Trudno nadążyć za wszystkimi informacjami na temat aktualizacji dla League of Legends. Jeszcze wczoraj Riot Games zapowiedziało najbliższego patcha 11.2, który na serwery pojawi się w przyszłą środę. Dzisiejszej nocy na światło dzienne wyszła kolejna zapowiedź, tym razem o wiele bardziej szczegółowa, wszak uzupełniona o dokładne zmiany dla bohaterów.
Zmiany w bohaterach
Z grona osłabionych bohaterów usunięto Aatroxa, który dostanie małego reworka – zmienią się jego mechaniki leczenia przy użyciu superumiejętności.
- Aatrox
- Doskok Umbry (E):
- Od teraz umiejętność będzie zwiększała wartość leczenia podczas Zagłady Świata do 25-45%
- Zagłada Świata (R):
- Mniejsza wartość leczenia (z 50-100% na 30-60%)
- Doskok Umbry (E):
Osłabieni bohaterowie
Nerfy z pewnością nie będą głównym elementem najbliższej łatki, wszak dotykają one zaledwie kilku bohaterów i są raczej mało istotne.
- Elise
- Jadowite Uderzenie (Q):
- Mniejsze obrażenia (z 70-230 na 70-210)
- Jadowite Uderzenie (Q):
- Olaf
- Zgubne Uderzenia (W):
- Mniejsza kradzież życia (z 14-22% na 16-24%)
- Mniejsze leczenie na podstawie brakującego zdrowia (z 0-50% na 0-33%)
- Zgubne Uderzenia (W):
- Darius
- Noxiańska Moc (Bierna):
- Mniejsze dodatkowe obrażenia (z 30-230 na 20-205)
- Noxiańska Moc (Bierna):
- Nunu
- Mniejsza prędkość poruszania się (z 345 na 340)
- Mniejsze podstawowe zdrowie (z 580 na 540)
- Maokai (Na supporcie)
- Rzut Sadzonką (E):
- Większy koszt many (z 60-80 na 60-100)
- Mniejszy przelicznik mocy umiejętności (z 1% na 100 AP na 0,8% na 100 AP)
- Rzut Sadzonką (E):
- Akali
- Technika Pięciu Cięć (Q):
- Większy koszt energii (ze 120-80 na 120-100)
- Technika Pięciu Cięć (Q):
Wzmocnieni bohaterowie
Aktualizacja 11.2 przyniesie do League of Legends wzmocnienie w sumie dziesięciu postaci. W tym gronie znajdą się między innymi Dr Mundo, Nocturne czy Varus.
- Dr Mundo
- Zatruty Tasak (Q):
- Więcej zdrowia odnowionego przy uderzeniu (z 40% na 50%)
- Więcej zdrowia odnowionego przy zabiciu z (80% na 100%)
- Masochizm (E):
- Mniejszy koszt (z 25-65 zdrowia na 20-60 zdrowia)
- Większe obrażenia (z 3-5% na 4-6% maksymalnego zdrowia)
- Sadyzm (R):
- Większa wartość leczenia (z 50-100% na 50-110% maksymalnego zdrowia)
- Zatruty Tasak (Q):
- Trundle
- Chaps (Q):
- Większy współczynnik dodatkowych obrażeń (z 10-50% na 15-55% tAD)
- Zamarznięte Terytorium (W):
- Większa prędkość ataku z (20-100% na 30-110%)
- Chaps (Q):
- Nocturne
- Zwiastun Zmierzchu (Q):
- Niższy czas odnowienia umiejętności (z 10 sekund na 10-8 sekund)
- Paranoja (R):
- Niższy czas odnowienia umiejętności (z 150-100 sekund na 140-90 sekund)
- Zwiastun Zmierzchu (Q):
- LeBlanc
- Wyższa wartość zdrowia co poziom (z 92 na 97)
- Znak Złośliwości (Q):
- Mniejszy koszt many (z 50-90 na 50-70)
- Caitlyn
- Wyższa wartość ataku co poziom (z 2.88 na 3.3)
- Senna
- Wyższa prędkość ataku (z 0,2 na 0,3)
- Wyższa szansa pojawienia się ghula (z 22% na 28%)
- Więcej złota za zabicie ghula (z 3 na 8)
- Przebijająca Ciemność (Q):
- Większy współczynnik leczenia (z 40% AD i 25% AP na 50% AD i 40% AP)
- Varus
- Wyższa wartość ataku many co poziom (z 33 na 40)
- Łańcuch Zepsucia (R):
- Niższy czas odnowienia umiejętności (z 120-60 sekund na 100-60 sekund)
- Soraka
- Deszcz Gwiazd (Q):
- Więcej odnawianego zdrowia (z 50-90 na 50-110)
- Astralne Natchnienie (W):
- Wyższa wartość odnawianego zdrowia (z 80-220 [+60% AP] na 90-230 [+70% AP])
- Deszcz Gwiazd (Q):
- Azir
- Piaskowy Szturm (Q):
- Niższy czas odnowienia umiejętności (z 15-7 sekund na 14-6 sekundy)
- Piaskowy Szturm (Q):
Zmiany w przedmiotach
Riot zaktualizował szczegóły co do poprawek dla Imperialnego Mandatu, Potęgi Wichury oraz Hextechowego Pasa Rakietowego. Na liście pojawił się także nowy przedmiot – Pogromca Krakenów.
- Pogromca Krakenów
- Od teraz Powalenie będzie brało pod uwagę wszystkie czynniki modyfikujące uderzenia (takie jak u Katariny, Urgota, Apheliosa)
- Imperialny Mandat
- Czas odnowienia umiejętności będzie teraz rozpoczynał odliczanie przy aplikacji CC
- Potęga Wichury
- Większy czas odnowienia umiejętności "Urwanie Chmury" (z 60 sekund na 90 sekund)
- Hextechowy Pas Rakietowy
- Mniej dodatkowej prędkości poruszania się (z 50% na 2 sekundy na 30% na 1,5 sekundy)
- Turbochemiczny Pojemnik
- Zmieniona ścieżka budowy
- Mniejszy koszt (z 3200 na 2800 szt. złota)
- Więcej przyśpieszenia umiejętności (z 15 na 20)
- Mniej odporności na magię (z 50 na 25)
- Mityczna pasywna umiejętność, zamiast dawać 5% nieustępliwości i odporności na spowolnienia, będzie dawać 5 przyśpieszenia umiejętności
- Rękawica Mroźnego Ognia
- Mniejszy koszt (z 3200 na 2800 szt. złota)
- Zmieniona ścieżka budowy
- Więcej przyśpieszenia umiejętności (z 15 na 20)
- Mniej pancerza (50 na 25)
- Kamienna Płyta Gargulca
- Umiejętność bierna będzie teraz zwiększać odporności 5% (+ maks. 25%), kiedy jest się zaatakowanym przez przeciwników
- Złodziej Esencji
- Po użyciu umiejętności następny atak zada dodatkowo obrażenia fizyczne równe 40% podstawowych obrażeń od ataku +16% dodatkowych obrażeń od ataku i przywraca 3% many
- Słoneczna Egida
- Mityczna pasywna umiejętność, zamiast dawać 5 przyśpieszenia umiejętności, będzie dawać 5% nieustępliwości i odporności na spowolnienia
- Widmowy Tancerz
- Większy koszt (z 2500 na 2600 szt. złota)
- Więcej dodatkowej prędkości ataku (z 40% na 45%)
- Huragan Runaana
- Większy koszt (z 2500 na 2600 szt. złota)
- Więcej dodatkowej prędkości ataku (z 40% na 45%)
- Wężowy Kieł
- Mniejszy koszt (z 2800 na 2600 szt. złota)
- Mniej dodatkowej wartości ataku (z 60 na 55)
- Glewia Umbry
- Mniejszy koszt (z 2800 na 2600 szt. złota)
- Mniej dodatkowej wartości ataku (z 55 na 50)
- Mała zmiana w ścieżce budowy
- Chempunkowy Łańcuchowy Miecz
- Mniejszy koszt (z 2700 na 2600 szt. złota)
- Mniej dodatkowego zdrowia (z 200 na 150)
- Marzenie Shurelyi
- Mniej dodatkowego zdrowia z 350 na 200
- Zamiast dawać 5% dodatkowej prędkości poruszania się, przedmiot będzie dodawał 40 mocy umiejętności
- Więcej podstawowej regeneracji many (z 50% na 100%)
- Zmiana w ścieżce budowy
Riot podtrzymuje także zmiany co do jednej z run – Krwiożerczego Łowcy. Leczenie z procenta zadanych obrażeń ma zostać obniżone z 2% na 1,7%.