Aktualizacje w League of Legends pojawiają się co dwa tygodnie. Dzisiaj znajdujemy się w okresie przejściowym, wszak najnowszy patch do LoL-a ma pojawić się za siedem dni. Nic więc dziwnego, że Lead Gameplay Designer gry, czyli Mark Yetter zapowiedział planowane zmiany, które mają wejść do rozgrywki wraz z łatką oznaczoną numerem 11.5. Co w niej znajdziemy?

Bohaterowie

Tym razem mało czempionów ma zostać dotkniętych zmianami, chociaż warto zaznaczyć, że oficjalny patch może się rzecz jasna różnić od prognozy Yettera. Niemniej nerfy trafiają najpopularniejszych bohaterów w profesjonalnej rozgrywce, czyli m.in. Udyra, Azira czy Rell. Wzmocnienia są za to minimalne i trudno oczekiwać, że kolosalnie zwiększą one win ratio poszczególnych postaci.

Osłabieni

  • Seraphine
    • Osobowość Sceniczna (Bierna):
      • Mniejszy przelicznik obrażeń z nut rzuconych przez sojuszników (z 100 na 25%)
      • Większe obrażenia (z 4-16 na 4-24 pkt)
    • Bis (R):
      • Większy czas odnowienia umiejętności (z 160-120 na 180-120 sekund)
  • Udyr
    • Mniej zdrowia co poziom (z 99 na 92 pkt)
    • Styl Feniksa (R):
      • Mniejsze obrażenia (z 50-275 na 40-240)
  • Rammus
    • Mniej zdrowia co poziom (z 95 na 80 pkt)
  • Shaco (Support)
    • Zabawka Niespodzianka (W):
      • Mniejsze obrażenia AOE (z 15-35 na 10-30 pkt)
      • Mniejsze obrażenia pojedynczej pacynki (z 35-95 na 25-85 pkt)
      • NOWE: Pacynka zadaje 10-50 pkt dodatkowych obrażeń potworom
  • Rell
    • Mniej podstawowego pancerza (z 35 na 32)
    • Ferromancja: Rozstrzaskanie (W):
      • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 11 na 13 sekund)
  • Azir
    • Powstańcie! (W):
      • Mniejsze obrażenia żołnierzy przy atakowaniu (z 60-160 na 50-150 pkt)
  • Gragas
    • Toczenie Beczki (Q):
      • Większy koszt many (z 60-80 na 80 pkt)
  • Senna
    • Nie można mieć już powyżej 100% szans na trafienie krytyczne, każda nadwyżka traktowana jest jako kradzież zdrowia. To bezpośrednio wpływa na przelicznik z Ostrzem Gniewu Guinsoo.

Wzmocnieni

  • Pyke
    • Dar Topielców (Bierna):
      • Większy przelicznik regenerowanych obrażeń, kiedy dwóch lub więcej wrogów jest w pobliżu (z 10% [+25% Lethality] na 35 [+50% Lethality])
  • Karma
    • Wewnętrzny Płomień (Q):
      • Mniejszy czas odnowienia umiejętności (z 9-7 na 8-6 sekund)
  • Trundle
    • Chaps (Q):
      • Mniejszy czas odnowienia umiejętności (z 4 na 3,5 sekundy)
  • Master Yi
    • Styl Wuju (E):
      • Większe obrażenia przy uderzeniu (z 18-50 na 20-60 pkt)
  • Sejuani
    • Furia Zimy (W):
      • Większe obrażenia przy drugim uderzeniu (z 5,25 na 6% maksymalnego zdrowia)
  • Jax
    • Więcej mocy ataku co poziom (z 3,38 na 4,25 pkt)
  • Kog'Maw
    • Broń Biomagiczna (W):

      • Więcej obrażeń (z 3-6 na 3-7% maksymalnego zdrowia)
  • Qiyana
    • Rzeźbienie Ziemi (W):
      • Więcej obrażeń przy uderzeniu (z 8-40 na 8-64 pkt)
      • Więcej dodatkowej prędkości poruszania się (z 5-10 na 5-13% pkt)
    • Oszałamiający Pokaz Talentu (R):
      • Większe obrażenia (z 100-240 na 100-300 pkt)
  • Samira
    • Więcej mocy ataku co poziom (z 2,3 na 3 pkt)
    • Smykałka (Q):
      • Większy przelicznik obrażeń (z 80-110 na 80-120% TAD)

Zmienieni

  • Twitch
    • Śmiertelny Jad (Bierna):
      • Mniejszy przelicznik mocy umiejętności (z 3 na 2,5%)
    • Walę na Oślep (R):
      • Więcej obrażeń (z 25-55 na 30-60 pkt)
      • Dłuższy czas trwania (z 5 na 6 sekund)

Przedmioty

Na liście zmienionych przedmiotów nie ma zbyt wielu pozycji, jednak to, jakie poprawki zostaną wprowadzone, może już robić większe wrażenie. Wystarczy spojrzeć na Czarny Tasak, chociaż akurat z tej aktualizacji toplanerzy będą raczej zadowoleni.

  • Czarny Tasak
    • USUNIĘTO: Umiejętność bierna - Rzeźnik
    • NOWE: Zadawanie obrażeń fizycznych bohaterowi daje 5 prędkości poruszania się na jeden ładunek wydrążenia na nich na 2 sekundy.
    • Mniejszy koszt (z 3300 na 3100 szt. złota)
    • Więcej zdrowia (z 300 na 400 pkt)
  • Paszcza Malmortiusa
    • Mniejszy koszt (z 3100 na 2800 szt. złota)
  • Wężowy Kieł
    • NOWE: Shield Reaver - Zadawanie obrażeń obniża najbliższe tarcze o 50/25% na 3 sekundy. Jeżeli zaatakujesz przeciwnika nieafektowanego przez Shield Reaver, obniżysz jego tarcze o 50/25%.
  • Łamacz Falangi
    • Większa odległość skoku (z 200 na 300 jednostek)
    • Mniejszy przelicznik spowolnienia (z 60 na 40%)
    • Mniejszy przelicznik obrażeń (z 100 na 75% TAD)
  • Muramana
    • Umiejętność bierna Shock będzie zadawać obrażenia równe 1,5% maksymalnej many, a umiejętności będą zadawać (3,5% dla walczących w zwarciu; 2,7% dla walczących na odległość) maksymalnej many oraz 6% TAD obrażeń.