Na serwerach League of Legends na całym świecie pojawiła się najnowsza aktualizacja oznaczona numerem 11.3. Zgodnie z zeszłotygodniowymi zapowiedziami, jest ona jedną z większych, wszak dotknie co najmniej po 20 bohaterów jak i przedmiotów. Czy tworzy nam się trend ogromnych łatek dla LoL-a w tym roku? Chyba zbyt wcześnie, aby to stwierdzić, niemniej miejcie świadomość, że najnowszy patch nie ogranicza się jedynie do kosmetycznych poprawek.

Bohaterowie

W zestawieniu osłabionych bohaterów League of Legends znajdziemy takich czempionów, którzy regularnie pojawiają się ostatnimi dniami w profesjonalnej rozgrywce: m.in. Udyr, Olaf czy Taliyah. O wiele więcej zmian za to będzie miało miejsce w przypadku buffów, które w porównaniu do nerfów są większe. Trudno jednak na chwilę obecną powiedzieć, czy dzięki nim wzmocnione postacie wrócą do regularnej gry na wyższych poziomach. W LoL-u pojawi się także kilka nowych skórek, głównie z kolekcji Księżycowej Bestii.

Osłabieni

  • Anivia
    • Błyskawiczny Mróz (Q):
      • Mniejsze obrażenia (z 70-210 [+50% AP] na 60-200 [+45% AP] pkt)
    • Burza Lodu (R):
      • Większy czas odnowienia umiejętności (z 4-1 na 4-2 sekundy)
  • Cho’Gath
    • Migbłystalne Kolce (E):
      • Mniejsze obrażenia (z 22-82 na 22-70 pkt)
  • Elise
    • Neurotoksyny (Q):
      • Mniejsze obrażenia (z 40-180 na 40-160 pkt)
    • Szał Pełzania (W):
      • Mniejsza dodatkowa prędkość ataku (z 60-140% na 60-100%)
  • Ivern
    • Mniej zdrowia co poziom (z 95 na 85 pkt)
    • Wybuchowe Nasiono (E):
      • Mniejsza wartość tarczy (z 80-220 na 80-200 pkt)
  • Olaf
    • Mniej podstawowego zdrowia (z 597 na 575 pkt)
    • Gniew Berserkera (Bierna):
      • Mniej dodatkowej prędkości ataku (z 0-100% na 0-75% na podstawie brakującego zdrowia)
  • Pantheon
    • Kometarna Włócznia (Q):
      • Większy czas odnowienia umiejętności (10-8 na 13-8 sekund)
      • Umiejętność zadaje teraz 70% obrażeń nie tylko stworom, ale także potworom z lasu
  • Rammus
    • Rozwścieczająca Prowokacja (E):
      • Większy czas odnowienia umiejętności (z 12-10 na 12 sekund)
  • Seraphine
    • Osobowość Sceniczna (Bierna):
      • Mniejsze obrażenia nut (z 5-20 na 4-16 pkt)
    • Dźwięk Przestrzenny (W):
      • Mniejsza wartość tarczy (z 60-120 na 50-100 pkt)
  • Taliyah
    • Skalna Surferka (Bierna):
      • Więcej dodatkowej prędkości poruszania się przy ścianach (z 12-40% na 20-45%)
    • Utkana Salwa (Q):
      • Mniejsze obrażenia potworom po pierwszym uderzeniu (ze 100% na 80%)
  • Udyr
    • Styl Feniksa (R):
      • Mniej obrażeń z aury (z 50-300 na 50-275 pkt w ciągu 4 sekund)

Wzmocnieni

  • Ezreal
    • Mistyczny Strzał (Q):

      • Większe przelicznik obrażeń (z 120% na 130% AD)
  • Jinx
    • Mniejsze podstawowe zdrowie (z 610 na 550 pkt)
    • Zmienianko! (Q):
      • Większy zasięg (z 75-175 na 100-200 jednostek)
      • Mniejsza kara do dodatkowej prędkości ataku Rybeńki (z -25% do -10%)
    • Ogniste Gryzaki! (E):
      • Większy koszt (z 70 do 90 pkt many)
      • Krótszy czas uzbrojenia (z 0,7 do 0,5 sekundy)
      • AKTUALIZACJA: przy użyciu poza maksymalnym zasięgiem, Jinx z miejsca rzuca Gryzaki na maksymalny zasięg, zamiast podchodzić w wyznaczonym kierunku
  • Karma
    • Większa regeneracja many (z 11,5 na 13 pkt)
    • Wewnętrzny Płomień (Q):
      • Mniejszy koszt many (z 65 na 55 pkt)
  • Mordekaiser
    • Śmiertelny Uścisk (E):

      • Krótszy czas odnowienia (z 24-12 na 22-10 sekund)
  • Riven
    • Waleczność (E):

      • Krótszy czas odnowienia (z 12-8 na 10-6 sekund)
  • Shyvana
    • Podwójne Ugryzienie (Q):
      • NOWE: obrażenia wzmocnionego ataku podstawowego obu uderzeń skalować się będą również z mocą umiejętności (pierwsze uderzenie 100% AD + 25% AP, drugie uderzenie 20-80% AD + 15% AP)
    • Wypalenie (W):
      • Większy przelicznik dodatkowej prędkości poruszania się (do dotychczasowego bonusu dodano 8% za każde 100 AP)
  • Singed
    • Ślad Trucizny (Q):
      • Większe skalowanie obrażeń z mocą umiejętności (z 80% na 90% AP)
  • Sylas
    • Smagnięcie Łańcuchem (Q):
      • Mniejszy koszt many (z 50-75 na 55 pkt)
    • Królobójca (W):
      • Większe obrażenia (z 65-205 [+85% AP] na 70-210 [+90% AP])
  • Vladimir
    • Hemoplaga (R):
      • Mniejszy czas odnowienia umiejętności (z 150-120 na 120 sekund)

Zaktualizowani

  • Rell
    • Ferromancja: Roztrzaskanie (W1):
      • Większe skalowanie obrażeń z mocą umiejętności (z 40% do 60% AP)
    • Ferromancja: Na koń! (W2):
      • Większe skalowanie obrażeń z mocą umiejętności (z 30% do 40% AP)
    • Przyciągnij i Odstrasz (E):
      • Mniejszy czas rozwiązania (z 3 na 1 sekundę)
      • Naprawiono usterkę powiązaną z używaniem czaru na sojuszniku, który nie jest w zasięgu
    • Burza Magnetyczna (R):
      • Większe skalowanie obrażeń z mocą umiejętności (z 70% do 110% AP)

Przedmioty

Lista zmian dla przedmiotów nie różni się zbytnio od tej zaprezentowanej w zeszłym tygodniu przez Marka Yettera. Na niej pojawiło się dosłownie kilka dodatkowych pozycji, takich jak Zmora Licza i Naramiennik Poszukiwacza.

  • Pancerz Umrzyka
    • Mniej dodatkowego zdrowia (z 475 na 400 pkt)
  • Kostur Płynącej Wody
    • Mniej dodatkowej mocy umiejętności (z 60 na 50 AD)
  • Klepsydra Zhonyi
    • Większy koszt (z 2500 na 2600 szt. złota)
  • Żelazny Bicz
    • USUNIĘTO: Stwory i potwory przyjmują podwójne obrażenia poniżej 50% zdrowia
  • Cheptacz Posoki
    • Mniejsza wartość aktywnego leczenia (z 12% na 8% brakującego zdrowia)
  • Krwiożercza Hydra
    • Mniejsza wartość wszechwampiryzmu (z 15% na 10%)
  • Naramiennik Poszukiwacza
    • Mniejszy łączny koszt i koszt bazy (z 900 i 165 na 1000 i 265 szt. złota)
  • Zmora Licza
    • Mniej mocy umiejętności (z 80 na 70)
  • Gruboskórność Steraka
    • Mniejsza wartość podstawowej tarczy (z 200 na 100 pkt)
    • Krótszy czas trwania tarczy (z 5 na 4 sekundy)
  • Siła Natury
    • Więcej prędkości poruszania się co ładunek od otrzymywania obrażeń (z 6 [maks. 30] na 8 [maks. 40] jednostek)
  • Mroźne Serce
    • Mniejszy łączny koszt i koszt bazy (z 2700 i 800 na 2500 i 600 szt. złota)
    • Mniej pancerza (80 na 70)
  • Chemtechowy Skaziciel
    • NOWE: Leczenie bądź też nałożenie tarczy na sojusznika sprawi, że ich kolejny atak nałoży 60% głębokich ran na 3 sekund
    • Więcej przyśpieszenia umiejętności (z 15 na 20 jednostek)
  • Nieśmiertelny Łuklerz
    • Więcej wartości ataku (z 50 na 60)
    • Więcej dodatkowej prędkości ataku (z 15% na 20%)
  • Widmowy Tancerz
    • Więcej wartości ataku (z 0 na 20)
    • Mniej dodatkowej prędkości ataku (z 45% na 25%)
    • Zmieniony przepis (od teraz Zapał + 2 x Długi Miecz + 850 szt. złota)
    • Zaatakowanie 3 razy powoduje, że Widmowy Walc zapewnia również 30% prędkości ruchu (zmiana z 5 razy i 40% prędkości ruchu)
  • Pozdrowienia Lorda Dominika
    • Więcej przebicia pancerza (z 25% na 35%)
  • Roślinna Bariera
    • Mniejszy koszt bazy (z 315 na 115 szt. złota)
    • NOWA UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA: Zgładzenie jednostki daje 1 jednostkę odporności na magię (maks. 15)
  • Całun Banshee
    • Więcej mocy umiejętności (z 65 na 80)
    • Większy koszt bazy (z 400 na 700 szt. złota)
  • Skupienie Horyzontalne
    • Więcej mocy umiejętności (ze 100 na 115)
    • Mniejszy minimalny zasięg hiperstrzału (z 750 na 700 jednostek)
  • Świt Srebrzystej
    • Więcej wartości ataku (z 35 na 40 pkt)
    • Więcej dodatkowego zdrowia (z 200 na 300 pkt)
  • Wysysające Spojrzenie
    • Mniejsza wartość wszechwampiryzmu (z 10% na 5%)
    • Więcej zdrowia (ze 150 na 250)
  • Szczelinotwórca
    • Mniejsza wartość wszechwampiryzmu (z 15% na 8%)
    • Mniej zdrowia (z 150 na 300 pkt)
    • NOWE: Mityczna bierna od teraz zapewnia 8 pkt umiejętności i 2% wszechwampiryzmu
  • Zaćmienie
    • Większa wartość przyznawanej tarczy (ze 150 [75 na bohaterach zasięgowych] na 180 [90 na bohaterach zasięgowych])
    • Mniejsza wartość wszechwampiryzmu (z 15% na 10%)

Poprawione błędy

W najnowszej aktualizacji LoL-a, jak można się spodziewać, nie brakuje również poprawionych błędów.

  • KLIENT LEAGUE: Otrzymanie zaproszenia do gry teraz odtworzy dźwięk, jeśli oczekuje już na was inne zaproszenie.
  • Gdy gracz zostanie oznaczony za brak aktywności lub opuszczenie meczu pod koniec jakiejkolwiek gry rankingowej, otrzyma powiadomienie, że jego PL zostaną zredukowane (odnosi się to zarówno do gier wygranych jak i porażek). Inni gracze w poczekalni zostaną powiadomieni, że gracz, który jest oznaczony za brak aktywności lub opuścił grę, będzie otrzymywał mniej PL przez następne kilka gier. Jeśli gracz przekroczy próg 100 PL, ale spadnie poniżej 100 PL po uwzględnieniu kary, nie otrzyma awansu.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że E — Wypalenie Shyvany nie brało pod uwagę skalowania dodatkowej prędkości ruchu z mocą umiejętności w Postaci Smoka.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że mityczne efekty bierne Chłeptacza Posoki i Nieustającego Głodu nie zapewniały dodatkowych 5 jedn. przyspieszenia umiejętności za każdy legendarny przedmiot w ekwipunku gracza.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że atak wzmocniony zarówno Blaskiem, jak i Złodziejem Esencji nie przywracał many (co zapewnia efekt bierny Złodzieja Esencji).
  • Przedmioty, które zadają obrażenia wrogom, mogą poprawnie aktywować wykończenie z Kolekcjonera.
  • Wykończenie Kolekcjonera od teraz poprawnie będzie się aktywować na celach z Tańcem Śmierci.
  • Wszechwampiryzm Zaćmienia i Syzygium będzie teraz poprawnie działał nawet po ulepszeniu za pomocą umiejętności biernej — Żywej Kuźni Ornna.
  • Efekt dźwiękowy, który odtwarza się, gdy gracz zdobędzie Smoczą Duszę, nie będzie ponownie się odtwarzał, gdy gracz ten zabije Czerwonego Krzewogrzbieta lub Niebieskiego Strażnika.
  • Efekt wizualny Smoczej Duszy nie zanika już po śmierci i pojawia się ponownie, gdy gracz zabije Czerwonego Krzewogrzbieta lub Niebieskiego Strażnika.
  • Efekt bierny Imperialnego Mandatu — Skoordynowany Ogień — od teraz poprawnie odnawia się przez 6 sek. po spowolnieniu lub unieruchomieniu bohatera.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że przy użyciu Porażenia przed pojawieniem się potworów z dżungli czas odnowienia był dłuższy, niż powinien.
  • Gangplank ma nowy interfejs ulepszania swojej superumiejętności za pomocą Srebrnych Węży! Sprawdźcie go w bazie… bo przecież nikt nigdy nie zapomina o kupowaniu ulepszeń.