Niektóre kluby piłkarskie samodzielnie wkroczyły do branży esportowej, tworząc dedykowane elektronicznej rywalizacji sekcje. Inne natomiast nawiązały współpracę z już istniejącymi organizacjami, by postawić pierwsze kroki w branży. Tę drugą drogę obrał AC Milan, którego strategicznym partnerem został dziś Team QLASH
– Cieszymy się, że możemy ogłosić nawiązane współpracy z QLASH. To porozumienie to kolejny ważny krok na drodze ku modernizacji oraz unowocześnieniu naszego klubu. Jesteśmy przekonani, że zarówno dla nas, jak i dla naszych fanów z całego świata będzie to ekscytujące i niesamowite doświadczenie. Cieszymy się, że możemy rozpocząć nową przygodę w świecie esportu u boku tak znaczącej marki jak QLASH – przyznał Casper Stylsvig, który we włoskim klubie pełni stanowisko Chief Revenue Officer. – Jesteśmy podekscytowani i dumni z faktu, że Milan wybrał QLASH jako swojego przedstawiciela w esporcie i to nie tylko w kwestii samej działalności, ale także na poziomie marki oraz marketingu. To prawdziwa, głęboka i efektywna współpraca. Wspólnie będziemy mogli zaoferować to co najlepsze sponsorom, którzy chcą inwestować w przyszłość przy jednoczesnym pamiętaniu o tradycji – wtórował mu Luca Pagano, współzałożyciel organizacji.
W wyniku porozumienia powstał zespół AC MILAN QLASH, który obecny będzie m.in. na scenie FIFY. Tam jego barwy przywdzieją Diego ‘"Crazy"’ Campagnani, który był najwyżej sklasyfikowanym graczem FIFA 20 na PlayStation 4, oraz rywalizujący na konsoli Xbox Fabio "Denuzzo" Denuzzo. Obaj oni wezmą udział w krajowych rozgrywkach, eSerie A TIM 2020/21, ale także i w zmaganiach międzynarodowych takich, jak FIFA Global Series oraz FIFAe Club World Cup. Ekipa Milanu i QLASH obecna będzie również w zmaganiach Brawl Stars. Tam jej drużyna w składzie Guillem "GuilleVGX" Vidal, Ivan "iMuniiz" Muñiz oraz Rubén "iKaoss" Del Alamo wystąpi na zaplanowanych na końcówkę listopada mistrzostwach świata.
Co ciekawe, dla QLASH nie jest to pierwsza przygoda z klubem piłkarskim. Warto w tym miejscu przypomnieć, że na początku roku włoska organizacja nawiązała podobną współpracę z innym mediolańskim zespołem, Interem, czego efektem była funkcjonująca jeszcze w sierpniu sekcja Inter | QLASH. Wygląda jednak na to, że finalnie obie strony postanowiły się rozstać, z czego skrzętnie skorzystał Milan.