Już za tydzień rozpocznie się Mid-Season Invitational, które będzie rozgrywane na nowej aktualizacji. Patch 11.9 do League of Legends wprowadzony został właśnie dziś. Co konkretnie zmienia?

Patch 11.9 przynosi nerfy Hecarima i buffa Shena

Tak jak pisaliśmy w zeszłym tygodniu, największą uwagę graczy powinny zwrócić osłabienia Hecarima. Jest on dzisiaj jednym z najchętniej wybieranych leśników, który często zaważa o losach rozgrywki. Poza tym warto zwrócić uwagę na kilka ciekawych wzmocnień, które dotykają Shena, Kindred czy Xeratha.

Osłabieni bohaterowie

  • Hecarim
    • Mniej podstawowego pancerza (z 36 na 32 pkt)
    • Więcej pancerza co poziom (z 4 na 4,25 pkt)
    • Szał (Q):
      • Mniejsze dodatkowe obrażenia co kolejne trafienie (z 5 na 2% [+1% co 33 bAD])
    • Duch Postrachu (W):
      • USUNIĘTO: Hecarim już nie przywraca sobie zdrowia równego 30% obrażeń otrzymanych przez wrogów na danym obszarze
      • NOWE: Hecarim przywraca sobie zdrowie równe 30% (+1% za każde 40 pkt dodatkowych obrażeń od ataku) obrażeń, które zadaje swojemu celowi. Natomiast dzięki obrażeniom zadawanym przez sojuszników przywraca sobie zdrowie równe 15% (+1% za każde 80 pkt dodatkowych obrażeń od ataku) tych obrażeń
    • Niszczycielska Szarża (E):
      • Mniejsze minimalne obrażenia (z 35-155 na 30-110 pkt)
      • Mniejsze maksymalne obrażenia (z 70-310 na 60-220 pkt)
  • Morgana
    • Udręczony Cień (W):
      • Mniejsze obrażenia potworom (z 200 na 185%)
  • Diana
    • Mniej pancerza co poziom (z 3,6 na 3,1 pkt)
    • Mniej podstawowej regeneracji zdrowia (z 7,5 na 6,5 pkt)
    • Ostrze Księżycowej Poświat (Bierna):
      • Mniej dodatkowej prędkości ataku (z 20-40 na 15-40%)
  • Dr Mundo
    • Mniej pancerza co poziom (z 3,5 na 3 pkt)
    • Mniej obrażeń ataku co poziom (z 3,5 na 3 pkt)
  • Rumble
    • Tytan ze Złomowiska (Bierna):
      • Mniejsze obrażenia ataków przy przegrzaniu (z 10-50 [+30% AP] na 5-40 pkt [+25% AP])
  • Vladimir
    • Transfuzja (Q):
      • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 9-4 na 9-4,6 sek.)
  • Jinx
    • Mniejsze obrażenia obszarowe rakiet (z 200 na 175%)
  • Gragas
    • Natarcie (E):
      • Mniejsze obrażenia (z 80-280 na 80-260 pkt)
  • Heimerdinger
    • Minirakiety Hextech (W):
      • Mniejsze obrażenia (z 50-170 na 50-150 [maks. z 90-306 na 90-270] pkt)
  • Garen
    • Odwaga (W):
      • Mniej pancerza i odporności na magię co ładunek (z 0,25 na 0,2 pkt)
      • Więcej stworów potrzebnych do maksymalnego naładowania (ze 120 na 150)

Wzmocnieni bohaterowie

  • Kindred
    • Taniec Strzał (Q):
      • Krótszy czas odnowienia (z 9 na 8 sek.)
      • Większe obrażenia (z 60-140 na 60-160 pkt)
  • Shen
    • Wsparcie (R):
      • Większa minimalna wytrzymałość tarczy (z 175-525 [+135% AP] na 120-500 [+17,5% bHP; +135% AP] pkt)
      • Większa maksymalna wytrzymałość tarczy (z 280-840 [+216% AP] na 224-800 [+28% bHP; +216% AP] pkt)
  • Xerath
    • Arkanopuls (Q):
      • Większe obrażenia (z 80-240 [+70% AP] na 70-230 [+85% AP] pkt)
    • Oko Zniszczenia (W):
      • Większe obrażenia (z 60-180 na 60-200 pkt)
  • Kog'Maw
    • Żrąca Plwocina (Q):
      • Większe obniżenie odporności u przeciwnika (z 20-28 na 25-33%)
    • Szlam Pustki (E):
      • Mniejszy koszt many (z 80-120 na 60-100 pkt)
  • Taric
    • Rzucanie R — Kosmicznej Poświaty, E — Rozbłysku i W — Bastionu na połączonego z Tarikiem sojusznika, który nie jest w danej chwili obecny na mapie, nie będzie już rozpoczynać ładowania umiejętności, odtwarzać efektów wizualnych ani zapewniać korzyści bohaterom po ich powrocie (dotyczy to umiejętności takich jak E — Wspinaczka Elise czy Q — Cios Alfa Mastera Yi)
    • Gwiezdne Muśnięcie (Q):
      • Mniejszy koszt many (z 70-110 na 70-90 pkt)
  • Lulu
    • Fanaberia (W):
      • Krótszy czas odnowienia umiejętności (z 16-12 na 15-11 sek.)
      • Większa dodatkowa prędkość ataku w przypadku rzucenia na sojusznika (z 20-35 na 25-35%)
  • Trundle
    • Kolumna Lodu (E):
      • Większa wartość spowolnienia (z 20-60 na 32-60%)
  • Kayn
    • Koszące Cięcie (Q):
      • Większe obrażenia w przypadku wybrania Rhaasta (z 55% tAD na 65% tAD)
  • Sett
    • Sierpowy (W):
      • Większy przelicznik obrażeń zgromadzonej zadziorności (z 25 + 10 na 100 bAD na 25 + 20 na 100 bAD)
    • Koniec Przedstawienia (R):
      • Większy przelicznik bAD (ze 100 na 120%)

Co się zmieni w przedmiotach?

Zmiany w niektórych itemach niewątpliwie wpłyną na rozgrywkę podczas MSI. Osłabiony zostanie bowiem Turbochemiczny Pojemnik, który jest dzisiaj najprawdopodobniej najbardziej nadużywanym przedmiotem w League of Legends. Poza tym w patchu 11.9 czeka nas wzmocnienie czterech przedmiotów, wśród których znajdzie się Koniec Rozumu.

Osłabione przedmioty

  • Turbochemiczny Pojemnik
    • Mniej dodatkowej prędkości poruszania się przy aktywowaniu (z 60 na 40%)
  • Pancerz Umrzyka
    • Mniej zdrowia (z 900 na 950 sztuk złota)

Wzmocnione przedmioty

  • Odnowienie Kamienia Księżycowego
    • Więcej leczenia z Łaski Gwiazd (z 60 na 70 pkt)
  • Taniec Śmierci
    • Więcej obrażeń od ataku (z 50 na 55 pkt)
    • Więcej pancerza (z 40 na 45 pkt)
  • Koniec Rozumu
    • Więcej obrażeń od ataku (z 30 na 40 pkt)
    • Nowa ścieżka budowania: Ogniolubny Topór + Płaszcz Negacji + Długi Miecz + 750 szt. złota
  • Słoneczna Egida
    • Większe obrażenia Pożogi potworom (ze 100 na 150%)

Zaktualizowane

  • Szpon Ciemnego Typa
    • ZMIENIONE: Namierza najbliższy cel w następującej kolejności: najbliższy bohater w odległości 50 jednostek od kursora, najbliższa jednostka niebędąca bohaterem w odległości 50 jednostek od kursora, najbliższy bohater w odległości 200 jednostek od kursora, najbliższa jednostka niebędąca bohaterem w odległości 200 jednostek od kursora

Naprawione błędy/drobne zmiany

  • Naprawiono błędy związane z kopiowaniem przez Viego kumulujących się efektów biernych Kindred i Shyvany.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Viego, przejmując duszę Kleda, dosiadał Skaarla, ale posiadał piesze umiejętności Kleda.
  • Naprawiono błąd powodujący, że efekty wizualne Wilka po przejęciu duszy Kindred utrzymywały się na Viego przez całą grę.
  • Naprawiono błędy związane z wszechwampiryzmem i panelem statystyk bohaterów. Wartość wszechwampiryzmu wyświetlana w panelu statystyk będzie teraz poprawnie dostosowywać się do wartości, które bohater rzeczywiście posiada w danym momencie gry.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że W — Hiperdoładowanie Jayce’a nie aktualizowało poprawnie prędkości ataku.
  • Przywrócono linię dialogową Kog’Mawa podczas umiejętności biernej — Icathiańskiej Niespodzianki. Jest ona odtwarzana na wszystkich skórkach.
  • Zakup Uścisku Serafina i Kostura Archanioła nie jest już blokowany, jeśli gracz posiada inne przedmioty z grupy Linii Życia.
  • Szczelinotwórca i Moc Trójcy zapewniają teraz Kai’Sie odpowiednią wartość statystyk dla jej ewolucji.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przy działającej runie Drapieżnik umiejętność Q — Kula Mocy Rammusa zapewniała mu więcej prędkości ruchu, niż powinna.
  • Efekt bierny Inspiracji nałożony na sojuszniczych bohaterów nie jest już podwójnie liczony w opisie Pieśni Bitewnej Shurelyi oraz Rekwiem Shurelyi.
  • Ulepszono rozwijane menu zestawów przedmiotów. Teraz są one ustawione „do pionu”.
  • Czas odnowienia eliksirów wyświetlany jest teraz na panelach szybkiego zakupu. Dzięki temu będziecie wiedzieć, kiedy możecie kupić najpotężniejsze mikstury.
  • Po zakupie mitycznego przedmiotu dodatkowe przedmioty z tej kategorii przestaną się wyświetlać w menu z zestawami. SIO!
  • Przedmioty Ornna są wyświetlane w sklepie, jeśli macie tego rogacza w swojej drużynie.

Po więcej informacji na temat samego MSI zapraszamy do naszej relacji: