Ostatnia środa marca to nie tylko koniec pierwszego kwartału 2021 roku. Dla graczy League of Legends to także dzień kolejnej w tym roku aktualizacji do gry. Aktualizacji, która oznaczona jest numerem 11.7. Tym razem Riot Games nie zdecydowało się na wprowadzenie kolosalnych zmian, co może oznaczać, że czeka nas stabilizacja w związku z nadchodzącym Mid-Season Invitational.

Na początku warto dodać, że twórcy wprowadzili pomniejsze zmiany co do systemu rankingowego w LoL-u. – Wprowadziliśmy poprawki do formuły PL w kolejce rankingowej. [...] Dzięki tym zmianom gracze będą zdobywać PL w bardziej przewidywalnym tempie, a skrajne zyski lub straty będą rzadsze – możemy przeczytać w oficjalnym opisie patcha. Czy faktycznie zadziała to w praktyce? Przekonamy się w najbliższych dniach.

Wzmocnienia i osłabienia bohaterów w patchu 11.7

Prawie dwudziestu bohaterów zostanie zaktualizowanych, aczkolwiek nie można się obficie na temat zmian wypowiedzieć. W większości przypadków modyfikacje są wręcz kosmetyczne. Wyjątkami są jednak Alistar czy Yorick.

Osłabieni

  • Udyr
    • Mniejsza podstawowa wartość ataku (z 66 na 64 pkt)
  • Hecarim
    • Niszczycielska Szarża (E):
      • Mniejsza maksymalna prędkość poruszania się (z 25-75 na 25-65%)
  • Ivern
    • Wybuchowe Nasiono (E):
      • Mniejsze obrażenia (z 70-170 na 70-150 pkt)
  • Rell
    • Przyciągnij i Odstrasz (E):
      • Krótszy czas trwania ogłuszenia (z 0,75 na 0,5 sekundy)
  • Thresh
    • Mroczne Przejście (W):
      • Mniejsza wartość tarczy (z 60-220 na 60-180 pkt)
  • Alistar
    • Zmiażdżenie (Q):
      • Mniejsze obrażenia (z 60-240 na 60-220 pkt)
    • Tratowanie (E):
      • Mniejsze obrażenia przy ataku (z 35-290 na 20-275 pkt)
  • Kai'Sa
    • Instynkt Zabójcy (R):
      • Większy czas odnowienia umiejętności (z 110-70 na 130-70 sekund)
  • Tristana
    • Czystka (W):
      • Mniejsza podstawowa wartość ataku (z 61 na 59 pkt)

Wzmocnieni

  • Kindred
    • Taniec Strzał (Q):
      • Większy przelicznik bAD (z 65 na 75%)
    • Narastający Strach (E):
      • Mniejszy czas odnowienia umiejętności (z 16-12 na 14-10 sekund)
  • Yorick
    • Żałobna Mgła (E):
      • ZMIANA: Jeśli celuje poza zasięg rzucenia, E natychmiast zostanie użyte na maksymalnym zasięgu.
      • NOWE: Oznaczeni wrodzy bohaterowie i duże potwory od teraz ciągle przebudzają pobliskie groby (do maks. 4)
      • NOWE: Istoty Mgły od teraz zadają 200% obrażeń, gdy doskakują do oznaczonych wrogich bohaterów i dużych potworów.
  • Braum
    • Niezłomność (E):
      • Mniejszy czas odnowienia (z 18-10 na 16-8 sekund)
    • Lodowcowa Szczelina (R):
      • Dłuższy czas trwania podrzucenia (z 1-1,5 na 1-2 sekundy)
  • Yasuo
    • Mniejsza wartość ataku co poziom (z 2,2 na 3 pkt)
  • Mordekaiser
    • Unicestwienie (Q):
      • Większy bonus przy izolacji (z 30-50 na 40-60%)
  • Lissandra
    • Odłamek Lodu (Q):
      • Większe obrażenia (z 70-190 na 80-200 pkt)
  • Ashe
    • Zaczarowana Kryształowa Strzała (R):
      • Mniejszy czas odnowienia (ze 100-80 na 100-60 sekund)
  • Varus
    • Więcej podstawowej wartości ataku co poziom (z 3 na 3,4 pkt)
  • Amumu
    • Rzut Bandażem (Q):
      • Mniejszy koszt many (z 50-70 na 30-50 pkt)
    • Histeria (E):
      • Mniejszy czas odnowienia umiejętności (z 10-6 na 9-5 sekund)
  • Teemo
    • Partyzantka (Bierna):
      • Więcej dodatkowej prędkości ataku (z 3 na 5 pkt)
    • Toksyczne Strzałki (E):
      • Większe obrażenia przy trafieniu (z 10-55 na 11-55 pkt)

Zmiany w przedmiotach

O wiele ciekawsze od zmian bohaterów są te, które otrzymają dzisiaj przedmioty. Pomimo tego, że zaledwie sześć z nich zostanie zaktualizowanych, to z pewnością wywołają one większą dyskusję na forach. Wystarczy dla przykładu spojrzeć na Moc Trójcy, która otrzyma aż cztery modyfikacje.

Osłabione

  • Złodziej Esencji
    • Mniejszy koszt (z 2900 na 2800 sztuk złota)
    • Mniej wartości ataku (z 55 na 45 pkt)
  • Pozdrowienia Lorda Dominika
    • Większy koszt (z 2900 na 3000 sztuk złota)
    • Mniej wartości ataku (z 35 na 30 pkt)
  • Wieczna Zmarzlina
    • Dłuższy czas odnowienia (z 20 na 30 sekund)
    • Mniej aktywnych obrażeń (ze 125 [+35% AP] na 100 [+30% AP] pkt)

Wzmocnione

  • Moc Trójcy
    • Mniej prędkości ataku (z 35 na 30%)
    • Więcej wartości ataku (z 25 na 30 pkt)
    • NOWE: Efekt Potrójnego Uderzenia kumuluje się na wieżach
    • ZMIANA: Mityczna bierna umiejętność od teraz nie będzie dawać 10% prędkości ataku, a po 3 pkt wartości ataku, odporności na magię i przyśpieszenia
  • Uraza Seryldy
    • Mniejszy koszt (z 3400 na 3200 sztuk złota)

Zmienione

  • Turbochemiczny Pojemnik
    • ZMIANA: Superdoładowanie nie będzie dawać 75, lecz 60% dodatkowej prędkości poruszania się. Dodatkowo wypuszczona fala uderzeniowa spowolni rywali nie o 40, a o 50%.

Dodatkowe poprawki wprowadzone do League of Legends z aktualizacją 11.7:

  • Możecie teraz kupować przedmioty prosto z wyników wyszukiwania. Radujcie się.
  • Naprawiono problem, który sprawiał, że Czarna Włócznia Kalisty rujnowała listę jej polecanych przedmiotów.
  • Przedmioty w ekwipunku sklepu nauczyły się liczyć i od teraz będą pokazywały prawidłowe liczby.
  • Ulepszono tekstury w trybie ARAM.
  • Polecane przedmioty nie będą już polecały przedmiotu do dżungli po ulepszeniu Porażenia. Ups!
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że jeśli gracz zmienił rozmiar sklepu z przedmiotami, nie mógł przywrócić domyślnych ustawień w menu opcji.
  • Seraphine nie może już aktywować leczenia Łaski Gwiazd Odnowienia Kamienia Księżycowego, gdy jej umiejętność bierna ― Osobowość Sceniczna zapewnia nuty w zależności od pobliskich sojuszników. Teraz powinna móc aktywować Łaskę Gwiazd, tylko gdy bezpośrednio zada obrażenia wrogom lub użyje umiejętności na sojusznikach.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że obszarowe tarcze, np. E — Nieustępliwość Karmy lub W — Dźwięk Przestrzenny Seraphine, nie aktywowały Łaski Gwiazd Odnowienia Kamienia Księżycowego.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Lux aktywowała efekt leczenia Odnowienia Kamienia Księżycowego po użyciu E — Świetlistej Osobliwości bez względu na to, czy trafiła wroga.
  • Xin Zhao nie może już użyć E — Zuchwałej Szarży, gdy jest uziemiony.
  • Naprawiono błąd związany z interfejsem Gangplanka, który wyświetlał kwadratowe ikony zamiast okrągłych.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że umiejętności zadające obrażenia rozłożone w czasie, np. umiejętność bierna — Płomień Branda, nie aktywowały efektu biernego Daniny Ostrza Złodziejki Czarów.
  • Chłeptacz Posoki i Łamacz Falangi od teraz kosztują tyle, ile powinny (3300 szt. złota zamiast 3200 szt. złota).
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że opis E — Salta Shurikena Akali nie aktualizował wartości obrażeń przy kupowaniu/sprzedawaniu przedmiotów.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że przyspieszenie przedmiotów nie działało na tarczę Całunu Banshee, tylko na jego ikonę.
  • Naprawiono opis Krwiochronu, aby poprawnie wyświetlał wartość obrażeń od ataku, jaką zapewnia po ulepszeniu z Nieśmiertelnego Łuklerza przez Ornna.
  • Poprawiono wartości obrażeń Syfonu Ostrza Zniszczonego Króla, by były spójniejsze z wartościami opisu tego przedmiotu w kliencie.
  • Opis Nieśmiertelnego Łuklerza w zakładce kolekcji nie wspomina już o prędkości ataku.
  • E — Rozdzielnokształtna Neeko nie zapewnia już Doładowania Many Łzy Bogini i innych przedmiotów z tej linii.
  • Jeśli przedmiot z efektem biernym się odnawia, a gracz przeniesie w jego miejsce Imperialny Mandat, czas odnowienia pierwszego przedmiotu nie zostanie skopiowany i przeniesiony na Mandat.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Naramiennik Poszukiwacza wpływał na moc umiejętności W — Szperacza Pustki Kai’Sy.
  • Umiejętność bierna — Pochłanianie Dusz Morgany od teraz prawidłowo leczy z obrażeń zadanych małym i średnim potworom.
  • Sylas nie może już zyskać ładunków umiejętności biernej — Petrucytowej Eksplozji, gdy trafia wrogich bohaterów Oblodzeniem Wiecznej Zmarzliny lub Urwaniem Chmury Potęgi Wichury.