Na dwa dni zastopowały rozgrywki Mid-Season Invitational 2021. Nie ma więc lepszego czasu, żeby powiadomić o planach na kolejną aktualizację League of Legends. Mark "Scruffy" Yetter podzielił się szczegółową listą zmian, które przyniesie patch 11.11.

Patch 11.11 przywróci Hecarima do dżungli?

Przez parę ostatnich miesięcy profesjonalni jak i niedzielni gracze narzekali na nadużywanie Hecarima, który był najmocniejszym leśnikiem. Po kilku nerfach Riot w końcu zdołał uporać się z nim, aczkolwiek do tego stopnia, że teraz nie widujemy go w ogóle. Twórcy najwyraźniej pragną to zmienić, bo otrzyma wzmocnienia. Poza nim czeka nas masa osłabień i buffów dla innych bohaterów, w tym między innymi dla Senny, która niebawem powinna być silniejsza.

Osłabieni bohaterowie

  • Morgana
    • Udręczony Cień (W):
      • Mniejsze obrażenia potworom (z 185 na 155%)
  • Lee Sin
    • Nawałnica/Okaleczenie (E):
      • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 8 na 9 sekund)
  • Rumble
    • Tytan ze Złomowiska (Bierna):
      • Mniejsze dodatkowe obrażenia (ze 110 na 100%)
  • Elise
    • Mniejszy przelicznik mocy umiejętności przy atakowaniu w formie pająka (z 30 na 20%)
  • Leona
    • Zaćmienie (W):
      • Mniejsze obrażenia (ze 60-200 na 50-190 pkt)
  • Urgot
    • Czystka (W):
      • Mniejszy przelicznik mocy ataku (z 20-36 na 20-34%)
  • Shaco
    • Zabawka Niespodzianka (W):
      • Mniejsze obrażenia co atak (z 10 na 9% AP)
    • Zatrute Sztylety (E):
      • Mniejszy przelicznik mocy umiejętności (z 55 na 50%)
  • Qiyana
    • Rzeźbienie Ziemi (W):
      • Mniejsza dodatkowa prędkość poruszania się (z 5-13 na 3-11%)

Wzmocnieni bohaterowie

  • Azir
    • Piaskowy Szturm (Q):
      • Mniejszy koszt many (z 70 na 55 pkt)
  • Graves
    • Więcej ataku co poziom (z 3 na 4 pkt)
  • Hecarim
    • Szał (Q):
      • Większy bonusowy przelicznik AD (z 70 na 75%)
    • Niszczycielska Szarża (E):
      • Większy przelicznik bAD (z 50 na 55% min; 100 na 110% max)
  • Ryze
    • Więcej zdrowia co poziom (z 98 na 110 pkt)
  • Ezreal
    • Większa regeneracja zdrowia co poziom (z 0,55 na 0,65 pkt)
    • Więcej podstawowego pancerza (z 22 na 24 pkt)
  • Seraphine
    • Dźwięk Przestrzenny (W):
      • Większa wartość tarczy (z 75-150 na 75-225 kiedy rzucana na siebie; z 50-100 na 50-150 kiedy rzucana na sojusznika)
  • Teemo
    • Szybkie Ruchy (W):
      • Krótszy czas odnowienia (z 17 na 14 sekund)
  • Nautilus
    • Prąd Morski (E):
      • NOWE: Obrażenia potworom podniesione do 200%
  • Singed
    • Rzut (E):
      • Krótszy czas odnowienia umiejętności (10 na 10-8 sekund)

Zmodyfikowani bohaterowie

  • Master Yi
    • Cios Alfa (Q):
      • Mniejszy przelicznik mocy ataku (z 100 na 90%)
    • Styl Wuju (E):
      • Większe obrażenia (z 20-60 na 30-70 pkt)
  • Senna
    • Więcej zdrowia co poziom (z 75 na 82 pkt)
    • Rozgrzeszenie (Bierna):
      • Mniejszy przyrost zasięgu co 20 dusz (z 25 na 20)
    • Przebijająca Ciemność (Q):
      • Leczenie teraz skaluje się z 160% Lethality
    • Ostatni Uścisk (W):
      • Więcej dodatkowej prędkości poruszania się (z 20 na 20% +0,05% AP)
    • Cień Świtu (R):
      • Większy przelicznik obrażeń AP (z 50 na 70%)

Co w przedmiotach i innych systemach zmieni patch 11.11?

W patchu 11.11 do League of Legends czekają nas też buffy przedmiotów. Chociaż te nie są ogromne, więc nie ma się czym zbytnio ekscytować. Dotyczą one głównie przedmiotów dla postaci tankowatych, które mają być na pierwszej linii frontu.

Wzmocnione przedmioty

  • Kostur Płynącej Wody
    • Więcej uzyskiwanego AP przy umiejętności biernej (z 20-40 na 25-45)
  • Odnowienie Kamienia Księżycowego
    • Więcej leczenia i mocy tarczy uzyskiwanej co stack (z 4 [max. 20] na 6 [max. 30%])
  • Boski Łamacz
    • Większe obrażenia oparte na zdrowiu (z 10 na 12%)
    • Więcej leczenia (z 50/30 na 65/40% dla bohaterów walczących wręcz/dystansowych)
  • Czarny Tasak
    • Większy przelicznik Drążenia (z 4 [max.24] na 4,5 [max. 27%])
  • Wężowy Kieł
    • Większa redukcja tarczy u bohaterów dystansowych (z 25 na 35%)
  • Zbroja Strażnika
    • Większy przelicznik "Twardy jak Skała" (z 0,5 max. zdrowia na 5 + 0,35% maks. zdrowia)
  • Mroźne Serce
    • Większe spowolnienie prędkości ataku u oponenta (z 15 na 20%)
    • Większy przelicznik "Twardy jak Skała" (z 0,5 max. zdrowia na 10 + 0,35% maks. zdrowia)
  • Omen Randuina
    • Większy przelicznik "Twardy jak Skała" (z 0,5 max. zdrowia na 5 + 0,35% maks. zdrowia)
  • Plemienna Zbroja
    • Usunięty wymóg posiadania 3000 zdrowia, aby uaktywnić bierną umiejętność. Zamiast tego trzeba będzie mieć 1100 dodatkowego zdrowia.

Zmiany totemów

Mark Yetter zapowiedział także niemałe zmiany w totemach.  Niemałe, bowiem zaktualizowane zostaną ich koszty, a także umiejętności pasywne.

Dodatkowo zmienione zostaną także trzy systemy i przedmioty: Hail of Blades, Biscuit Delivery Rune oraz Bramble Vest. W przypadku ciastka są to kosmetyczne zmiany, bowiem będziemy otrzymywać mniej złota po ich sprzedaży. Natomiast czas umiejętności HoB zostanie wydłużony do 12 sekund, a kamizelce obniżona zostanie wartość pancerza i magicznych obrażeń (do 30 i 3 pkt kolejno).

Patch 11.11 ma trafić do League of Legends równo za tydzień, 26 maja.