Są aktualizacje w League of Legends, które nie wywołują większego poruszenia – ot, kilku lub kilkunastu zmienionych czempionów i nic więcej. Ostatni patch, oznaczony numerem 10.16, do tego grona z całą pewnością NIE należy. W przygotowaniach do nadchodzących Mistrzostw Świata zmiany pojawiły się aż u dwudziestu siedmiu postaci, a jakby tego było mało do gry zawita również nowy czempion, czyli Yone, Wiecznie Żywy.
Osłabienia
Pod nerf hammera trafiło tym razem dziesięciu bohaterów. Jeśli czytaliście planowane zmiany w poprzednim tygodniu, macie już niemal pełny wgląd w osłabienia w patchu 10.16. Zespół odpowiedzialny za balans czempionów zdecydował się nie modyfikować już tej listy, a to oznacza, że jeśli jesteście fanami Setta, Nocturne'a na środkowej linii lub Barda i liczyliście na cofnięcie albo choć osłabienie wstępnych nerfów, nie mamy dobrych informacji. Warto jednak mieć na uwadze, że nie tylko bohaterowie zostali osłabieni – atak wymierzono również w jedną z run, a dokładnie Płaszcz Nimbu z drzewka Czarnoksięstwa.
- Ashe
- Skupienie Tropicielki (Q):
- Mniejsza dodatkowa prędkość ataku z 20–60% do 20–40%
- Skupienie Tropicielki (Q):
- Bard
- Mniejsze podstawowe zdrowie z 575 do 560 pkt.
- Ołtarz opiekuna (W):
- Mniejsza wartość leczenia na w pełni załadowanym ołtarzu z 70–230 do 55–215 pkt.
- Karma
- Wewnętrzny Płomień (Q):
- Zmieniono koszt many z 50–70 do stałych 65 pkt.
- Dłuższy czas odnowienia z 7–5 s do 9–7 s
- Wewnętrzny Płomień (Q):
- Karthus
- Zrównanie z Ziemią (Q):
- Mniejszy przelicznik mocy umiejętności z 35% do 30%
- Zrównanie z Ziemią (Q):
- Kha’Zix
- Zakosztuj ich strachu (Q):
- Mniejsze dodatkowe obrażenia dla odizolowanego celu ze 120% do 110% AD
- Zakosztuj ich strachu (Q):
- Nautilus
- Gniew Tytana (W):
- Mniejsza podstawowa tarcza z 60–100 do 45–85
- Gniew Tytana (W):
- Nocturne
- Ostrza Cieni (bierna):
- Dłuższy czas odnowienia z 10 do 14 sekund. Podstawowe ataki przeciwko potworom i bohaterom będą jednak skracać czas odnowienia o 3 sekundy
- Ostrza Cieni (bierna):
- Sett
- Sierpowy (W):
- Mniejsze podstawowe obrażenia z 80–180 do 80–160 punktów
- Rozbijacz Twarzy (E):
- Mniejsze podstawowe obrażenia z 50–170 do 50–130 punktów
- Sierpowy (W):
- Syndra
- Mroczna Kula (Q):
- Mniejsze podstawowe obrażenia z 70–230 do 70–210
- Mroczna Kula (Q):
- Volibear
- Grzmiące Uderzenie (Q):
- Mniejsza szybkość poruszania się z 15–35% do 10–26%
- Grzmiące Uderzenie (Q):
- Płaszcz Nimbu
- Grzmiące Uderzenie (Q):
- Mniejsza szybkość poruszania się z 15–35% do 10–26%
- Grzmiące Uderzenie (Q):
Wzmocnienia
Na liście usprawnionych bohaterów tym razem znalazło się aż siedemnaście pozycji. Rzecz jasna trudno mówić o tych zmianach jak o reworku w jakimkolwiek stopniu, ale warto się z nimi zapoznać, tym bardziej że nie wszystkie z nich pojawiły się na liście planowanych modyfikacji. Do grona wzmocnionych czempionów dodano dwóch kolejnych strzelców (Jhina oraz Jinx), u Luciana i Yasuo zmiany są nieco inne niż te ogłoszone wcześniej, a w przypadku Akali dodano również wzmocnienia jej pierwszej umiejętności.
- Akali
- Technika Pięciu Cięć (Q)
- Większe obrażenia podstawowe z 30–130 do 35–135 punktów
- Salto Shurikena (E)
- Nowość – obrażenia są teraz magiczne, a nie fizyczne
- Technika Pięciu Cięć (Q)
- Evelynn
- Kolec nienawiści (Q):
- Krótszy czas odnowienia z 8 do 4 sekund (jednocześnie usunięto redukcję czasu odnowienia o 50% po trafieniu stwora)
- Kolec nienawiści (Q):
- Fiora
- Wypad (Q):
- Krótszy czas odnowienia z 16–8 do 13–6 sekund. Trafienie przeciwnika zmniejszy czas o 50%, a nie o 60%
- Wypad (Q):
- Hecarim
- Niszczycielska Szarża (E):
- Większa dodatkowa prędkość ruchu z 25–75% do 25–100% przez 3 sekundy
- Niszczycielska Szarża (E):
- Jax
- Kontratak (E):
- Krótszy czas odnowienia z 16–8 do 14–8 sekund
- Kontratak (E):
- Jhin
- Szept (bierna):
- Wyższy przelicznik obrażeń od ataku czwartego strzału w budowlę ze 120% do 150% AD (tyle samo obrażeń, co zwykłe trafienie krytyczne)
- Szept (bierna):
- Jinx
- Supermegarakieta Śmierci! (R):
- Usunięto limit dodatkowych obrażeń – od teraz wszystkie cele będą otrzymywały takie same obrażenia po wybuchu rakiety
- Supermegarakieta Śmierci! (R):
- Lucian
- Przebijające Światło (Q):
- Większe podstawowe obrażenia z 85–225 do 95–235
- Rzeź (R):
- Więcej wystrzelonych pocisków z 20–30 do 22–34
- Przebijające Światło (Q):
- Miss Fortune
- Większe podstawowe obrażenia od ataku z 50 do 52 pkt.
- Morgana
- Mroczne Uwiązanie (Q):
- Krótszy czas odnowienia z 11 do 10 sekund
- Mroczne Uwiązanie (Q):
- Neeko
- Kwitnący Wybuch (Q):
- Większe obrażenia z trafienia z 70–250 do 80–260 pkt. Obrażenia z wybuchu zwiększone z 35–115 do 40–120 pkt.
- Kwitnący Wybuch (Q):
- Rakan
- Lotność (R):
- Większa szybkość poruszania się z 50 do 75%
- Lotność (R):
- Skarner
- Kryształowe Cięcie (Q):
- Mniejszy koszt many z 15 do 10 punktów
- Wyższy przelicznik AD z 15 do 20 procent
- Kryształowe Cięcie (Q):
- Tristana
- Ładunek Wybuchowy (E):
- Nowość – obrażenia zwiększone o 1% za każde 3% szansy na krytyczne trafienie
- Ładunek Wybuchowy (E):
- Veigar
- Większa podstawowa odporność na magię z 30 do 32 pkt
- Yasuo
- Większa podstawowa odporność na magię z 30 do 32 pkt
- Ostatnie Tchnienie (R):
- Większe obrażenia podstawowe z 200–400 do 200–500 pkt
- Ziggs
- Krótki Lont (bierna):
- Wyższy przelicznik AP z 30–50 do stałych 50%
- Większe obrażenia przeciwko wieżom z 200% do 250%
- Krótki Lont (bierna):
Inne
W patchu 10.16 w League of Legends zadebiutuje również nowy bohater, czyli Yone. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji przeczytać o tym czempionie, możecie to nadrobić w tym miejscu. Tym samym na liście postaci widnieje już równo 150 pozycji – przynajmniej oficjalnie, bo na możliwość wyboru Yone na Summoner's Rift będziemy musieli jeszcze standardowo poczekać.
Fani gier rankingowych i nieustającej walki o wyższą dywizję powinni również pamiętać, że już wkrótce rozpocznie się trzeci i ostatni split w dziesiątym sezonie. Wystartuje on dokładnie 9 sierpnia o godzinie 23:59, a oprócz dotychczasowych nagród ci, którzy zdobędą 750 punktów splitu, otrzymają również losową kapsułę Patronów z pierwszej serii.
Wkrótce rozpoczną się również testy dotyczące obsługi sterowników DX11 w League of Legends. Jeśli chcecie wziąć udział w tych testach, w tym artykule znajdziecie więcej informacji dotyczących tego, co należy zrobić. Pełną listę zmian w patchu 10.16 możecie znaleźć natomiast pod tym adresem. Przy okazji warto wspomnieć, że kolejna łatka nie będzie aż tak obszerna w związku z przerwą zespołu deweloperskiego. Mało tego, nie będzie ona nawet oznaczona numerem 10.17 – zamiast tego patch 10.16 będzie trwał blisko cały miesiąc.