowienie Deszczu Gwiazd (Q) z 40/50/60/70/80 (+0,3 pkt. mocy umiejętności) pkt. do 50/60/70/80/90 (+0,3 pkt. mocy umiejętności) pkt.
- Zwiększono szybkość poruszania się po trafieniu Deszczem Gwiazd (Q) z 10-20 do 15-25%
- Anivia
- Zwiększono czas działania oblodzenia Burzy Lodu z 2 do 3 s (teraz czas ten będzie równy efektowi Błyskawicznego Mrozu (Q))
- Urgot
- Zwiększono czas działania spowolnienia Pocisku Zarażającego (Q) z 1 do 1,25 s
- Zwiększono czas działania ogłuszenia Pogardy (E) z 0,75 do 1 s
- Kayn
- Zwiększono prędkość zdobywania kul Kayna zwiększy się od 10. minuty o 15% i będzie rosła do 13. minuty.
- Kindred
- Zwiększono podstawowy przyrost obrażeń od ataku z 2,26 do 2,5 pkt. oraz podstawową regenerację many z 6,972 pkt. do 7 pkt.
- Zwiększono przywracane zdrowie Wilczego Szału (W) z 32-100 (na poziomach 1-18) pkt. zależnie od ich brakującego zdrowia ⇒ 49-100 (na poziomach 1-18) pkt. zależnie od ich brakującego zdrowia
- Zwiększono leczenie Jagnięcego Spokoju (R) z 200/250/300 pkt. do 250/325/400 pkt.
- Hecarim
- Zwiększono czas trwania przerażenia po trafieniu Nawałnicą Cieni (R) z 0,75-1,5 sek. (zależnie od przebytego dystansu) do 0,75-2 sek. (zależnie od przebytego dystansu)
- Xerath
- Zwiększono obrażenia zadawane wrogom będącym w centrum wybuchu Oka Zniszczenia (W) z 50 do 66,7%
- Zwiększono obrażenia Tajemnego Rytuału (R) z 200/240/280 pkt. (+0,43 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 200/250/300 pkt. (+0,45 pkt. mocy umiejętności)
- Veigar
- Zwiększono obrażenia zadawane przez Złowrogie uderzenie (Q) z 70/110/150/190/230 pkt. do 80/120/160/200/240 pkt.
-
Zwiększono podstawowe brażenia od ataku z 50,71 pkt. do 52 pkt.
-
Zwiększono przyrost obrażeń od ataku z 2,625 pkt. do 2,7 pkt.
-
Zwiększono pancerz z 22,55 pkt. do 23 pkt.
- Draven
- Zwiększono zanikającą szybkość poruszania się z Gorącej Krwi (W) z 40/45/50/55/60% do 50/55/60/65/70%
- Morgana
- Zwiększono podstawową szybkość poruszania się z 330 do 335 pkt.
- Zwiększono barierę Mrocznej Tarczy (E) z 60/120/180/240/300 pkt. do 80/135/190/245/300 pkt.
- Twisted Fate
- Zwiększono przelicznik mocy umiejętności niebieskiej karty z 0,5 pkt. mocy umiejętności do 0,9 pkt. mocy umiejętności oraz czerwonej karty z 0,5 pkt. mocy umiejętności do 0,6 pkt. mocy umiejętności
- Ryze
- Zwiększono regenerację many na poziom z 0,8 do 1 pkt.
- Zwiększono obrażenia Runicznego Więzienia (W) z 80/100/120/140/160 pkt. do 80/110/140/170/200 pkt.
Rework Wukonga
- Wukong
- Podstawowe statystyki
- Zmniejszono odporność na magię z 32,1 pkt. ⇒ 28 pkt.
- Zmniejszono zdrowie z 577,8 pkt. ⇒ 540 pkt.
- Zwiększono manę z 265 pkt. ⇒ 300 pkt. oraz przyrost many na poziom z 38 pkt. do 45 pkt.
- Umiejętność bierna – Kamienna Skóra
- Zwiększono pancerz z 4/6/8 (na poziomach 1/7/13) pkt. za każdego bohatera ⇒ 5-11 (na poziomach 1-18) pkt. za każdego bohatera
- Usunięto odporność na magię – Wukong nie zyskuje już 4/6/8 (na poziomach 1/7/13) pkt. dodatkowej odporności na magię za każdego bohatera w pobliżu
- Nowość teraz regeneruje 0,5% maksymalnego zdrowia co 5 sek.
- Nowość wszystkie premie są zwiększane o 62,5% na 5 sek. za każdym razem, gdy Wukong lub stworzona przez niego przynęta trafi wrogiego bohatera albo potwora (kumuluje się do 8 razy, czyli maksymalnie zwiększa wszystkie premie o 500%)
- Q – Miażdżący Cios
- Zwiększono dodatkowe obrażenia ataku podstawowego z 10/40/70/100/130 pkt. (+0/0,1/0,2/0,3/0,4 pkt. całkowitych obrażeń od ataku) ⇒ 30/55/80/105/130 pkt. (+0,5 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)
- Nowość czas rzucenia teraz skaluje się z prędkością ataku Wukonga.
- Nowość ilekroć Wukong lub jego przynęta zadaje obrażenia za pomocą ataków podstawowych lub umiejętności, czas odnowienia Q — Miażdżącego Ciosu skraca się o 0,5 sek.
- Zwiększono czas odnowienia z 9/8/7/6/5 sek. ⇒ 9/8,5/8/7,5/7 sek.
- W – Wojowniczy Żartowniś
- Nowość dodano doskok o zasięgu 300 jedn., którym nie można pokonywać ścian
- Zmniejszono czas działania ukrywania się z 1,5 s do 1 s
- Usunięto przynęta Wukonga już nie zadaje magicznych obrażeń obszarowych przed zniknięciem
- Zwiększono czas odnowienia z 18/16/14/12/10 sek. ⇒ 20/19/18/17/16 sek.
- Zmniejszono ogólny koszt many z 50/55/60/65/70 pkt. many ⇒ 60 pkt. many
- Nowość przynęta Wukonga teraz naśladuje jego ataki i superumiejętność, ale zadaje 50/55/60/65/70% obrażeń
- Nowość przynęta będzie próbować atakować wrogów, których Wukong niedawno zaatakował
- Nowość kolejny atak przynęty po użyciu Q zostanie wzmocniony
- Nowość przynęta zyskuje dodatkową prędkość ataku po użyciu E
- Nowość po użyciu R przynęta zacznie wirować i podrzucać wrogów, którzy jeszcze nie zostali podrzuceni przez pierwsze użycie superumiejętności
- E – Cios Nimbu
- Zwiększono obrażenia z 65/100/135/170/205 (+0,8 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. obrażeń fizycznych ⇒ 80/120/160/200/240 (+0,8 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych
- Zwiększono dodatkową prędkość ataku z 30/35/40/45/50% ⇒ 40/45/50/55/60%
- Zwiększono czas działania dodatkowej prędkości ataku z 4 do 5 s
- Zwiększono czas odnowienia z 8 sek. ⇒ 10/9,5/9/8,5/8 sek.
- Zmniejszono koszt many z 45/50/55/60/65 pkt. many ⇒ 30/35/40/45/50 pkt.
- Zwiększono odległość od celu po doskoku z 0 jedn. ⇒ 75 jedn.
- R – Cyklon
- Nowość Wukong może teraz użyć swojej umiejętności drugi raz w ciągu 8 sek. od użycia jej po raz pierwszy. Drugie użycie może podrzucić wrogów drugi raz.
- Zmniejszono czas działania podrzucenia z 1 sek. ⇒ 0,75 sek.
- Zmniejszono czas wirowania z 4 sek. ⇒ 2 sek.
- Zwiększono obrażenia na sekundę z 20-200 pkt. (+1,1 pkt. całkowitych obrażeń od ataku) ⇒ 4-8% maksymalnego zdrowia (+1,1 pkt. całkowitych obrażeń od ataku)
- Zmniejszono prędkość ruchu podczas wirowania z 5-40% (zależnie od czasu wirowania) ⇒ 20%
- Zmniejszono czas na anulowanie wirowania po 1 sek. ⇒ po 0,5 sek.
- Zwiększono częstotliwość zadawania obrażeń, z co 0,5 sek. ⇒ co 0,25 sek. (każdy przypadek zadania obrażeń nakłada Zdobywcę)
- Zmniejszono Odległość do celu podczas wirowania ze 175 jedn. ⇒ 50 jedn. (Wukong będzie musiał bardziej zbliżyć się do celu)
- Nowość Wukong może użyć innych umiejętności, żeby przerwać swoją superumiejętność i przestać wirować.
- Nowość Dodatkowa prędkość ataku Wukonga z E — Ciosu Nimbu jest odświeżana w trakcie wirowania.
- Podstawowe statystyki
Gracze górnej alejki z pewnością będą bardzo zadowoleni ze zmian, które Riot wprowadził względem teleportu. Często wybierany czar przywoływacza nie będzie już odnawiać się 360 sekund, lecz 480-240 sekund na podstawie poziomu bohatera. To oczywiście sprawi, że teleport nie będzie tak efektywny na początku gry, ale w późniejszych etapach każdy będzie musiał wystrzegać się flanek oraz splitpushów. Oprócz tego teleport będzie teraz zapewniać 3-sekundowy bonus do szybkości poruszania się o wartości 30-45% po teleportacji. Więcej informacji na temat patcha 10.6 znajdziecie pod tym adresem.