Są aktualizacje w League of Legends, które nie wywołują większego poruszenia – ot, kilku lub kilkunastu zmienionych czempionów i nic więcej. Ostatni patch, oznaczony numerem 10.16, do tego grona z całą pewnością NIE należy. W przygotowaniach do nadchodzących Mistrzostw Świata zmiany pojawiły się aż u dwudziestu siedmiu postaci, a jakby tego było mało do gry zawita również nowy czempion, czyli Yone, Wiecznie Żywy.

Osłabienia

Pod nerf hammera trafiło tym razem dziesięciu bohaterów. Jeśli czytaliście planowane zmiany w poprzednim tygodniu, macie już niemal pełny wgląd w osłabienia w patchu 10.16. Zespół odpowiedzialny za balans czempionów zdecydował się nie modyfikować już tej listy, a to oznacza, że jeśli jesteście fanami Setta, Nocturne'a na środkowej linii lub Barda i liczyliście na cofnięcie albo choć osłabienie wstępnych nerfów, nie mamy dobrych informacji. Warto jednak mieć na uwadze, że nie tylko bohaterowie zostali osłabieni – atak wymierzono również w jedną z run, a dokładnie Płaszcz Nimbu z drzewka Czarnoksięstwa.

  • Ashe
    • Skupienie Tropicielki (Q):
      • Mniejsza dodatkowa prędkość ataku z 20–60% do 20–40%
  • Bard
    • Mniejsze podstawowe zdrowie z 575 do 560 pkt.
    • Ołtarz opiekuna (W):
      • Mniejsza wartość leczenia na w pełni załadowanym ołtarzu z 70–230 do 55–215 pkt.
  • Karma
    • Wewnętrzny Płomień (Q):
      • Zmieniono koszt many z 50–70 do stałych 65 pkt.
      • Dłuższy czas odnowienia z 7–5 s do 9–7 s
  • Karthus
    • Zrównanie z Ziemią (Q):
      • Mniejszy przelicznik mocy umiejętności z 35% do 30%
  • Kha’Zix
    • Zakosztuj ich strachu (Q):
      • Mniejsze dodatkowe obrażenia dla odizolowanego celu ze 120% do 110% AD
  • Nautilus
    • Gniew Tytana (W):
      • Mniejsza podstawowa tarcza z 60–100 do 45–85
  • Nocturne Nocturne
    • Ostrza Cieni (bierna):
      • Dłuższy czas odnowienia z 10 do 14 sekund. Podstawowe ataki przeciwko potworom i bohaterom będą jednak skracać czas odnowienia o 3 sekundy
  • Sett
    • Sierpowy (W):
      • Mniejsze podstawowe obrażenia z 80–180 do 80–160 punktów
    • Rozbijacz Twarzy (E):
      • Mniejsze podstawowe obrażenia z 50–170 do 50–130 punktów
  • Syndra
    • Mroczna Kula (Q):
      • Mniejsze podstawowe obrażenia z 70–230 do 70–210
  • Volibear
    • Grzmiące Uderzenie (Q):
      • Mniejsza szybkość poruszania się z 15–35% do 10–26%
  • Płaszcz Nimbu
    • Grzmiące Uderzenie (Q):
      • Mniejsza szybkość poruszania się z 15–35% do 10–26%

Wzmocnienia

Na liście usprawnionych bohaterów tym razem znalazło się aż siedemnaście pozycji. Rzecz jasna trudno mówić o tych zmianach jak o reworku w jakimkolwiek stopniu, ale warto się z nimi zapoznać, tym bardziej że nie wszystkie z nich pojawiły się na liście planowanych modyfikacji. Do grona wzmocnionych czempionów dodano dwóch kolejnych strzelców (Jhina oraz Jinx), u Luciana i Yasuo zmiany są nieco inne niż te ogłoszone wcześniej, a w przypadku Akali dodano również wzmocnienia jej pierwszej umiejętności.

  • Akali
    • Technika Pięciu Cięć (Q)
      • Większe obrażenia podstawowe z 30–130 do 35–135 punktów
    • Salto Shurikena (E)
      • Nowość – obrażenia są teraz magiczne, a nie fizyczne
  • Evelynn
    • Kolec nienawiści (Q):
      • Krótszy czas odnowienia z 8 do 4 sekund (jednocześnie usunięto redukcję czasu odnowienia o 50% po trafieniu stwora)
  • Fiora
    • Wypad (Q):
      • Krótszy czas odnowienia z 16–8 do 13–6 sekund. Trafienie przeciwnika zmniejszy czas o 50%, a nie o 60%
  • Hecarim
    • Niszczycielska Szarża (E):
      • Większa dodatkowa prędkość ruchu z 25–75% do 25–100% przez 3 sekundy
  • Jax
    • Kontratak (E):
      • Krótszy czas odnowienia z 16–8 do 14–8 sekund
  • Jhin
    • Szept (bierna):
      • Wyższy przelicznik obrażeń od ataku czwartego strzału w budowlę ze 120% do 150% AD (tyle samo obrażeń, co zwykłe trafienie krytyczne)
  • Jinx
    • Supermegarakieta Śmierci! (R):
      • Usunięto limit dodatkowych obrażeń – od teraz wszystkie cele będą otrzymywały takie same obrażenia po wybuchu rakiety
  • Lucian
    • Przebijające Światło (Q):
      • Większe podstawowe obrażenia z 85–225 do 95–235
    • Rzeź (R):
      • Więcej wystrzelonych pocisków z 20–30 do 22–34
  • Miss Fortune
    • Większe podstawowe obrażenia od ataku z 50 do 52 pkt.
  • Morgana
    • Mroczne Uwiązanie (Q):
      • Krótszy czas odnowienia z 11 do 10 sekund
  • Neeko
    • Kwitnący Wybuch (Q):
      • Większe obrażenia z trafienia z 70–250 do 80–260 pkt. Obrażenia z wybuchu zwiększone z 35–115 do 40–120 pkt.
  • Rakan
    • Lotność (R):
      • Większa szybkość poruszania się z 50 do 75%
  • Skarner
    • Kryształowe Cięcie (Q):
      • Mniejszy koszt many z 15 do 10 punktów
      • Wyższy przelicznik AD z 15 do 20 procent
  • Tristana
    • Ładunek Wybuchowy (E):
      • Nowość – obrażenia zwiększone o 1% za każde 3% szansy na krytyczne trafienie
  • Veigar
    • Większa podstawowa odporność na magię z 30 do 32 pkt
  • Yasuo
    • Większa podstawowa odporność na magię z 30 do 32 pkt
    • Ostatnie Tchnienie (R):
      • Większe obrażenia podstawowe z 200–400 do 200–500 pkt
  • Ziggs
    • Krótki Lont (bierna):
      • Wyższy przelicznik AP z 30–50 do stałych 50%
      • Większe obrażenia przeciwko wieżom z 200% do 250%

Inne

W patchu 10.16 w League of Legends zadebiutuje również nowy bohater, czyli Yone. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji przeczytać o tym czempionie, możecie to nadrobić w tym miejscu. Tym samym na liście postaci widnieje już równo 150 pozycji – przynajmniej oficjalnie, bo na możliwość wyboru Yone na Summoner's Rift będziemy musieli jeszcze standardowo poczekać.

Fani gier rankingowych i nieustającej walki o wyższą dywizję powinni również pamiętać, że już wkrótce rozpocznie się trzeci i ostatni split w dziesiątym sezonie. Wystartuje on dokładnie 9 sierpnia o godzinie 23:59, a oprócz dotychczasowych nagród ci, którzy zdobędą 750 punktów splitu, otrzymają również losową kapsułę Patronów z pierwszej serii.

Wkrótce rozpoczną się również testy dotyczące obsługi sterowników DX11 w League of Legends. Jeśli chcecie wziąć udział w tych testach, w tym artykule znajdziecie więcej informacji dotyczących tego, co należy zrobić. Pełną listę zmian w patchu 10.16 możecie znaleźć natomiast pod tym adresem. Przy okazji warto wspomnieć, że kolejna łatka nie będzie aż tak obszerna w związku z przerwą zespołu deweloperskiego. Mało tego, nie będzie ona nawet oznaczona numerem 10.17 – zamiast tego patch 10.16 będzie trwał blisko cały miesiąc.