Dwa tygodnie od ostatniej aktualizacji minęły, więc przyszła pora na kolejny patch do League of Legends. Tym razem aktualizacja może przynieść rewolucyjne zmiany, które odwrócą las do góry nogami. Pamiętajmy jednak, że jest to aktualizacja, która nie będzie miała żadnego wpływu na przebieg Mid-Season Invitational. Cały ten turniej jest bowiem rozgrywany na patchu o numerze 11.9.

Koniec spektakularnych kradzieży z Jinx?

Do tej pory Jinx zadawała chore wręcz obrażenia potworom, które bardzo często kradła, ponieważ miała obrażenia znacznie większe od Porażenia. Po kilku patchach Riot zrozumiał, że coś w tym jest nie tak i postanowił ograniczyć jej możliwość takich wybryków. Oczywiście strzelczyni nadal będzie posiadała możliwość takiego zagrania, jednakże margines błędu będzie znacznie, znacznie mniejszy.

Osłabieni bohaterowie

  • Darius
    • Pochwycenie (E):
      • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 24-12 na 26-18 sekund)
  • Galio
    • Tarcza Duranda (W):
      • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 18-16 na 18 sekund)
      • Mniejsze obrażenia (z 8-20 na 8-15% maks. HP)
  • Talon
    • Noxiańska Dyplomacja (Q):
      • Mniejsze dodatkowe obrażenia (ze 110 na 100%)
  • Jinx
    • Mniej podstawowego pancerza (z 28 na 26 pkt)
    • Supermegarakieta Śmierci (R):
      • Obrażenia egzekucji przeciwko potężnym potworom są teraz ograniczone do 1000 pkt (obrażenia obszarowe są ograniczone do 800 pkt).
  • Thresh
    • Mniej podstawowego zdrowia (z 561 na 530 pkt)
    • Więcej zdrowia co poziom (z 93 na 95 pkt)
  • Bard
    • Zew Wędrowca (Bierna):
      • Mniejsze obrażenia podstawowe (z 40  na 30 pkt)
  • Katarina
    • Mniejsza prędkość poruszania się (z 340 na 335)

Wzmocnieni bohaterowie

  • Kennen
    • Porażenie Elektryczne (W):
      • Większe obrażenia czwartego ataku (z 10-50 [+20% AP] na 20-60 [+25% AP])
  • Kayle
    • Boskie Wywyższenie (Bierna):
      • Większe bonusy (obrażenia Aflame – z +20% AP na +25% AP; zasięg Transcendent – z 50 na 100 jednostek)
  • Lux
    • Świetlista Osobliwość (E):
      • Większe obrażenia (z 60-240 +60% AP na 60-260 pkt +65% AP)
  • Zyra
    • Cierniowy Ogród (Bierna):
      • Większa wartość spowolnienia (z 25 na 30%)
    • Szybki Wzrost (W):
      • Krótszy czas odnowienia umiejętności (z 20-12 na 18-10 sekund)
  • Yuumi
    • Grasujący Pocisk (Q):
      • Większe obrażenia (z 40-190 na 50-200 pkt)
      • Większe wzmocnione obrażenia (z 45-245 na 60-260 pkt)

Co nowego w przedmiotach i runach?

Tym razem deweloperzy postanowili nie osłabiać przedmiotów. Riot zaserwował nam same wzmocnienia, największe na Maskę Otchłani i Ostrze Gniewu Guinsoo. W przypadku pozostałych dwóch itemów jednak też na pewno zauważymy różnicę. Dodatkowo nieco zmieniono statystyki Pędu Fazowego.

Wzmocnione przedmioty

  • Szczelinotwórca
    • ZMIANA: Spaczenie Pustki będzie stackować się podczas przyjmowania albo zadawania obrażeń przeciwnikom
    • Większe dodatkowe obrażenia za stacka (z 2 na 3%)
    • Mniejsze maksymalne dodatkowe obrażenia (z 10 na 9%)
  • Maska Otchłani
    • Więcej zdrowia (z 350 na 400 pkt)
    • Większe obrażenia podczas unieruchomienia (z 10 na 15%)
    • Dłuższy czas trwania unieruchomienia (z 4 na 5 sekund)
  • Ostrze Gniewu Guinsoo
    • Mniejszy koszt (z 2800 na 2600 sztuk złota)
  • Chłeptacz Posoki
    • Większe leczenie Spragnionego Cięcia – z 25% AD + 8% brakującego zdrowia na 25% AD + 10% brakującego zdrowia.

Zmiana runy

  • Pęd Fazowy
    • ZMIANA: Czas odnowienia: 15 sek.  30-10 sek. (zależnie od poziomu)
    • Mniejsza premia do prędkości ruchu: 30-60% zamiast 40-60% dla bohaterów walczących w zwarciu, 15-40% zamiast 25-40% dla bohaterów walczących na dystans

Jakie zmiany czekają nas w dżungli?

Te zmiany to coś, na co czekało wiele graczy i widzów. Co prawda, na MSI jeszcze nie zaobserwujemy zmian w mecie, jednakże od początku splitu w LEC czy Ultralidze będziemy obserwowali chociażby dłuższy czas odnowienia obozu, co może znacząco wpłynąć nie tylko na dżunglę, ale na całą grę.

  • Liczniki w dżungli i złoto za wyczyszczenie obozu

    • CZAS ODNOWIENIA OBOZU: 2 minuty  2 minuty 15 sek.
    • PODŚWIETLANY WSKAŹNIK ODNOWIENIA OBOZU: 15 sek. przed odnowieniem obozu  10 sek. przed odnowieniem obozu
  • Mechanizm pozwalający dogonić drużynę przeciwną

    • MISTRZ POWROTU: Jeśli poziom dżunglera jest niższy od średniej wszystkich graczy o co najmniej dwa poziomy, duże i potężne potwory zapewniają mu więcej PD. Wartość premii wynosi 50 PD za każdy poziom poniżej średniej wszystkich graczy.
  • Porażenie

    • OBRAŻENIA ZADAWANE POTWOROM PRZEZ PORAŻENIE: 390-1000 pkt. (zależnie od poziomu)  450 pkt. na początku, 900 pkt. po ulepszeniu Porażenia.
    • OBRAŻENIA ZADAWANE PRZEZ PORAŻENIE PRZY ZAMIANIE ZA POMOCĄ ROZPIECZĘTOWANEJ KSIĘGI CZARÓW: Obrażenia zadawane z Porażenia zostają zwiększone po dwóch zamianach czarów przywoływacza.
    • SKORUPIAKI BEZTARCZNIAKI: Porażenie oraz efekty kontroli tłumu rozbijają tarczę Wędrującego Kraba przed nałożeniem obrażeń.
  • Wytrzymałość

    • WSZECHWAMPIRYZM PRZEDMIOTÓW DO DŻUNGLI: 10%  8%
    • LECZENIE Z PORAŻENIA ZALEŻNE OD MAKSYMALNEGO ZDROWIA: 10%  15%

Dodatkowo zmienione zostały także wartości punktów życia, obrażeń od ataku, zdrowia czy złota poszczególnych obozów w lesie. Więcej detali znajdziecie na oficjalnej stronie Riotu.

Ponadto dokonano także aktualizacji aspektów wizualnych Kog'Mawa. Co prawda nie jest to często widywana postać, jednakże deweloperzy zdecydowali się na ulepszenie animacji czy modeli pocisków.

Przypominamy, że ten patch jeszcze nie będzie obowiązywał na MSI. Zostanie on wprowadzony już dzisiejszej nocy, a konkretnie około drugiej. Na pierwsze efekty tej aktualizacji w profesjonalnych rozgrywkach poczekamy jednak prawdopodobnie do czerwca.