Oto jest i on. Długo wyczekiwany patch 10.24 dla League of Legends. Długo wyczekiwany, wszak od startu presezonu serwery są oblegane przez graczy, którzy nadmiar frustracji spowodowany brakiem balansu wylewają na Reddicie czy Twitterze. Najnowsza łatka do LoL-a powinna jednak chociaż odrobinę uspokoić wszystkich zdenerwowanych, gdyż poprawia ona kilku bohaterów, a co najważniejsze, aż 24 przedmioty.
Zanim jednak przejdziemy do meritum, czyli samych zmian w czempionach i itemach, warto wspomnieć o innych poprawkach, które wprowadził Riot. Jak czytamy w opisie aktualizacji:
Jeśli gracz, który wykazuje brak aktywności, zostanie rozpoznany w waszej drużynie po 10. minucie gry, możecie rozpocząć głosowanie o poddanie się. Na ten moment ta zmiana dotyczy tylko Summoner’s Rift i wymaga jednogłośnej decyzji. Jeśli nie podejmiecie jednogłośnej decyzji, w 15. minucie drużyna może głosować ponownie, ale tym razem wymagana jest większość głosów zamiast wszystkich.
Oznacza to, że nie będziemy musieli czekać aż do 15. czy 20. minuty, jeżeli po pierwszych trzech/czterech minutach któryś z naszych "kompanów" odejdzie od komputera. Co więcej, jeśli gracz w naszej drużynie opuści grę rankingową lub system wykryje u niego brak aktywności, wartość utraconych przez nas PL może zostać zmniejszona. Jest to z pewnością długo wyczekiwana aktualizacja systemów behawioralnych.
Dodatkowo Riot wprowadził masę kosmetycznych zmian do sklepu, jak i poprawek audio i wizualnych. Jak też można się było spodziewać, naprawiona została masa błędów. Naturalnie też tak jak z każdym patchem, dodane zostały nowe skórki, tym razem z edycji Kosmicznej.
Osłabienia
Nerfy zostały skierowane głównie do postaci, które nadal szukają idealnego balansu, tak jak np. Samira, która od czasu wyjścia na oficjalne serwery osłabiana jest praktycznie co patch. Dodatkowo osłabiono dwóch leśników oraz Kayle.
- Samira
- Chojracki Impuls (Pasywna):
- Zmniejszono zasięg doskoku przeciwko unieruchomionym wrogom z 800-1000 na 650-950 jednostek.
- Zmniejszono współczynnik obrażeń miecza w zwarciu z 10% obrażeń od ataku na 7,5% obrażeń od ataku.
- Chojracki Impuls (Pasywna):
- Hecarim
- Wojenna Ścieżka (Pasywna):
- Zmniejszono współczynnik konwersji dodatkowej prędkości ruchu na dodatkowe obrażenia od ataku z 15-30% na 12-24%.
- Niszczycielska Szarża (E):
-
- Zmniejszono dodatkową prędkość ruchu z 25-85% na 25-75%.
- Naprawiono błąd, w którym Hecarim zyskiwał więcej niż 25% natychmiast po użyciu E.
-
- Wojenna Ścieżka (Pasywna):
- Amumu
- Rozpacz (W):
- Zmniejszono podstawowe obrażenia rozłożone w czasie z 5-15 pkt na 4-12 pkt.
- Zmniejszono skalowanie obrażeń z 0,5% mocy umiejętności za każde 100 pkt mocy umiejętności na 0,25% mocy umiejętności za każde 100 pkt.
- Naprawiono błąd, w którym obrażenia były zadawane w przyśpieszonym tempie.
- Rozpacz (W):
- Kayle
- Boskie Wywyższenie (Pasywna):
- Zmniejszono dodatkową prędkość ataku z 2% za każde 100 pkt mocy umiejętności na 1% za każde 100 pkt mocy umiejętności.
- Boskie Wywyższenie (Pasywna):
Wzmocnienia
Buffy dotknęły zaledwie dwóch bohaterów: Tryndamere'a oraz Varusa i trudno się dziwić, wszak łatka oznaczona numerem 10.24 poprawia głównie przedmioty. Aktualizacja ledwo co dotknęła pierwszego z wymienionych czempionów, poprawiając mu przeliczniki. O wiele ciekawsze są za to nowości, które otrzymał Varus.
- Tryndamere
- Zwiększone dodatkowe obrażenia od ataku Q z 5-25 pkt na 10-30 pkt.
- Zwiększone dodatkowe obrażenia od ataku za każdy 1% brakującego zdrowia z 0,15-0,35 pkt na 0,15-0,55 pkt.
- Varus
-
- Przebijająca Strzała (Q):
- Czas odnowienia nie jest już skracany o 3 sekundy, jeśli Przebijająca Strzała zdetonuje Rozkład na wrogu.
- Obrażenia detonacji efektów Rozkładu Przebijającą Strzałą są teraz zwiększane zależnie od czasu ładowania strzały przez Varusa, do maks. 50%. Traktujemy to jako dodatek do zwiększenia obrażeń Przebijającej Strzały o maks. 50%.
- Przebijająca Strzała będzie teraz wyświetlać tekst trafienia krytycznego po pełnym naładowaniu.
- Przebijająca Strzała (Q):
-
- Kołczan Rozkładu (W):
- Zmniejszono dodatkowe obrażenia z 7-21 pkt na 7-11 pkt.
-
Detonacja ładunku Rozkładu na wrogim bohaterze i potężnym potworze od teraz skraca czasy odnowienia podstawowych umiejętności o 12% ich maks. czasu odnowienia za każdy ładunek.
- Łańcuch Zepsucia (R):
-
- Zmniejszono prędkość pocisku z 1950 jednostek na 1500 jednostek.
- Varus od teraz obraca się w wybraną stronę przy rzuceniu umiejętności.
-
- Kołczan Rozkładu (W):
-
Zmieniony został także Yasuo i Yone, chociaż ich aktualizacje trudno nazwać jednoznacznie buffami czy też nerfami. Zostały zmienione umiejętności pasywne każdego z nich. U Yasuo efekty związane z szansą na trafienie krytyczne Drogi Wędrowca teraz czekają z aktywacją na jakiekolwiek inne efekty związane z szansą na trafienie krytyczne. Zasadniczo oznacza to, że szansa na trafienie krytyczne nie podwaja się już przed obliczeniem obrażeń Ostrza Gniewu Guinsoo przy trafieniu. Natomiast u Yone efekty związane z szansą na trafienie krytyczne Szlaku Łowcy teraz czekają z aktywacją na jakiekolwiek inne efekty związane z szansą na trafienie krytyczne. W dużej mierze znaczy to, że szansa na trafienie krytyczne nie podwaja się już przed obliczeniem obrażeń Ostrza Gniewu Guinsoo przy trafieniu.
Czas na prawdziwe crème de la crème dzisiejszego patcha, czyli zmiany w przedmiotach. To przecież one robią największą furorę na serwerach League of Legends i wzbudzają największe kontrowersje. Patch 10.24 poważnie poprawia sporą część z nich.
- Ostrze Zniszczonego Króla
- Koszt zwiększony z 3100 szt. złota na 3200 szt. złota.
- Prędkość ataku zmniejszona z 30% na 25%.
- Kosmiczny Impuls
- Moc umiejętności zwiększona z 70 na 75 pkt.
- Demoniczny Uścisk
- Zmniejszone obrażenia magiczne z 1,5% maks. zdrowia na 1,2% maks. zdrowia co sekundę przez 3 sek.
- Zaćmienie
- Czas odnowienia zwiększony na 8 sek. w przypadku bohaterów walczących w zwarciu | 16 sek. w przypadku bohaterów walczących z dystansu.
- Żaronóż
- Wszechwampiryzm zmniejszony z 12% na 10% (działa także na obrażenia obszarowe).
- Gradoostrze
- Wszechwampiryzm zmniejszony z 12% na 10% (nie działa na obrażenia obszarowe).
- Złodziej Esencji
- Obrażenia od ataku zwiększone z 40 pkt na 50 pkt.
- Pogromca Krakenów
- Obrażenia od ataku zwiększone z 60 pkt na 65 pkt.
- Obrażenia od ataku poświęcenia wężowej ofiary zwiększone z 80 pkt na 85 pkt.
- Skalowanie obrażeń zwiększone z 30% obrażeń od ataku na 45% obrażeń od ataku.
- Ostrze Gniewu Guinsoo od teraz prawidłowo aktywuje się niezależnie od zasięgu, gdy posiadacz przedmiotu jest również wyposażony w Pogromcę Krakenów.
- Cierpnie Liandry'ego
- Skalowanie obrażeń udręki zmniejszone z 2,5% mocy umiejętności na 1,5% mocy umiejętności.
- Zmora Licza
- Skalowanie obrażeń zmniejszone z 50% mocy umiejętności na 40% mocy umiejętności.
- Nawałnica Luden
- Prędkość ruchu Echa zmniejszona z 30% na 15%.
- Skalowanie obrażeń Echa zmniejszone z 15% na 10%.
- Odnowienie Kamienia Księżycowego
- Naprawiono błąd, który powodował, że Odnowienie Kamienia Księżycowego nie odnawiało się, gdy sojusznik znajdował się w walce z bohaterem, ale posiadacz przedmiotu nie.
- Leczenie Łaski Gwiazd teraz leczy o 60-90 pkt, zwiększone o 25% za każdą sekundę spędzoną w walce z bohaterem (do maks 100%).
- Ząb Nashora
- Zmniejszono skalowanie obrażeń Icathiańskiego Ukąszenia z 25% mocy umiejętności na 20% mocy umiejętności.
- Nocny Żniwiarz
- Zmniejszono obrażenia Rozerwania Duszy ze 175-250 pkt na 125-200 pkt.
- Hextechowy Pas Rakietowy
- Zmniejszono obrażenia ponaddźwiękowości z 200-300 pkt obrażeń magicznych na 175-250 pkt obrażeń magicznych.
- Widmowy Tancerz
- Koszt zmniejszony z 2900 szt. złota na 2700 szt. złota.
- Czas działania Widmowego Walca zwiększony z 2 na 3 sekundy.
- Szpon Ciemnego Typa
- Zwiększono obrażenia od ataku z 55 pkt na 60 pkt.
- Zwiększono obrażenia od ataku Szponu Piaskowej Dzierżby z 75 pkt na 80 pkt.
- Szczelinotwórca
- Obrażenia Spaczenia Pustki zmniejszone z 3% na sek. (maks.15%) na 2% na sek. (maks 10%).
- Wężowy Kieł
- Obrażenia Łupieżcy Tarcz zwiększona z 50 pkt obrażeń fizycznych na 70 pkt obrażeń fizycznych.
- Łza Bogini
- Mana zwiększona ze 150 pkt na 240 pkt.
- Maksymalna dodatkowa mana zmniejszona z 450 pkt na 360 pkt.
- Kostur Archanioła
- Mana zwiększona z 400 pkt na 500 pkt.
- Manamune
- Mana zwiększona z 400 pkt na 500 pkt.
- Uścisk Serafina
- Mana zwiększona z 850 pkt na 860 pkt.
- Muramana
- Mana zwiększona z 850 pkt na 860 pkt.