Już za tydzień rozpocznie się Mid-Season Invitational, które będzie rozgrywane na nowej aktualizacji. Patch 11.9 do League of Legends wprowadzony został właśnie dziś. Co konkretnie zmienia?
Patch 11.9 przynosi nerfy Hecarima i buffa Shena
Tak jak pisaliśmy w zeszłym tygodniu, największą uwagę graczy powinny zwrócić osłabienia Hecarima. Jest on dzisiaj jednym z najchętniej wybieranych leśników, który często zaważa o losach rozgrywki. Poza tym warto zwrócić uwagę na kilka ciekawych wzmocnień, które dotykają Shena, Kindred czy Xeratha.
Osłabieni bohaterowie
- Hecarim
- Mniej podstawowego pancerza (z 36 na 32 pkt)
- Więcej pancerza co poziom (z 4 na 4,25 pkt)
- Szał (Q):
- Mniejsze dodatkowe obrażenia co kolejne trafienie (z 5 na 2% [+1% co 33 bAD])
- Duch Postrachu (W):
- USUNIĘTO: Hecarim już nie przywraca sobie zdrowia równego 30% obrażeń otrzymanych przez wrogów na danym obszarze
- NOWE: Hecarim przywraca sobie zdrowie równe 30% (+1% za każde 40 pkt dodatkowych obrażeń od ataku) obrażeń, które zadaje swojemu celowi. Natomiast dzięki obrażeniom zadawanym przez sojuszników przywraca sobie zdrowie równe 15% (+1% za każde 80 pkt dodatkowych obrażeń od ataku) tych obrażeń
- Niszczycielska Szarża (E):
- Mniejsze minimalne obrażenia (z 35-155 na 30-110 pkt)
- Mniejsze maksymalne obrażenia (z 70-310 na 60-220 pkt)
- Morgana
- Udręczony Cień (W):
- Mniejsze obrażenia potworom (z 200 na 185%)
- Udręczony Cień (W):
- Diana
- Mniej pancerza co poziom (z 3,6 na 3,1 pkt)
- Mniej podstawowej regeneracji zdrowia (z 7,5 na 6,5 pkt)
- Ostrze Księżycowej Poświat (Bierna):
- Mniej dodatkowej prędkości ataku (z 20-40 na 15-40%)
- Dr Mundo
- Mniej pancerza co poziom (z 3,5 na 3 pkt)
- Mniej obrażeń ataku co poziom (z 3,5 na 3 pkt)
- Rumble
- Tytan ze Złomowiska (Bierna):
- Mniejsze obrażenia ataków przy przegrzaniu (z 10-50 [+30% AP] na 5-40 pkt [+25% AP])
- Tytan ze Złomowiska (Bierna):
- Vladimir
- Transfuzja (Q):
- Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 9-4 na 9-4,6 sek.)
- Transfuzja (Q):
- Jinx
- Mniejsze obrażenia obszarowe rakiet (z 200 na 175%)
- Gragas
- Natarcie (E):
- Mniejsze obrażenia (z 80-280 na 80-260 pkt)
- Natarcie (E):
- Heimerdinger
- Minirakiety Hextech (W):
- Mniejsze obrażenia (z 50-170 na 50-150 [maks. z 90-306 na 90-270] pkt)
- Minirakiety Hextech (W):
- Garen
- Odwaga (W):
- Mniej pancerza i odporności na magię co ładunek (z 0,25 na 0,2 pkt)
- Więcej stworów potrzebnych do maksymalnego naładowania (ze 120 na 150)
- Odwaga (W):
Wzmocnieni bohaterowie
- Kindred
- Taniec Strzał (Q):
- Krótszy czas odnowienia (z 9 na 8 sek.)
- Większe obrażenia (z 60-140 na 60-160 pkt)
- Taniec Strzał (Q):
- Shen
- Wsparcie (R):
- Większa minimalna wytrzymałość tarczy (z 175-525 [+135% AP] na 120-500 [+17,5% bHP; +135% AP] pkt)
- Większa maksymalna wytrzymałość tarczy (z 280-840 [+216% AP] na 224-800 [+28% bHP; +216% AP] pkt)
- Wsparcie (R):
- Xerath
- Arkanopuls (Q):
- Większe obrażenia (z 80-240 [+70% AP] na 70-230 [+85% AP] pkt)
- Oko Zniszczenia (W):
- Większe obrażenia (z 60-180 na 60-200 pkt)
- Arkanopuls (Q):
- Kog'Maw
- Żrąca Plwocina (Q):
- Większe obniżenie odporności u przeciwnika (z 20-28 na 25-33%)
- Szlam Pustki (E):
- Mniejszy koszt many (z 80-120 na 60-100 pkt)
- Żrąca Plwocina (Q):
- Taric
- Rzucanie R — Kosmicznej Poświaty, E — Rozbłysku i W — Bastionu na połączonego z Tarikiem sojusznika, który nie jest w danej chwili obecny na mapie, nie będzie już rozpoczynać ładowania umiejętności, odtwarzać efektów wizualnych ani zapewniać korzyści bohaterom po ich powrocie (dotyczy to umiejętności takich jak E — Wspinaczka Elise czy Q — Cios Alfa Mastera Yi)
- Gwiezdne Muśnięcie (Q):
- Mniejszy koszt many (z 70-110 na 70-90 pkt)
- Lulu
- Fanaberia (W):
- Krótszy czas odnowienia umiejętności (z 16-12 na 15-11 sek.)
- Większa dodatkowa prędkość ataku w przypadku rzucenia na sojusznika (z 20-35 na 25-35%)
- Fanaberia (W):
- Trundle
- Kolumna Lodu (E):
- Większa wartość spowolnienia (z 20-60 na 32-60%)
- Kolumna Lodu (E):
- Kayn
- Koszące Cięcie (Q):
- Większe obrażenia w przypadku wybrania Rhaasta (z 55% tAD na 65% tAD)
- Koszące Cięcie (Q):
- Sett
- Sierpowy (W):
- Większy przelicznik obrażeń zgromadzonej zadziorności (z 25 + 10 na 100 bAD na 25 + 20 na 100 bAD)
- Koniec Przedstawienia (R):
- Większy przelicznik bAD (ze 100 na 120%)
- Sierpowy (W):
Co się zmieni w przedmiotach?
Zmiany w niektórych itemach niewątpliwie wpłyną na rozgrywkę podczas MSI. Osłabiony zostanie bowiem Turbochemiczny Pojemnik, który jest dzisiaj najprawdopodobniej najbardziej nadużywanym przedmiotem w League of Legends. Poza tym w patchu 11.9 czeka nas wzmocnienie czterech przedmiotów, wśród których znajdzie się Koniec Rozumu.
Osłabione przedmioty
- Turbochemiczny Pojemnik
- Mniej dodatkowej prędkości poruszania się przy aktywowaniu (z 60 na 40%)
- Pancerz Umrzyka
- Mniej zdrowia (z 900 na 950 sztuk złota)
Wzmocnione przedmioty
- Odnowienie Kamienia Księżycowego
- Więcej leczenia z Łaski Gwiazd (z 60 na 70 pkt)
- Taniec Śmierci
- Więcej obrażeń od ataku (z 50 na 55 pkt)
- Więcej pancerza (z 40 na 45 pkt)
- Koniec Rozumu
- Więcej obrażeń od ataku (z 30 na 40 pkt)
- Nowa ścieżka budowania: Ogniolubny Topór + Płaszcz Negacji + Długi Miecz + 750 szt. złota
- Słoneczna Egida
- Większe obrażenia Pożogi potworom (ze 100 na 150%)
Zaktualizowane
- Szpon Ciemnego Typa
- ZMIENIONE: Namierza najbliższy cel w następującej kolejności: najbliższy bohater w odległości 50 jednostek od kursora, najbliższa jednostka niebędąca bohaterem w odległości 50 jednostek od kursora, najbliższy bohater w odległości 200 jednostek od kursora, najbliższa jednostka niebędąca bohaterem w odległości 200 jednostek od kursora
Naprawione błędy/drobne zmiany
- Naprawiono błędy związane z kopiowaniem przez Viego kumulujących się efektów biernych Kindred i Shyvany.
- Naprawiono błąd powodujący, że Viego, przejmując duszę Kleda, dosiadał Skaarla, ale posiadał piesze umiejętności Kleda.
- Naprawiono błąd powodujący, że efekty wizualne Wilka po przejęciu duszy Kindred utrzymywały się na Viego przez całą grę.
- Naprawiono błędy związane z wszechwampiryzmem i panelem statystyk bohaterów. Wartość wszechwampiryzmu wyświetlana w panelu statystyk będzie teraz poprawnie dostosowywać się do wartości, które bohater rzeczywiście posiada w danym momencie gry.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że W — Hiperdoładowanie Jayce’a nie aktualizowało poprawnie prędkości ataku.
- Przywrócono linię dialogową Kog’Mawa podczas umiejętności biernej — Icathiańskiej Niespodzianki. Jest ona odtwarzana na wszystkich skórkach.
- Zakup Uścisku Serafina i Kostura Archanioła nie jest już blokowany, jeśli gracz posiada inne przedmioty z grupy Linii Życia.
- Szczelinotwórca i Moc Trójcy zapewniają teraz Kai’Sie odpowiednią wartość statystyk dla jej ewolucji.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przy działającej runie Drapieżnik umiejętność Q — Kula Mocy Rammusa zapewniała mu więcej prędkości ruchu, niż powinna.
- Efekt bierny Inspiracji nałożony na sojuszniczych bohaterów nie jest już podwójnie liczony w opisie Pieśni Bitewnej Shurelyi oraz Rekwiem Shurelyi.
- Ulepszono rozwijane menu zestawów przedmiotów. Teraz są one ustawione „do pionu”.
- Czas odnowienia eliksirów wyświetlany jest teraz na panelach szybkiego zakupu. Dzięki temu będziecie wiedzieć, kiedy możecie kupić najpotężniejsze mikstury.
- Po zakupie mitycznego przedmiotu dodatkowe przedmioty z tej kategorii przestaną się wyświetlać w menu z zestawami. SIO!
- Przedmioty Ornna są wyświetlane w sklepie, jeśli macie tego rogacza w swojej drużynie.
Po więcej informacji na temat samego MSI zapraszamy do naszej relacji: