Oto był dzień, na który wszyscy czekali. W Grand Prix Wielkiej Brytanii Kamil Komoń położył kres niesamowitej serii siedmiu zwycięstw z rzędu dzierżonej przez McLarena w drugim sezonie Polish F1 Series.

Już wyniki sesji kwalifikacyjnej mogły zapalić w naszych głowach czerwoną lampkę. W siedmiu dotychczasowych wyścigach tego sezonu czasówki były zarezerwowane dla dwóch kierowców – pięciokrotnie brylował w nich Tomasz Poradzisz i dwa razy Piotr Stachulec. Tymczasem na Silverstone to Kamil Komoń był punktem odniesienia dla całej stawki i to we wszystkich trzech częściach kwalifikacji. Stachulec wywalczył drugie pole startowe, Poradzisz czwarte, a między nich wplątał się Jakub Nowak. Z czołowej dziesiątki tylko lider klasyfikacji generalnej połasił się na wybór mieszanki pośredniej w Q2, na której tym samym miał pokonać pierwszy stint.

Opony z żółtym paseczkiem odznaczają się większą wytrzymałością niż softy, ale poza tym, że są wolniejsze, to ponadto doprowadzenie ich do optymalnej temperatury jest dłuższe i żmudniejsze. Strata pozycji przez Poradzisza na rzecz Seweryna Rubciaka nie była więc niczym szczególnym, można wręcz powiedzieć, że reprezentant McLarena wliczał ją w koszta. Prawdziwy wyścig dla mistrza ostatniego sezonu miał rozpocząć się po założeniu miękkiej mieszanki, co nastąpiło na 13. okrążeniu.

Poradzisz po swoim pitstopie wyjechał nie tylko za Rubciakiem, ale jeszcze za Patrykiem Krutyjem i musiał bezzwłocznie zabrać się do pracy, którą wykonał wzorcowo, bo po kilku minutach miał przed sobą tylko Komonia. Niemniej zawodnik Racing Point nie musiał aż tak bardzo przejmować się obecnością Poradzisza, gdyż miał nad nim około sześciu sekund przewagi (trzy na torze oraz kolejne trzy z tytułu kary dla rywala), a w dodatku miękkie opony w pomarańczowym bolidzie z każdym kółkiem traciły swoje walory. Zgodnie z oczekiwaniami Komoń sięgnął po premierowe zwycięstwo. Drugi na mecie Poradzisz przez wspomniane kary wypadł poza podium, z którego tak jak w Kanadzie mogli cieszyć się Piotr Stachulec oraz Mateusz Wypych.

Czołowa dziesiątka GP Wielkiej Brytanii:

# Kierowca Zespół Strata Punkty
1. Kamil Komoń 25
2. Piotr Stachulec +4,150 18
3. Mateusz Wypych +5,855 15
4. Tomasz Poradzisz +6,315 12
5. Seweryn Rubciak +7,097 10
6. Jakub Nowak +7,318 8
7. Wojciech Bobrowicz +9,334 6
8. Patryk Krutyj +9,464 4
9. Antonio Hałat +14,484 2
10. Eryk Szymański +15,212 1

Klasyfikacje Polish F1 Series po 8/16 wyścigach: 

  • Klasyfikacja kierowców
# Kierowca Zespół Punkty
1. Tomasz Poradzisz 171
2. Piotr Stachulec 104
3. Patryk Krutyj 99
4. Jakub Rzeszut 71
5. Kamil Komoń 68
6. Jakub Nowak 57
7. Eryk Szymański 51
8. Mateusz Wypych 41
9. Seweryn Rubciak 37
10. Wojciech Bobrowicz 33
  • Klasyfikacja konstruktorów
# Zespół Punkty
1. 270
2. 175
3. 92
4. 80
5. 61
6. 54
7. 49
8. 18
9. 12
10. 0

Więcej aktualnych informacji związanych z Polish F1 Series znajdziecie na profilach społecznościowych turnieju – TwitterzeFacebooku, InstagramieTwitchu oraz nowo założonym kanale YouTube, gdzie będą pojawiały się retransmisje wyścigów. Sponsorami inicjatywy są HyperX, SemaPrint, JR Holding, WRT-Karting oraz Vending Solution. Patronem medialnym ligi jest redakcja Cybersport.pl.