Zanim dopadnie nas szaleństwo letniego splitu pora na kolejną aktualizację do League of Legends. Patch z numerem 11.11 zawita dzisiaj na serwery. Co nowego wprowadza aktualizacja?

Powrót Cienia Wojny i Imperatora Pustyni

Riot Games ewidentnie tęskni za Hecarimem w lesie, postanowiło więc wzmocnić go po solidnej dawce osłabień. Z drugiej strony Rumble oraz Morgana na pozycji leśnika nie będą już tak mocni. Minimalne nerfy dla Lee Sina na górnej alejce nie powinny usunąć go z tej roli. Dziwi bardzo duży buff dla Azira, który i tak potrafił się pojawić w rywalizacji na najwyższym poziomie. Teraz z drastycznie obniżonym kosztem umiejętności możemy go widywać nawet częściej.

Osłabieni bohaterowie

  •  Morgana
    • Udręczony Cień (W):
      • Mniejsze obrażenia potworom (z 185 na 155%)
  •  Lee Sin
    • Nawałnica/Okaleczenie (E):
      • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 8 na 9 sekund)
  •  Rumble
    • Tytan ze Złomowiska (Bierna):
      • Mniejsze obrażenia przy trafieniach zadanych potworom (ze 120 na 80 pkt)
  •  Elise
    • Mniejszy przelicznik mocy umiejętności przy atakowaniu w formie pająka (z 30 na 20%)
  •  Leona
    • Zaćmienie (W):
      • Mniejsze obrażenia (ze 60-200 na 45-185 pkt)
  •  Urgot
    • Czystka (W):
      • Mniejszy przelicznik mocy ataku (z 20-36 na 20-34%)
  •  Shaco
    • Zabawka Niespodzianka (W):
      • Mniejsze obrażenia co atak (z 10 na 9% AP)
    • Zatrute Sztylety (E):
      • Mniejszy przelicznik mocy umiejętności (z 55 na 50%)
  •  Qiyana
    • Rzeźbienie Ziemi (W):
      • Mniejsza dodatkowa prędkość poruszania się (z 5-13 na 3-11%)

Wzmocnieni bohaterowie

  •  Azir
    • Piaskowy Szturm (Q):
      • Mniejszy koszt many (z 70 na 55 pkt)
  •  Graves
    • Więcej ataku co poziom (z 3 na 4 pkt)
  •  Hecarim
    • Szał (Q):
      • Większy bonusowy przelicznik AD (z 70 na 75%)
    • Niszczycielska Szarża (E):
      • Większy przelicznik bAD (z 50 na 55% min; 100 na 110% max.)
  •  Ryze
    • Więcej zdrowia co poziom (z 98 na 110 pkt)
  •  Ezreal
    • Większa regeneracja zdrowia co poziom (z 0,55 na 0,65 pkt)
    • Więcej podstawowego pancerza (z 22 na 24 pkt)
  •  Seraphine
    • Dźwięk Przestrzenny (W):
      • Większa wartość tarczy (z 75-150 na 75-225 kiedy rzucana na siebie; z 50-100 na 50-150 kiedy rzucana na sojusznika)
  •  Teemo
    • Szybkie Ruchy (W):
      • Krótszy czas odnowienia (z 17 na 14 sekund)
  •  Nautilus
    • Prąd Morski (E):
      • NOWE: Obrażenia potworom podniesione do 150%
  •  Singed
    • Rzut (E):
      • Krótszy czas odnowienia umiejętności (10 na 10-8 sekund)

Zmodyfikowani bohaterowie

  •  Master Yi
    • Cios Alfa (Q):
      • Mniejszy przelicznik mocy ataku (z 100 na 90%)
    • Styl Wuju (E):
      • Większe obrażenia (z 20-60 na 30-70 pkt)
  •  Senna
    • Rozgrzeszenie (Bierna):
      • Mniejszy przyrost zasięgu co 20 dusz (z 25 na 20)
    • Klątwa Czarnej Mgły (E):
      • Więcej dodatkowej prędkości poruszania się (z 20 na 20% +1% AP)
    • Cień Świtu (R):
      • Większy przelicznik obrażeń AP (z 50 na 70%)

Ogrom zmian przedmiotów w aktualizacji 11.11

Wzmocnione przedmioty

  •  Kostur Płynącej Wody
    • Więcej uzyskiwanego AP przy umiejętności biernej (z 20-40 na 25-45)
  •  Odnowienie Kamienia Księżycowego
    • Więcej leczenia i mocy tarczy uzyskiwanej co stack (z 4 [max. 20] na 6 [max. 30%])
  •  Boski Łamacz
    • Większe obrażenia oparte na zdrowiu (z 10 na 12%)
    • Więcej leczenia (z 50/30 na 65/40% dla bohaterów walczących wręcz/dystansowych)
  •  Czarny Tasak
    • Większy przelicznik Drążenia (z 4 [max.24] na 5 [max. 30%])
  •  Wężowy Kieł
    • Większa redukcja tarczy u bohaterów dystansowych (z 25 na 35%)
  •  Zbroja Strażnika
    • Większy przelicznik „Twardy jak Skała” (z 0,5 max. zdrowia na 5 + 0,35% maks. zdrowia)
  •  Mroźne Serce
    • Większe spowolnienie prędkości ataku u oponenta (z 15 na 20%)
    • Większy przelicznik „Twardy jak Skała” (z 0,5 max. zdrowia na 7 + 0,35% maks. zdrowia)
  •  Omen Randuina
    • Większy przelicznik „Twardy jak Skała” (z 0,5 max. zdrowia na 5 + 0,35% maks. zdrowia)
  •  Plemienna Zbroja
    • Usunięty wymóg posiadania 3000 zdrowia, aby uaktywnić bierną umiejętność. Zamiast tego trzeba będzie mieć 1100 dodatkowego zdrowia.

Osłabione przedmioty

  • Kamizelka cierniowa
    • Mniej pancerza (z 35 na 30 pkt)
    • Obrażenia odbite przez Kamizelkę Cierniową nie skalują się już z dodatkowym pancerzem.

Zmiany totemów

  • Pasjonujący Kamienny Totem
    • Usunięty 
  •  Czujny Kamienny Totem
    • Po osiągnięciu 13. poziomu i ukończeniu misji dla wspierających automatycznie ulepsza się do Bacznego Kamiennego Totemu.
  •  Baczny Kamienny Totem
    • Więcej mocy umiejętności, przyspieszenie umiejętności, dodatkowe obrażenia od ataku i dodatkowe zdrowie o 12%.

Zmiany systemów run

  • Nawałnica mieczy
    • Krótszy czas odnowienia (8 na 12 sekund)
  • Dostawa ciastek
    • Mniejsza cena odsprzedaży (z 30 na 5 sztuk złota)

Dodatkowo dokonano aktualizacji sklepu w grze. W drzewku zestawu przedmiotów mieści się teraz więcej rzeczy, a finalna wersja jest wyróżniona graficznie. Przedmioty mityczne z aktywnymi efektami mają teraz także własną ramkę. Te będą wyświetlane także w tablicy wyników. Poprawiono też menu rozwijane składników danych przedmiotów, a Żaronóż i Gradoostrze zostały dodane do sekcji "Początkowe".

Naprawione błędy i drobne zmiany

  • Umiejętność E — Urok Ahri nie sprawia już, że potwory z dżungli regenerują zdrowie, jeśli zostanie użyta poza walką.
  • Zaktualizowano efekty wizualne Q i E dla podstawowej skórki Karmy — zwiększono zakres kolorów i zredukowano szum wizualny.
  • Trafienie Hextechowego Malzahara lub Swaina Tyrana będzie aktywowało teraz bardziej metaliczne odgłosy.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że początkowa część efektów dźwiękowych Q — Zewu Pustki Destruktora Światów Malzahara nie była słyszalna, jeśli umiejętność została użyta z mgły wojny.
  • Naprawiono błąd efektów dźwiękowych Kryształowej Róży Swaina, który powodował, że jeśli Swain użył R — Rozbłysku Demona i zaczął wysysać duszę celu, ten NIE słyszał efektu dźwiękowego stereo szeptu lub efektu dźwiękowego, który powinien być słyszalny przy rozpoczęciu wysysania duszy.
  • Linie dialogowe otwierania sklepu są ponownie dostępne dla posiadających je bohaterów i skórek.
  • Zaktualizowano linie dialogowe Taliyah zamykania sklepu do jej linii otwierania sklepu.
  • Linie dialogowe Lux przy użyciu R — Ostatniej Iskry znowu będą odtwarzane.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego E — Zuchwała Szarża Xin Zhao zaczynała się odnawiać i zużywała manę, mimo że nie była rzeczywiście aktywowana podczas próby użycia jej na wrogu poza zasięgiem i po ponownym użyciu jej bez żadnego celu.
  • R — Podniebne Trzaśnięcie Rammusa nie zadaje już obrażeń natychmiast przy użyciu na zerowym zasięgu.
  • Q — Zmiażdżenie Alistara nie daje już ładunków umiejętności biernej — Triumfalnego Ryku, gdy zostanie użyte na celu osłoniętym tarczą magii.
  • Kassadin nie może już aktywować Elektryzacji, trafiając bohatera tylko dwoma oddzielnymi atakami.