Entuzjaści League of Legends z pewnością nie mogą się już doczekać wprowadzenia modyfikacji mających na celu osłabienie midlanerów oraz wzmocnienie roli botlanerów, jednakże na te zmiany będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Dzisiejszej nocy na oficjalnych serwerach pojawiła się jednak aktualizacja oznaczona numerzem 10.10, wraz z którą do gry trafiło sporo zmian wyważających, a także kolejne Cybernetyczne skórki do postaci.

Osłabienia

W patchu 10.10 zgodnie z wcześniejszymi informacjami osłabione zostały Diana oraz Katarina, które, jak każdy doskonale wie, są strasznie silne w rozgrywkach rankingowych. Mimo wszystko nerfy skierowane w ich stronę nie wydają się szczególnie destruktywne, dlatego też miłośnicy tych postaci nie powinni odczuć ogromnej różnicy. Gorszy w patchu 10.10 będzie także Kayn, który przecież w ostatnich kilku aktualizacjach bez przerwy był wzmacniany. Widocznie Riot Games przedobrzyło z ulepszaniem bohatera i w końcu musi zareagować. Oprócz tego zobaczymy także osłabienia Kleda, Maokaia, Tarica czy też Miss Fortune.

  • Diana Diana
    • Zmniejszono podstawowe zdrowie z 594 pkt. ⇒ 570 pkt.
    • Zmniejszono obrażenia od ataku z 57,04 pkt. ⇒ 57 pkt.
  • Katarina
    • Zmniejszono przelicznik dodatkowych obrażeń od mocy umiejętności z Chciwości (umiejętność pasywna) z 0,55/0,70/0,85/1,0 pkt. mocy umiejętności ⇒ 0,55/0,66/0,77/0,88 pkt. mocy umiejętności
  • Kayn Rhaast
    • Zmniejszono leczenie z umiejętności pasywnej z 34,5-43% zadawanych obrażeń (na poziomach 1-18) ⇒ 30-40% zadawanych obrażeń (na poziomach 1-18)
  • Kled
    • Zwiększono czas odnowienia Wnyków na linie (Q) z 9/8,5/8/7,5/7 sek. ⇒ 11/10/9/8/7 sek.
  • Maokai
    • Zmniejszono podstawową manę z 377,28 pkt. ⇒ 375 pkt.
    • Zwiększono koszt Ciernowego Uderzenia (Q) z 50 pkt. many ⇒ 60 pkt. many
  • Miss Fortune
    • Zmniejszono maksymalny bonus do prędkości poruszania się zapewniany przez Szybki Krok (W) z 60/70/80/90/100 jedn. ⇒ 50/60/70/80/90 jedn.
  • Taric
    • Zmniejszono przyrost punktów zdrowia na poziom z 90 pkt. ⇒ 85 pkt.
    • Zmniejszono bonusowy pancerz zapewniany przez Bastion (W) z 10/12,5/15/17,5/20% pancerza Tarica ⇒ 10/11/12/13/14% pancerza Tarica

Wzmocnienia

Nadszedł czas Soraki, która z całą pewnością znów zacznie królować na dolnej alejce. Projektanci rozgrywki zdecydowali się bowiem solidnie wzmocnić nasz kochany ambulans, dzięki czemu zobaczymy nie tylko zwiększone obrażenia Deszczu Gwiazd, ale także większą redukcję kosztu zdrowia Astralnego Natchnienia. Mocniejsza będzie także Annie, a już na pewno wytrzymalsza, gdyż teraz będzie cieszyć się z jeszcze większej redukcji obrażeń Płonącej Tarczy. Wzmocnień wbrew wszelkim oczekiwaniom doczekała się także Irelia, która budowana pod Ostrze Zniszczonego Króla radzi sobie znakomicie.

  • Annie Annie
    • Zwiększono redukcję obrażeń Płonącej Tarczy (E) z 10/13/16/19/22% ⇒ 13/17/21/25/29%
    • Zwiększono obrażenia aury Przywołania: Tibbers (R) z 10/15/20 pkt. (+0,1 pkt. mocy umiejętności) ⇒ 20/30/40 pkt. (+0,12 pkt. mocy umiejętności)
  • Irelia
    • Zwiększono podstawowe obrażenia Obłędnego Duetu (E) z 70/110/150/190/230 pkt. ⇒ 80/125/170/215/260 pkt.
  • Nidalee
    • Zwiększono przelicznik obrażeń od mocy umiejętności Rzutu Oszczepem/Dobijania (Q) z 0,4 mocy umiejętności (maksymalnie 1,2 mocy umiejętności) ⇒ 0,5 mocy umiejętności (maksymalnie 1,5 mocy umiejętności)
  • Sivir
    • Zwiększono przywracanie many z Tarczy Magii (E) z 80/95/110/125/140 pkt. ⇒ 110/120/130/140/150 pkt.
  • Soraka
    • Zwiększono podstawowe obrażenia Deszczu Gwiazd (Q) z 75/110/145/180/215 pkt. ⇒ 85/120/155/190/225 pkt.
    • Zwiększono redukcję kosztu zdrowia Astralnego Natchnienia (W) z 60/70/80/90/100% ⇒ 80/85/90/95/100%
  • Twisted Fate
    • Zwiększono podstawowe obrażenia od ataku z 49,954 pkt. ⇒ 52 pkt.
    • Zwiększono podstawowy pancerz z 20,542 pkt. ⇒ 21 pkt.
    • Zmniejszono koszt Przeznaczenia (R) ze 150 pkt. many ⇒ 100 pkt. many
  • Udyr
    • Zwiększono podstawową szybkość poruszania się z 345 jedn. ⇒ 350 jedn.
    • Zwiększono podstawowe zdrowie z 593,32 pkt. ⇒ 594 pkt.
    • Zwiększono podstawową manę z 270,4 pkt.  271 pkt.
    • Zwiększono regenerację many z 7,506 pkt. ⇒ 7,5 pkt.