Wczoraj Mark Yetter poinformował nas o ogólnej liście zmian, które wejdą na oficjalne serwery League of Legends wraz z patchem 10.25. Dzisiaj na jego Twitterze pojawił się jednak wpis ze szczegółowymi informacjami na temat nadchodzącej aktualizacji. Jak się można było spodziewać, zmian jest cała masa. Patrząc jednak na liczbę zażaleń ze strony graczy, nie powinno to w ogóle dziwić.

Osłabieni bohaterowie

Aktualizacja 10.25 przyniesie do League of Legends niemało osłabień bohaterów. Mowa tutaj między innymi o Kayle, Fizzie, czy Samirze.

  • Kayle
    • Zmniejszona odporność na magię z 34 na 30.
    • Gwieździste Czaroostrze (E):

        • Zmniejszony współczynnik mocy umiejętności dodatkowych obrażeń z 25% na 20%.
  • Kayn
    • Zmniejszony pancerz z 38 na 45.
    • Koszące Cięcie (Q):

        • Zmniejszone obrażenia z 75-155 na 65-145.
        • Zwiększony czas odnowienia z 6-4 na 7-5 sekund.
  • Fizz
    • Zmniejszona mana co poziom z 57 na 37.
  • Morgana
    • Udręczony Cień (W):
      • Zmniejszono obrażenia na sekundę z 12-60 na 12-52.
  • Annie
    • Płonąca Tarcza (E):
      • Zmniejszono dodatkową prędkość poruszania się z 30-60% na 20-50%.
  • Samira
    • Chojracki Impuls (Pasywna):
      • Umiejętność podrzuca tylko podrzuconych już przeciwników.
    • Smykałka (Q):

        • Zmniejszono kradzież życia ze 100% na 66%.
    • Piekielny Spust (R):
      • Zmniejszono kradzież życia ze 100% na 66%.
  • Jhin
    • Tańczący Granat (Q):
      • Zmniejszono dodatkową wartość ataku z 45-75% na 35-65%.

Wzmocnieni bohaterowie

Sporo bohaterów nie radzi sobie w przedsezonie, co kompletnie nie powinno dziwić. Wielu z nich musi zostać zmienionych pod nowe przedmioty i wygląda na to, że nad tym właśnie pracuje Riot w patchu 10.25.

  • Pantheon
    • Zwiększona prędkość ataku co poziom z 3,3% na 3,9%.
    • Kometarna Włócznia (Q):
      • Zmniejszony czas odnowienia umiejętności z 10-8 na 8-6 sekund.
      • Zmniejszony koszt many z 40 na 30.
    • Skok z Tarczą (W):
      • Zwiększone obrażenia z 50-140 na 60-260.
    • Natarcie Egidy (E):
      • USUNIĘTO: Nie blokuje już strzał wieży.
      • Zmniejszono karę co do prędkości poruszania się w przypadku wycofania z 50% na 25%.
      • NOWE: Kiedy Pantheon uderzy swoją tarczą, otrzyma 60% prędkości poruszania się
    • Spadająca Gwiazda (R):
      • NOWE: Włócznia, która ląduje przed Pantheonem spowalnia o 50% i zadaje obrażenia wzmocnionej włóczni w małym obszarze wokół niej.
  • Talon
    • Rozpruwanie (W):
      • Zwiększone obrażenia przy powrocie z 45-125 do 45-145.
      • Zwiększone obrażenia przy długim dystansie ze 150-350 na 200-400.
  • Warwick
    • Wieczny Głód (Pasywna):

        • Zwiększone obrażenia przy uderzeniu z 8-42 na 12-44 (+15% bonusowej mocy ataku) (+10% mocy umiejętności).
  • Wukong
    • Cios Nimbu (E):

        • NOWE: Zadaje 150% obrażeń stworom.
  • Rengar
    • Bitweny Ryk (W):

        • Zwiększone leczenie od obrażeń od potworów z 50% na 100%.
        • Zadaje dodatkowe 65-130 obrażeń potworom.
  • Ekko
    • Rezonans Napędu Z (Pasywna):

        • Zwiększone obrażenia zadawane stworom ze 150% na 250%.
  • Lulu
    • Lśniąca Lanca (Q):
      • NOWE: Uderzenie przeciwnika oboma pociskami zadaje 25% więcej obrażeń.
      • Zwiększone obrażenia z 80-200 na 70-210.
      • USUNIĘTO: Obrażenia już nie zmniejszają się po uderzeniu celu.
      • NOWE: Umiejętność zadaje 70% obrażeń stworom.
  • Taliyah
    • Utkana Salwa (Q):

        • Umiejętność zadaje teraz 100% obrażeń stworom po pierwszym uderzeniu.
        • Zmniejszony zasięg Wyjałowionej Ziemi z 450 na 375.
  • Twitch
    • Zasadzka (Q):
      • Zwiększona prędkość ataku z 30-50% na 40-60%.
    • Beczka Jadu (W):
      • Zwiększona wartość spowolnienia z 25-45 na 30-50%.
    • Walę na Oślep (R):
      • Zwiększone dodatkowa wartość ataku z 20-40 na 25-55.
  • Mordekaiser
    • Unicestwienie (Q):

        • Zwiększony bonus izolacji z 20-40% na 30-50%.
  • Karthus
    • Zrównanie z Ziemią (Q):

        • Zmniejszony koszt many z 20-44 na 20-40.
        • Zwiększono przelicznik mocy umiejętności z 30 na 35%
  • Nidalee
    • Rzut Oszczepem/Dobijanie (Q):
      • Zwiększone minimalne obrażenia włóczni z 70-130 (+50% mocy umiejętności) na 70-150 (+70% mocy umiejętności).
      • Zwiększone maksymalne obrażenia włóczni z 210-390 (+150% mocy umiejętności) na 210-450 (+150% mocy umiejętności).
      • Zmniejszony koszt many z 50-90 na 50-70.
    • Pierwotna Moc/Zamach (E):
      • Zmniejszony koszt many z 60-120 na 50-90.
  • Lee Sin
    • Zwiększony pancerz z 33 na 36.
    • Osłona/Żelazna Wola (W):
      • Zmniejszony czas odnowienia umiejętności z 14 na 12.
    • Nawałnica/Okaleczenie (E):
      • Zwiększone obrażenia z 80-240 na 100-260.
  • Gragas
    • Happy Hour (Pasywna):
      • Zwiększone leczenie z 6 na 8% maksymalnego życia.
    • Pijacka Furia (W):
      • Zmniejszony czas odnowienia umiejętności z 6 na 5 sekund.
  • Ivern
    • Zwiększona prędkość ataku Daisy z 0.623 na 0.7
    • Zaklinacz Korzeni (Q):
      • Zmniejszony czas odnowienia umiejętności z 14-12 na 12-8 sekund.
    • Wybuchowe Nasiono (E):
      • Zwiększony przelicznik tarczy z 80 na 90%
      • Zmniejszony czas odnowienia umiejętności z 12-8 na 10-6 sekund.
  • Nasus
    • Wysysające Uderzenie (Q):
      • Zmniejszony czas odnowienia umiejętności z 8-4 na 7-5-3-5 sekundy.
  • Seraphine
    • Zwiększone zdrowie co poziom z 80 na 90.
    • Dźwięk Przestrzenny (W):
      • Tarcza trwa o 50% dłużej, jeżeli została użyta na Seraphine.
  • Yasuo
    • Zwiększona prędkość ataku co poziom z 2.5% na 3.5%.
  • Yone
    • Zwiększona prędkość ataku co poziom z 2.5% na 3.5%.
  • Irelia
    • Zwiększona wartość ataku z 63 na 65.
    • Fala Ostrzy (Q):
      • Zmniejszony czas odnowienia umiejętności z 12-8 na 11-7 sekund.

Osłabione przedmioty

Sporo nerfów przedmiotów miało miejsce w ostatniej aktualizacji, dlatego też tym razem Riot planuje ich zaledwie (albo aż) osiem.

  • Słoneczna Peleryna (Sunfire Aegis; koszt podniesiony do 1100 sztuk złota),
  • Lodowa Rękawica (Frostfire Gauntlet; zdrowie obniżone do 350 sztuk złota),
  • Turbochemiczny Pojemnik (Turbo Chemtank; zasięg efektu spowolnienia zmniejszony do 250),
  • Namiestnik Poszukiwacza (Seekers Armguard; moc umiejętności obniżona z 30 na 20),
  • Kolekcjoner (The Collector; egzekucja działa na bohaterach jedynie),
  • Zaćmienie (Eclipse; tarcza dla bohaterów zasięgowych obniżona do 75(+20% bAD)),
  • Muramana (Efekt działa jedynie na umiejętnościach zadających fizyczne obrażenia),
  • Ostrze Drakthaaru (Duskblade of Drakthaar; spowolnienie działa jedynie wręcz),

Wzmocnione przedmioty

Wzmocnionych zostanie za to kilkanaście itemów, chociaż planowane aktualizacje głównie tyczą się ilości złota, które będziemy musieli wydać na przedmioty.

  • Potęga Wichyry (Galeforce; moc ataku podniesiona do 55, czas odnowienia zmniejszony do 60 sekund),
  • Zapał (Zeal; koszt obniżony do 1050 sztuk złota),
  • Widmowy Tancerz (Phantom Dancer; koszt zmniejszony do 2500 sztuk złota),
  • Złodziej Esencji (Essence Reaver; wartość ataku zwiększona do 55),
  • Śmiertelne Przypomnienie (Mortal Reminder; koszt obniżony do 2500),
  • Pozdrowienia Lorda Dominika (Lord Dominic's Regards; wartość ataku zwiększona do 35),
  • Rtęciowy Bułat (Mercurial Scimitar; koszt zwiększony do 3000 sztuk złota, wartość ataku zwiększona do 40),
  • Ognista Armata (Rapid Firecannon; koszt zmniejszony do 2500 sztuk złota)
  • Ostrze Nieskończoności (Infinity Edge; daje 8% szansy na uderzenie krytyczne za każde 20% szansy posiadane. Jeżeli posiadasz 60% szansy, przedmiot dodaje 35%),
  • Lustro ze Szkła Bandle (Bandleglass Mirror; koszt z 1050 sztuk złota na 950),
  • Imperialny Mandat (Imperial Mandate; obniżony koszt na 2500 sztuk złota, dodatkowe obrażenia zmniejszone na 36-60, obrażenia sojuszników zwiększone na 90-150),
  • Odnowienie Kamienia Księżycowego (Moonstone Renewer; obniżony koszt na 2500, leczenie zwiększone do 70-100, mnożnik leczenia w walce zmniejszony na 12.5% na stacka),
  • Pieśń Bitewna Shurelyi (Shurelya's Battlesong; obniżony koszt na 2500, dodatkowe obrażenia zmniejszone na 35-55),
  • Naszyjnik Żelaznych Solari (Locket of the Iron Solari; obniżony koszt na 2500, tarcza zmniejszona na 230-385),
  • Zwiastun Zeke'a (Zeke's Convergence; zdrowie zmniejszone do 250, pancerz zmniejszony do 25, trwa teraz 8 sekund, obrażenia przeciwko oznaczonym rywalom zwiększone do 35-70),
  • Echo Luden (Luden's Tempest; Ability Haste zwiększone do 20, Magic Penetration obniżone do 6),
  • Wieczna Zmarzlina (Everfrost; Ability Haste zwiększone do 20),
  • Kostur Płynącej Wody (Staff of Flowing Water; od teraz budowana za pomocą Wzmacniającej Księgi, koszt niezmieniony),
  • Ognisty Trybularz (Ardent Censer; od teraz budowany za pomocą Wzmacniającej Księgi, koszt niezmieniony).

Zapowiedziane przez Yettera zmiany nie muszą w pełni znaleźć się w oficjalnej aktualizacji, niemniej w większości przypadków tak się dzieje. Przypominamy, że nowa łatka League of Legends ma trafić na serwery już za tydzień w środę, 9 grudnia.