Aktualizacje w League of Legends pojawiają się co dwa tygodnie. Dzisiaj znajdujemy się w okresie przejściowym, wszak najnowszy patch do LoL-a ma pojawić się za siedem dni. Nic więc dziwnego, że Lead Gameplay Designer gry, czyli Mark Yetter zapowiedział planowane zmiany, które mają wejść do rozgrywki wraz z łatką oznaczoną numerem 11.5. Co w niej znajdziemy?
Bohaterowie
Tym razem mało czempionów ma zostać dotkniętych zmianami, chociaż warto zaznaczyć, że oficjalny patch może się rzecz jasna różnić od prognozy Yettera. Niemniej nerfy trafiają najpopularniejszych bohaterów w profesjonalnej rozgrywce, czyli m.in. Udyra, Azira czy Rell. Wzmocnienia są za to minimalne i trudno oczekiwać, że kolosalnie zwiększą one win ratio poszczególnych postaci.
Osłabieni
- Seraphine
- Osobowość Sceniczna (Bierna):
- Mniejszy przelicznik obrażeń z nut rzuconych przez sojuszników (z 100 na 25%)
- Większe obrażenia (z 4-16 na 4-24 pkt)
- Bis (R):
- Większy czas odnowienia umiejętności (z 160-120 na 180-120 sekund)
- Osobowość Sceniczna (Bierna):
- Udyr
- Mniej zdrowia co poziom (z 99 na 92 pkt)
- Styl Feniksa (R):
- Mniejsze obrażenia (z 50-275 na 40-240)
- Rammus
- Mniej zdrowia co poziom (z 95 na 80 pkt)
- Shaco (Support)
- Zabawka Niespodzianka (W):
- Mniejsze obrażenia AOE (z 15-35 na 10-30 pkt)
- Mniejsze obrażenia pojedynczej pacynki (z 35-95 na 25-85 pkt)
- NOWE: Pacynka zadaje 10-50 pkt dodatkowych obrażeń potworom
- Zabawka Niespodzianka (W):
- Rell
- Mniej podstawowego pancerza (z 35 na 32)
- Ferromancja: Rozstrzaskanie (W):
- Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 11 na 13 sekund)
- Azir
- Powstańcie! (W):
- Mniejsze obrażenia żołnierzy przy atakowaniu (z 60-160 na 50-150 pkt)
- Powstańcie! (W):
- Gragas
- Toczenie Beczki (Q):
- Większy koszt many (z 60-80 na 80 pkt)
- Toczenie Beczki (Q):
- Senna
- Nie można mieć już powyżej 100% szans na trafienie krytyczne, każda nadwyżka traktowana jest jako kradzież zdrowia. To bezpośrednio wpływa na przelicznik z Ostrzem Gniewu Guinsoo.
Wzmocnieni
- Pyke
- Dar Topielców (Bierna):
- Większy przelicznik regenerowanych obrażeń, kiedy dwóch lub więcej wrogów jest w pobliżu (z 10% [+25% Lethality] na 35 [+50% Lethality])
- Dar Topielców (Bierna):
- Karma
- Wewnętrzny Płomień (Q):
- Mniejszy czas odnowienia umiejętności (z 9-7 na 8-6 sekund)
- Wewnętrzny Płomień (Q):
- Trundle
- Chaps (Q):
- Mniejszy czas odnowienia umiejętności (z 4 na 3,5 sekundy)
- Chaps (Q):
- Master Yi
- Styl Wuju (E):
- Większe obrażenia przy uderzeniu (z 18-50 na 20-60 pkt)
- Styl Wuju (E):
- Sejuani
- Furia Zimy (W):
- Większe obrażenia przy drugim uderzeniu (z 5,25 na 6% maksymalnego zdrowia)
- Furia Zimy (W):
- Qiyana
- Rzeźbienie Ziemi (W):
- Więcej obrażeń przy uderzeniu (z 8-40 na 8-64 pkt)
- Więcej dodatkowej prędkości poruszania się (z 5-10 na 5-13% pkt)
- Oszałamiający Pokaz Talentu (R):
- Większe obrażenia (z 100-240 na 100-300 pkt)
- Rzeźbienie Ziemi (W):
- Samira
- Więcej mocy ataku co poziom (z 2,3 na 3 pkt)
- Smykałka (Q):
- Większy przelicznik obrażeń (z 80-110 na 80-120% TAD)
Zmienieni
- Twitch
- Śmiertelny Jad (Bierna):
- Mniejszy przelicznik mocy umiejętności (z 3 na 2,5%)
- Walę na Oślep (R):
- Więcej obrażeń (z 25-55 na 30-60 pkt)
- Dłuższy czas trwania (z 5 na 6 sekund)
- Śmiertelny Jad (Bierna):
Przedmioty
Na liście zmienionych przedmiotów nie ma zbyt wielu pozycji, jednak to, jakie poprawki zostaną wprowadzone, może już robić większe wrażenie. Wystarczy spojrzeć na Czarny Tasak, chociaż akurat z tej aktualizacji toplanerzy będą raczej zadowoleni.
- Czarny Tasak
- USUNIĘTO: Umiejętność bierna - Rzeźnik
- NOWE: Zadawanie obrażeń fizycznych bohaterowi daje 5 prędkości poruszania się na jeden ładunek wydrążenia na nich na 2 sekundy.
- Mniejszy koszt (z 3300 na 3100 szt. złota)
- Więcej zdrowia (z 300 na 400 pkt)
- Paszcza Malmortiusa
- Mniejszy koszt (z 3100 na 2800 szt. złota)
- Wężowy Kieł
- NOWE: Shield Reaver - Zadawanie obrażeń obniża najbliższe tarcze o 50/25% na 3 sekundy. Jeżeli zaatakujesz przeciwnika nieafektowanego przez Shield Reaver, obniżysz jego tarcze o 50/25%.
- Łamacz Falangi
- Większa odległość skoku (z 200 na 300 jednostek)
- Mniejszy przelicznik spowolnienia (z 60 na 40%)
- Mniejszy przelicznik obrażeń (z 100 na 75% TAD)
- Muramana
- Umiejętność bierna Shock będzie zadawać obrażenia równe 1,5% maksymalnej many, a umiejętności będą zadawać (3,5% dla walczących w zwarciu; 2,7% dla walczących na odległość) maksymalnej many oraz 6% TAD obrażeń.