Aż kilka miesięcy musieli czekać fani Starcraft'a 2 na informacje dotyczące rozgrywek Global Starcraft II League. Szczegóły na temat południowokoreańskiej ligi, która w tym roku będzie świętować swoje dziesięciolecie, zostały ogłoszone dzisiejszego poranka przez organizatora serii, czyli AfreecaTV.
Tak jak i w latach poprzednich, tak i w tym roku cykl GSL będzie się składać z pięciu turniejów – trzech sezonów GSL Code S oraz dwóch Super Tournamentów, z których pierwszy rozpoczął się zaledwie dwa dni temu. Znaczącej zmianie uległ Code S, którego liczba uczestników została zmniejszona z trzydziestu dwóch do dwudziestu ośmiu zawodników, z czego najlepsza czwórka Super Tournament I lub poprzedniego sezonu Code S zakwalifikuje się bezpośrednio do drugiej fazy grupowej, podczas gdy pozostałych dwudziestu czterech graczy zakwalifikuje się poprzez etap kwalifikacji, znany też jako Code A, do pierwszej fazy grupowej.
Format tegorocznych turniejów nie uległ zmianom w porównaniu z zeszłym rokiem – każda z faz grupowych Code S zostanie rozegrana w systemie podwójnej eliminacji, a ćwierćfinały odbędą się w formacie Bo5, natomiast półfinały i finał zostaną rozegrane w serii do czterech zwycięstw. W rozgrywkach GSL Super Tournament każdy z meczów odbędzie się w formacie Bo5 z wyjątkiem wielkiego finału, w którym do zwycięstwa będzie potrzeba czterech wygranych map.
W puli nagród tegorocznego cyklu GSL znajdzie się 480 tysięcy dolarów oraz punkty rankingowe do cyklu ESL Pro Tour. Zwycięzcy każdego z sezonów Code S oprócz 25 tysięcy dolarów otrzymają także bezpośrednie zaproszenie do turnieju mistrzowskiego EPT, który odbędzie się podczas przyszłorocznego Intel Extreme Masters Katowice.
Daty tegorocznego cyklu Global Starcraft II League wyglądają nastepująco:
GSL Super Tournament I – 18-28 marca 2020
GSL Code S Season 1 – kwiecień - czerwiec 2020
GSL Code S Season 2 – czerwiec - sierpień 2020
GSL Code S Season 3 – sierpień - październik 2020
GSL Super Tournament II – grudzień 2020