Wielkimi krokami zbliża się tegoroczne Mid-Season Invitational, które zostanie zainaugurowane już za dwa tygodnie. Jak wiemy, turniej zostanie rozegrany na patchu 11.9, który do League of Legends zawita równo za tydzień. Jakie zmiany wprowadza?

Tym możemy się przyjrzeć za uprzejmością Marka "Scruffy'ego" Yettera, który podzielił się nimi za pomocą mediów społecznościowych. Mimo że nowa łatka będzie tą, na której rozegrane zostanie MSI, to Riot Games nie boi się sporych zmian. Dlaczego sporych? A dlatego, że patch 11.9 modyfikuje ponad 20 czempionów i przedmiotów.

Nerf Hecarima i buff Shena w patchu 11.9

Największą uwagę graczy powinny przykuć zmiany Hecarima. Cień Wojny jest dzisiaj jednym z najbardziej nadużywanych bohaterów w League of Legends. Poza nim większość osłabień jest kosmetycznych, za to bardzo ciekawie prezentuje się lista wzmocnionych herosów. Tam znajdziemy między innymi Shena, który według Mike'a "Wickda" Petersena, byłego profesjonalnego zawodnika LoL-a, jest i tak w bardzo dobrej pozycji. Czyżby takowe aktualizacje oznaczały, że to on będzie teraz nadużywany przez graczy?

Osłabieni

  • Hecarim
    • Mniej podstawowego pancerza (z 36 na 32 pkt)
    • Więcej pancerza co poziom (z 4 na 4,25 pkt)
    • Szał (Q):
      • Mniejsze dodatkowe obrażenia co kolejne trafienie (z 5 na 2% [+1% co 33 bAD])
    • Duch Postrachu (W):
      • Więcej leczenia (z 30 na 30% [+1% co 40 bAD] pkt obrażeń, które zada Hecarim. Współczynnik ten jest o połowę mniejszy w przypadku obrażeń zadanych przez sojuszników)
    • Niszczycielska Szarża (E):
      • Mniejsze minimalne obrażenia (z 35-155 na 30-110 pkt)
      • Mniejsze maksymalne obrażenia (z 70-310 na 60-220 pkt)
  • Morgana
    • Udręczony Cień (W):
      • Mniejsze obrażenia potworom (z 200 na 185%)
  • Diana
    • Mniej pancerza co poziom (z 3,6 na 3,1 pkt)
    • Mniej podstawowej regeneracji zdrowia (z 7,5 na 6,5 pkt)
    • Ostrze Księżycowej Poświat (Bierna):
      • Mniej dodatkowej prędkości ataku (z 20-40 na 15-40%)
  • Dr Mundo
    • Mniej pancerza co poziom (z 3,5 na 3 pkt)
    • Mniej wartości ataku co poziom (z 3,5 na 3 pkt)
  • Rumble
    • Tytan ze Złomowiska (Bierna):
      • Mniejsze obrażenia ataków przy przegrzaniu (z 10-50 na 5-40 pkt)
  • Vladimir
    • Transfuzja (Q):
      • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 9-4 na 9-4,6 sek.)
  • Jinx
    • Mniejsze obrażenia obszarowe rakiet (z 200 na 175%)
  • Gragas
    • Natarcie (E):
      • Mniejsze obrażenia (z 80-240 na 80-220 pkt)
  • Heimerdinger
    • Minirakiety Hextech (W):
      • Mniejsze obrażenia (z 50-170 na 50-150 [maks. z 90-306 na 90-270] pkt)
  • Garen
    • Odwaga (W):
      • Mniej pancerza i odporności na magię co ładunek (z 0,25 na 0,2 pkt)
      • Więcej stworów potrzebnych do maksymalnego naładowania (ze 120 na 150)

Wzmocnieni

  • Kindred
    • Taniec Strzał (Q):
      • Krótszy czas odnowienia (z 9 na 8 sek.)
      • Większe obrażenia (z 60-140 na 60-160 pkt)
  • Shen
    • Wsparcie (R):
      • Większa wartość tarczy (z 175-525 [+135% AP] na 120-500 [+17,5% bHP; +135% AP] pkt)
  • Xerath
    • Arkanopuls (Q):
      • Większe obrażenia (z 80-240 [+70% AP] na 70-230 [+90% AP] pkt)
    • Oko Zniszczenia (W):
      • Większe obrażenia (z 60-180 [+60% AP] na 60-200 [+65% AP] pkt)
  • Kog'Maw
    • Żrąca Plwocina (Q):
      • Większe obniżenie odporności u przeciwnika (z 20-28 na 25-33%)
    • Szlam Pustki (E):
      • Mniejszy koszt many (z 80-120 na 60-100 pkt)
  • Taric
    • Gwiezdne Muśnięcie (Q):
      • Mniejszy koszt many (z 70-110 na 70-90 pkt)
  • Lulu
    • Fanaberia (W):
      • Krótszy czas odnowienia umiejętności (z 16-12 na 15-11 sek.)
      • Większa dodatkowa prędkość ataku (z 20-35 na 25-35%)
  • Trundle
    • Kolumna Lodu (E):
      • Większa wartość spowolnienia (z 20-60 na 32-60%)
  • Kayn
    • Koszące Cięcie (Q):
      • Większe obrażenia w przypadku wybrania Rhaasta (z 55% tAD +5% [+4/100%] maks. HP przeciwnika na 65% tAD +5% [+4/100%] maks. HP przeciwnika)
  • Sett
    • Sierpowy (W):
      • Większy przelicznik obrażeń zgromadzonej zadziorności (z 25 + 10 na 100 bAD na 25 + 20 na 100 bAD)
    • Koniec Przedstawienia (R):
      • Większy przelicznik bAD (ze 100 na 120%)

Co nowego w przedmiotach?

Tym razem jeszcze mniej przedmiotów zostanie zaktualizowanych, bowiem zaledwie sześć. Niemniej gracze z pewnością będą ucieszeni osłabieniami Turbochemicznego Pojemnika i Pancerza Umrzyka.

Osłabione

  • Turbochemiczny Pojemnik
    • Mniej dodatkowej prędkości poruszania się przy aktywowaniu (z 60 na 40%)
  • Pancerz Umrzyka
    • Mniej zdrowia (z 900 na 950 sztuk złota)

Wzmocnione

  • Odnowienie Kamienia Księżycowego
    • Więcej leczenia z Łaski Gwiazd (z 60 na 70 pkt)
  • Taniec Śmierci
    • Więcej obrażeń od ataku (z 50 na 55 pkt)
    • Więcej pancerza (z 40 na 45 pkt)
  • Koniec Rozumu
    • Więcej obrażeń od ataku (z 30 na 40 pkt)
    • W ścieżce budowania Sztylet zastąpiony Długim Mieczem
  • Słoneczna Egida
    • Większe obrażenia Pożogi potworom (ze 100 na 150%)

Patch 11.9 ma pojawić się na oficjalnych serwerach w przyszłą środę, 28 kwietnia.