Dominacja jednego zespołu czy zawodnika, niezależnie od dyscypliny, nie sprzyja atrakcyjności rywalizacji. Czy reprezentanci McLarena w Polish F1 Series coś sobie z tego robią? A gdzie tam! Po Grand Prix Wietnamu seria zwycięstw pomarańczowych samochodów w drugim sezonie ligi została przedłużona do trzech.
Do pewnych rzeczy z biegiem czasu idzie się przyzwyczaić – na przykład do tego, że Tomasz Poradzisz nie ma sobie równych w decydujących sesjach kwalifikacyjnych. 15-letni kierowca McLarena wygrał kolejną czasówkę w tym sezonie, choć tym razem różnica między nim a drugim Kamilem Komoniem była minimalna i wyniosła tylko 0,012. Drugi rząd na starcie przypadł w udziale Piotrowi Stachulcowi i Patrykowi Krutyjowi. Początek wyścigu był zadziwiająco spokojny, bo czołowa szóstka z kwalifikacji, do której poza wymienionymi kierowcami należeli także Jakub Rzeszut oraz Daniel Kensy, pozostała na swoich miejscach. Stachulec próbował zaatakować Komonia na dojeździe do pierwszego zakrętu, jednak to samochód Racing Point zajął wewnętrzną stronę toru i utrzymał się z przodu.
Wspomniana już szóstka utworzyła z przodu swoisty pociąg, w którym zawodników dzieliła mniej niż sekunda, co dawało im prawo do otwierania tylnego skrzydła w trzech rozlokowanych na torze strefach DRS. Tego przywileju nie miał natomiast Poradzisz, któremu na prostych pomagała tylko energia z baterii. Niemniej to nie on, a drugi Kamil Komoń oddał na szóstym okrążeniu pozycję Piotrowi Stachulcowi. Dwa kółka później cała trójka udała się do alei serwisowej, aby otrzymać twarde opony, które miały posłużyć im do samej mety. Inny pomysł na wyścig mieli Patryk Krutyj i Jakub Nowak, przeciągając przejazd na miękkiej mieszance i świadomie decydując się na pośrednie ogumienie na drugą część rywalizacji. Opłaciło się to i jednemu, i drugiemu – Krutyj z wirtualnego szóstego miejsca wbił się na drugie, przez wiele okrążeń wysyłając realne groźby swojemu zespołowemu koledze, podczas gdy Nowak wpadł na metę jako czwarty. Zawodnik prowadzący Mercedesa finalnie spadł na piątą lokatę, gdyż wcześniej gra nałożyła na niego karę czasową. Podobnie sprawy miały się z Piotrem Stachulcem, któremu trzy doliczone sekundy zabrały podium.
Czołowa dziesiątka GP Wietnamu:
# | Kierowca | Zespół | Strata | Punkty |
1. | Tomasz Poradzisz | – | 25 | |
2. | Patryk Krutyj | +1,315 | 18 | |
3. | Jakub Rzeszut | +12,299 | 15 | |
4. | Piotr Stachulec | +12,843 | 12 | |
5. | Jakub Nowak | +14,806 | 10 | |
6. | Eryk Szymański | +15,062 | 8 | |
7. | Kamil Komoń | +17,158 | 6 | |
8. | Mateusz Wypych | +23,633 | 4 | |
9. | Wojciech Bobrowicz | +26,662 | 2 | |
10. | Antonio Hałat | +28,470 | 1 |
Klasyfikacje po 3/16 wyścigach:
|
|
Więcej aktualnych informacji związanych z Polish F1 Series znajdziecie na profilach społecznościowych turnieju – Twitterze, Facebooku, Instagramie, Twitchu oraz nowo założonym kanale YouTube, gdzie będą pojawiały się retransmisje wyścigów. Sponsorami inicjatywy są HyperX, SemaPrint, JR Holding, WRT-Karting oraz Vending Solution. Patronem medialnym ligi jest redakcja Cybersport.pl.