Wczoraj dowiedzieliśmy się, jakie są plany dotyczące najbliższej aktualizacji w League of Legends. Przedstawił je główny gameplay designer LoL-a, Mark "Riot Scruffy" Yetter. Łącznie modyfikacje mają pojawić się w dwunastu bohaterach, a oprócz tego usprawnione zostaną jeden z czarów przywoływacza oraz runa.
Osłabienia
Podobnie jak w aktualizacji 10.13, w nadchodzącym patchu nerfy planowane są wobec sześciu postaci. Największe czekają Varusa i Volibeara – u pierwszego z wymienionych deweloperzy gry planują zmniejszyć obrażenia dwóch umiejętności, zaś Bezlitosny Grom będzie słabszy pod względem zarówno defensywnym, jak i ofensywnym. Fanów Pyke'a (przynajmniej tych wybierających go w roli wspierającego) uspokajamy – choć jest on wymieniony w gronie osłabionych bohaterów, to niektóre jego umiejętności ulegną usprawnieniu.
- Ezreal
- Dłuższy czas odnowienia Magicznego Przejścia (E) z 25-13 do 28-16 sekund
- Pyke
- Mniejsza odporność na magię co poziom – spadek z 1,5 do 1,25
- Mniejszy pancerz co poziom – spadek z 5 do 3,5
- Mniejsza premia do prędkości ruchu po użyciu Nura W Upiorne Wody (W) z 40-60 do stałych 40 procent
- Trundle
- Mniejsza premia do prędkości ataku na Zamarzniętym Terytorium (W) z 30-100 do 20-100 procent
- Varus
- Mniejsze skalowanie obrażeń Przebijającej Strzały (Q) z obrażeniami od ataku – minimalne spadek ze 100% do 83-97%, maksymalne spadek ze 150% do 125-145%
- Mniejsze obrażenia podstawowe Gradu Strzał (E) z 70-210 do 50-210 punktów
- Volibear
- Mniejsza podstawowa prędkość ataku z 0,66 do 0,625
- Mniejsza wartość leczenia po użyciu Wściekłego Okaleczenia (W) na potworach ze 100% do 50%
- Wukong
- Krótszy czas trwania podrzucenia po użyciu Cyklonu (R) z 0,75 do 0,6 sekundy
Wzmocnienia
Nieco szersza jest lista czempionów, którzy najprawdopodobniej doczekają się wzmocnień. Szeroka gama usprawnień czeka chociażby Karthusa – zwiększenie podstawowego zdrowia, prędkości ruchu oraz obrażeń z pierwszej umiejętności to niektóre z nich. Te ostatnie zmiany mają jednak na celu poprawę jego gry na środkowej alei, a nie w dżungli. Leśnicy powinni zwrócić uwagę na buffy Kha'Zixa oraz Sejuani (pozdrawiamy Marcina "Jankosa" Jankowskiego i jego szkoleniowca). Oprócz tego poprawy doczekają się też Duch oraz Drapieżnik – choć w obu nie tak dawno temu pojawiły się usprawnienia, Riot zdecydował się na kolejne.
- Alistar
- Krótszy czas odnowienia Zmiażdżenia (Q) z 17-13 do 15-11 sekund
- Karthus
- Większe podstawowe zdrowie z 528 do 550
- Większa podstawowa prędkość ruchu z 325 do 335 jednostek
- Większe obrażenia Zrównania Z Ziemią (Q) z 45-125 +30% AP do 50-130 +35% AP, ale potwory będą otrzymywać tylko 80% tych obrażeń
- Zmiana odnawiania many za pomocą Profanacji (E) – zabójstwa będą gwarantować manę nawet gdy umiejętność będzie aktywna
- Zmiana częstotliwości obrażeń Profanacji (E) z jednego uderzenia na sekundę do czterech słabszych uderzeń na sekundę (łączne obrażenia na sekundę niezmienione)
- Kha'Zix
- Większe podstawowe zdrowie z 572,8 do 575
- Większa premia do obrażeń zadawanych Odizolowanym celom po użyciu Zakosztuj Ich Strachu (Q) ze 100% do 120%
- Pyke
- Większe obrażenia Kościanego Harpuna (Q) z 75-275 do 85-285 punktów
- Krótszy czas odnowienia Kościanego Harpuna (Q) z 12-8 do 10-8 sekund
- Zmiana kosztu Kościanego Harpuna (Q) ze stałych 70 do 55-75 punktów many
- Większe obrażenia Widmowego Odpływu (E) z 95-215 do 105-225
- Riven
- Większe obrażenia z Runicznego Ostrza (bierna) z 25-50% do 30-60% AD
- Sejuani
- Większe obrażenia Wiecznego Zamrożenia (E) z 40-240 do 55-255 punktów
- Krótszy czas odnowienia Wiecznego Zamrożenia (E) z 10-8 do stałych 8 sekund
- Większy zasięg pasywnej cechy Wiecznego Zamrożenia (E) z 1100 do 1300 jednostek (sojusznicy Sejuani znajdujący się dalej od niej również będą nakładać ładunki Zamrożenia)
- Zed
- Większa prędkość przesuwania się Żywego Cienia (W) z 1750 do 2500 jednostek
- Krótszy czas odnowienia Żywego Cienia (W) z 22-14 do 20-14 sekund
- Duch
- Większa premia do prędkości ruchu z 20-40 do 24-48%
- Drapieżnik
- Krótszy czas odnowienia ze 100-70 do 90-60 sekund
- Większe obrażenia z 30-90 do 40-120
Wprowadzenie patch 10.14 do League of Legends zaplanowane jest na środę za tydzień, tj. 8 lipca. To oznacza, że prawdopodobnie wtorkowego wieczoru dowiemy się, co do ilu z przedstawionych powyżej zmian Riot będzie przekonany.