Tak jak zapowiadano, dzisiaj na każdym serwerze League of Legends pojawi się, bądź też już to zrobił, patch 11.8. Dzięki zeszłotygodniowym zapowiedziom wiedzieliśmy poniekąd, czego się po nim spodziewać. Zmiany nie są diametralne, co może być związane ze zbliżającym się Mid-Season Invitational, do którego niektóre drużyny już teraz trenują, rzecz jasna na poprzednich łatkach. Co w takim razie tym razem zaserwowało nam Riot Games?

Zgodnie z prognozą Marka "Scruffy'ego" Yettera, aż 20 bohaterów zostanie zaktualizowanych. Niemniej, nie ma się za bardzo czego bać, wszak większość z nich nie będzie znacząca. Dodatkowo Riot zmodyfikował garść przedmiotów i tradycyjnie poprawił kilkanaście pojawiających się w grze błędów. Ponadto do gry w końcu zawita Gwen.

Patch 11.8 przynosi zmiany u blisko 20 bohaterów

W LoL-u pojawi się dzisiaj wyczekiwany rework Rammusa. Poza nim kilkanaście bohaterów dostanie kosmetyczne poprawki, z paroma wyjątkami pokroju Dr Mundo czy Yoricka.

Osłabieni

  • Annie
    • Spopielenie (W):
      • Większy koszt many (z 70-110 na 90-110 pkt)
  • Orianna
    • Rozkaz: Chroń (E):
      • Mniej dodatkowych odporności (z 10-30 na 6-30 pkt)
  • Gnar
    • Hipersiła/Łomot (W):
      • Mniejsza dodatkowa prędkość poruszania się (z 30-75% na 20-80% [znikająca w przeciągu 3 sekund])
  • Yorick
    • Pasterz Dusz (Bierna):
      • Mniejsze obrażenia Istot Mgły (z 2-99 [+30% tAD] na 2-88 [+25% tAD])
    • Żałobna Mgła (E):
      • ZMIANA: Istoty Mgły będą skakać do oznaczonych bohaterów i potworów, zadając 100, a nie 200% obrażeń przy pierwszym ataku
      • NOWE: Istoty Mgły będą zadawać 40% więcej obrażeń przez 8 uderzeń oznaczonym celom
    • Chluba Wysp (R):
      • ZMIANA: Wieże będą w pierwszej kolejności atakowały stwory zamiast Mglistej Dziewicy
  • Thresh
    • Młynek (E):
      • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 9 na 11-9 sekund)

Wzmocnieni

  • LeBlanc
    • Znak Złośliwości (Q):
      • Większe podstawowe obrażenia (z 55-155 na 65-165 pkt)
      • Większe całkowite obrażenia (ze 110-310 na 130-330 pkt)
  • Lee Sin
    • Nawałnica/Okaleczenie (E):
      • Mniejszy czas odnowienia umiejętności (z 10 na 8 sekund)
  • Aphelios
    • Zabójca i Wieszczka (Bierna):
      • Większa wartość lethality (z 3-18 na 3,5-21 pkt)
    • Warta w Świetle Księżyca (R):
      • Większe obrażenia Calibrum co oznaczenie (z 40-100 na 50-110 pkt)
      • Więcej leczenia z Severum (z 250-500 na 275-525 pkt)
      • Dłuższy czas trwania zakorzenienia Gravitum (z 1,25 na 1,35 sekundy)
      • Większe obrażenia rozpryskowe Infernum (z 85 na 90%)
      • Więcej powracających Czakramów Crescendum (z 4 ekstra [sumarycznie 5] na 5 ekstra [sumarycznie 6])
  • Zac
    • Niestabilna Materia (W):
      • Większe obrażenia (z 25-85 [+4-8% maks HP] [+2% na 100 AP] na 35-95 [+4-8% maks HP] [+4% na 100 AP])
  • Cassiopeia
    • Podwójny Kieł (E):
      • Mniejszy koszt many (z 50 na 50-42 pkt)
  • Vladimir
    • Transfuzja (Q):
      • Mniejszy czas odnowienia umiejętności (z 9-5 na 9-4 sekundy)

Zaktualizowani

  • Rammus
    • Kula Mocy (Q):
      • Mniejsze obrażenia (ze 100-240 na 100-220 pkt)
    • Kula Obronna (W):
      • NOWE: Ataki podstawowe wydłużają czas działania Kuli Obronnej o 0,4 sek. (maksymalnie może się wydłużyć o 4 sek.)
    • Rozwścieczająca Prowokacja (E):
      • Krótszy czas trwania prowokacji (z 1,25-2,25 na 1,2-2 sekundy)
    • Szybujące Uderzenie (R) - NOWE:
      • NOWE: Rammus wyskakuje w powietrze i uderza w ziemię, zadając 100/175/250 (+0,6 pkt mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych i spowalniając wrogów o 15/17,5/20% na 1,5 sek. Rammus przez 4 sek. wywołuje wstrząsy wtórne w miejscu ataku, zadając 20/30/40 (+0,1 pkt mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych i kumulując początkowe spowolnienie do czterech razy. W pobliżu centrum obrażenia są zwiększone o maksymalnie 150% w zależności od przebytego dystansu. Jeśli Podniebne Trzaśnięcie zostanie użyte, gdy Rammus jest w Kuli Mocy, wrogowie znajdujący się w pobliżu centrum zostaną również podrzuceni i otrzymają obrażenia od kolizji z Kulą Mocy, kończąc jej efekt
      • Dłuższy czas trwania odnowienia umiejętności (z 100-60 na 130-90 sekund)
  • Dr Mundo 
    • Zastrzyk Adrenaliny (Bierna):
      • Więcej leczenia (z 1,5 maks HP/5 na 2,5% maks HP/5)
    • Zatruty Tasak (Q):
      • Mniejsze obrażenia stworom i potworom (z 300-500 na 100-500 pkt)
      • Więcej odnowionego zdrowia w przypadku trafienia przeciwnego bohatera (z 50 na 100%)
    • Masochizm (E):
      • Mniej stałych dodatkowych obrażeń od ataku (z 40-100 na 30-90 pkt)
      • Mniej maksymalnych dodatkowych obrażeń od ataku (z 60-180 na 50-170 pkt)
  • Rumble 
    • Mniej odporności na magię (z 32 na 28 pkt)
    • Mniej odporności na magię co poziom (z 1,25 na 0,75 pkt)
    • Tytan ze Złomowiska (Bierna):
      • Mniej dodatkowych obrażeń magicznych (z 25-110 na 10-50 + 6% maks HP przeciwnika; +30% AP)
      • NOWE: Kiedy Rumble jest przegrzany, otrzymuje 50% prędkości ataku
    • Elektroharpun (E):
      • NOWE: Elektroharpun zmniejsza teraz odporność na magię celu o 10% (15% w Stanie Nagrzania) na 4 sek. Efekt kumuluje się addytywnie
  • Zed (dżungla)
    • Pogarda dla Słabych (Bierna):
      • ZMIANA: Efekt nakłada się teraz tylko na bohaterach raz na 10 sek.
      • USUNIĘTO: Nie zadaje już o 100% większych obrażeń potworom
      • ZMIANA: Limit obrażeń zadawanym potworom zmniejszony z 200-500 na 300 pkt. Dodatkowo będzie dotyczył zaledwie potężnych potworów
  • Darius (dżungla)
    • Większe dodatkowe obrażenia zadawane potworom (ze 175 na 300%)
  • Mordekaiser (dżungla)
    • Nadejście Ciemności (Bierna):
      • Większy limit obrażeń zadawanym potworom (z 28-164 na 180 pkt na każdym poziomie)
  • Morgana (dżungla)
    • Udręczony Cień (W):
      • Większe dodatkowe obrażenia potworom (ze 150 na 200%)
  • Diana (dżungla)
    • Ostrze Księżycowej Poświaty (Bierna):
      • Większe dodatkowe obrażenia potworom (ze 150 na 300%)
      • Więcej dodatkowej prędkości ataku (z 10-40 na 20-40%)

Co nowego w przedmiotach?

Osiem przedmiotów zostanie zaktualizowanych, niektóre bardziej, inne mniej. Modyfikacje pokrywają się głównie z tymi, które zostały zapowiedziane przez Marka Yettera.

Osłabione

  • Kolosalna Hydra
    • Mniej dodatkowej wartości ataku z Kolosa (z 1% maks HP na 2% dodatkowego HP)
  • Ioniańskie Buty Jasności Umysłu
    • Większy koszt (z 900 na 950 sztuk złota)

Wzmocnione

  • Mroźne Serce
    • Więcej pancerza (z 70 na 80 pkt)

Zmienione

  • Odnowienie Kamienia Księżycowego
    • Mniej leczenia Łaski Gwiazd (z 50-100  na 60 pkt)
    • ZMIANA: Każda sekunda spędzona w walce wzmacnia leczenie i siłę tarcz o 4%, a efekt ten kumuluje się do 5 razy, aż do 20% łącznie
    • ZMIANA: Zwiększa wartość leczenia Łaski Gwiazd o 10 pkt
  • Pieśń Bitewna Shurelyi
    • USUNIĘTO: Inspiracja sprawia, że przy kolejnych 3 trafieniach ataki podstawowe i umiejętności wymierzone we wrogich bohaterów zadadzą dodatkowe obrażenia magiczne
    • NOWE: Wzmocnienie lub osłonięcie innego sojuszniczego bohatera (z wyłączeniem siebie) zapewnia obu bohaterom 25% prędkości ruchu na 1,5 sek
    • ZMIANA: Mityczna umiejętność daje 5 pkt przyśpieszenia umiejętności
  • Kostur Płynącej Wody
    • ZMIANA: Zapewnia 20 pkt przyspieszenia umiejętności i 20-40 pkt mocy umiejętności na 4 sek
  • Hextechowy Pas Rakietowy
    • Mniej zdrowia (z 350 na 250 pkt; z 450 na 350 pkt przy ulepszeniu Ornna)
    • NOWE: Przedmiot będzie zapewniał 6 pkt odporności na magię (10 pkt przy ulepszeniu Ornna)
  • Chemtechowy Skaziciel
    • Więcej mocy umiejętności (z 50 na 55 pkt)
    • ZMIANA: Uleczenie lub osłonięcie tarczą innego sojuszniczego bohatera (z wyłączeniem siebie) sprawia, że następne zadanie obrażeń przez tego sojusznika i ciebie wrogiemu bohaterowi nałoży na niego Głębokie Rany o wartości 60% na 3 sek
    • ZMIANA: Zaktualizowano opis Ognistego Trybularza, by — tak jak w przypadku Chemtechowego Skaziciela — wskazywał na wymóg obecności innego sojusznika. Działanie tych przedmiotów nie uległo zmianie
    • NOWE: Kupienie przedmiotu, który zapewnia Głębokie Rany, będzie teraz wspominane na czacie dla reszty drużyny

Aktualizacje w grze i poprawione błędy League of Legends

  • Kupienie przedmiotu mitycznego w menu „Wszystkie przedmioty” sprawi, że mityczne przedmioty zostaną zwinięte. Drugiego i tak nie kupicie, więc oszczędzimy wam trochę miejsca!
  • Naprawiono błąd, przez który skalowanie interfejsu powodowało niepoprawne wyświetlanie elementów sklepu. (Allan, daj tu jakiś żart o skalowaniu).
  • Różne poprawki błędów i ulepszenia wydajności. Teraz przegracie przez słabą grę w alei, a nie przez sklep.
  • KLIENT LEAGUE: Naprawiono błąd związany z ciągłym migotaniem panelu społeczności podczas wczytywania klienta.
  • KLIENT LEAGUE: Naprawiono błąd uniemożliwiający graczom wyświetlenie statystyk określonych bohaterów w swoim profilu.
  • Drugie użycie E — Tańca Bojowego Rakana teraz poprawnie aktywuje Przywołanie Aery.
  • R — Niepowstrzymana Rzeź Siona teraz poprawnie podrzuca naprawdę duże cele.
  • Poprawiono opis E — Karabinu Maszynowego Corkiego, aby wyświetlał poprawne wartości.
  • Naprawiono błąd powodujący, że efekty dźwiękowe W — Porażenia Elektrycznego Kennena były odtwarzane aż do jego śmierci.
  • Alistar może teraz gromadzić ładunki E — Tratowania przeciwko E — Mrocznej Tarczy Morgany i umiejętności biernej — Przemianie Pustki Malzahara.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Wilk Kindred po użyciu W — Szału nie atakował Wędrującego Kraba, jeśli umiejętność została użyta, zanim Wędrujący Krab znalazł się w obszarze działania umiejętności.
  • W — Zamarznięte Terytorium Trundle’a teraz poprawnie zwiększa leczenie wszechwampiryzmu.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Jarvan IV mógł opuścić teren R — Kataklizmu, jeśli aktywował Łamacza Falangi i jednocześnie użył umiejętności.
  • Poprawiono opis E — Rozkazu: Chroń Orianny, w którym zamienione były wartości obrażeń i wytrzymałości tarczy.
  • Yuumi nie może już aktywować Odnowienia Kamienia Księżycowego podczas wielokrotnego używania W2 — Zmiany Planów na sojuszniczym bohaterze, który znajduje się w walce i poza zasięgiem.
  • Naprawiono błąd powodujący, że efekty bierne Żelaznego Bicza, Chłeptacza Posoki i Łamacza Falangi nie usuwały tarczy magii z wrogich bohaterów.
  • Naprawiono błąd powodujący, że efekt bierny Szponu Ciemnego Typa, czyli Piaskowe Machnięcie, zadawał obrażenia i nakładał osłabienie celom posiadającym tarcze magii.
  • Efekt bierny Przysięgi Rycerskiej, czyli Poświęcenie, teraz poprawnie przekierowuje obrażenia z sojuszniczych wyznaczonych bohaterów na posiadacza przedmiotu, nawet gdy nie można ich obrać za cel.
  • Kiedy Kayle ma Pogromcę Krakenów i aktywuje umiejętność E — Gwieździste Czaroostrze jako trzeci atak, od teraz poprawnie zada obrażenia nieuchronne.
  • Jayce teraz poprawnie zadaje obrażenia nieuchronne trzecim atakiem (gdy posiada Pogromcę Krakenów) Działa Rtęciowego w każdym przypadku, nie tylko gdy trafia krytycznie.
  • Linie dialogowe Diany z Mrocznych Wód teraz poprawnie odtwarzają się przy użyciu Q — Ciosu Półksiężyca.
  • Linie dialogowe Caitlyn z Akademii Bojowej dla trafienia W — Pułapką na Yordla teraz odtwarzają się w miejscu, gdzie znajduje się Caitlyn, a nie pułapka. Z kolei jej linie dialogowe dla R — Strzału w Dziesiątkę od teraz słyszą zarówno wszyscy wrogowie, jak i sojusznicy.
  • Linie dialogowe R — Wielkiego Wyzwania Fiory teraz odtwarzają się w miejscu, gdzie znajduje się bohaterka, a nie jej cel.

Zmiany w ARAM-ie

Wzmocnienia w patchu 11.8

  • AURELION SOL Brak zmian  -5% otrzymywanych obrażeń
  • FIORA Brak zmian  -5% otrzymywanych obrażeń
  • KASSADIN +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń  +5% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń
  • OLAF Brak zmian  -5% otrzymywanych obrażeń
  • RAMMUS Brak zmian  -5% otrzymywanych obrażeń
  • RENGAR +5% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń  +8% zadawanych obrażeń, -8% otrzymywanych obrażeń
  • RYZE +5% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń  +8% zadawanych obrażeń, -10% otrzymywanych obrażeń

Osłabienia w patchu 11.8

  • AKALI +20% zadawanych obrażeń, -20% otrzymywanych obrażeń  +5% zadawanych obrażeń, -5% otrzymywanych obrażeń
  • AMUMU Brak zmian  +5% otrzymywanych obrażeń
  • LEONA Brak zmian  +5% otrzymywanych obrażeń
  • ORNN -5% zadawanych obrażeń  -10% zadawanych obrażeń, +5% otrzymywanych obrażeń
  • SERAPHINE -15% zadawanych obrażeń, +15% otrzymywanych obrażeń, -15% leczenia, -15% siły tarcz  -15% zadawanych obrażeń, +15% otrzymywanych obrażeń, -20% leczenia, -20% siły tarcz
  • VARUS -5% zadawanych obrażeń  -5% zadawanych obrażeń, +5% otrzymywanych obrażeń
  • XERATH -5% zadawanych obrażeń  -5% zadawanych obrażeń, +5% otrzymywanych obrażeń
  • YORICK Brak zmian  Zwiększono z 2 do 5 liczbę zgonów wymaganych do powstania grobu
  • ZIGGS -18% zadawanych obrażeń, +15% otrzymywanych obrażeń  -18% zadawanych obrażeń, +18% otrzymywanych obrażeń