Dosyć nietypowo, bo w czwartek, a nie w środę zawitała najnowsza aktualizacja do League of Legends. Patch oznaczony numerem 11.14 przynosi sporo poprawek dla kilku bohaterów, w tym dla Irelii, Tahm Kencha, Lillii i ostatnio przerobionego Dr. Mundo. Tym razem za to mało poprawi się w kontekście przedmiotów, wszak tylko dwa z nich zostaną zmodyfikowane.

Patch 11.14: Małe nerfy i buffy, spore modyfikacje

Wbrew tradycji, tym razem najważniejsze nie będą osłabienia czy wzmocnienia bohaterów. Szereg z nich oczywiście dostanie ban hammerem, bądź też zostanie odrobinę zbuffowanych. Niemniej uwaga w patchu 11.14 skupi się na wspomnianych we wstępie czterech czempionach. To oni zostaną ogromnie zmodyfikowani, dlatego też trudno ocenić, czy owe zmiany będą na plus, czy na minus. Na to pytanie odpowiedzą nam najbliższe tygodnie w drabince rankingowej League of Legends, a następnie wybory profesjonalnych zawodników w rozgrywkach.

Osłabieni bohaterowie

  • Akali
    • Technika Pięciu Cięć (Q):
      • Technika Pięciu Cięć nie może już zostać użyta podczas wykonywania doskoku umiejętności E — Salta Shurikena.
    • Skrytobójcze Wykończenie (R):
      • Mniejsze minimalne obrażenia (z 75-215 na 60-200 pkt)
      • Mniejsze maksymalne obrażenia (z 225-645 na 180-600 pkt)
  • Karma
    • Mniej obrażeń (z 54 na 51 pkt)
  • Malzahar
    • Mniej zdrowia (z 537 na 510 pkt)
    • Zew Pustki (Q):
      • Mniejsze skalowanie z AP (z 0,65 na 0,55%)
  • Nocturne Nocturne
    • Ostrza Cieni (Bierna):
      • NOWE: Obrażenia i leczenie Ostrzy Cieni są zmniejszone o 50% w przypadku stworów
  • Shaco Shaco
    • Mniej zdrowia (z 587 na 560 pkt)
    • Mniejsza prędkość ruchu (z 350 na 345 jednostek)
  • Xin Zhao
    • Z Wiatru Grom (W):
      • Dłuższy czas odnowienia umiejętności (z 12-6 na 12-8 sekund)
  • Ziggs
    • Mniej maksymalnej many (z 480 na 420 pkt)

Wzmocnieni bohaterowie

  • Darius
    • Krwotok (Bierna):
      • Więcej bonusowych obrażeń (z 20-205 na 30-230 pkt)
    • Pochwycenie (E):
      • Krótszy czas odnowienia umiejętności (z 26-18 na 24-14 sekund)
  • Garen Garen
    • Rozstrzygające Uderzenie (Q):
      • Większa bonusowa prędkość ruchu (z 30% na 35-45%)
    • Demaciańska Sprawiedliwość (R):
      • Większe obrażenia zależne od brakującego zdrowia celu (z 20-30 na 25-25%)
  • Graves
    • Więcej obrażeń (z 66 na 68 pkt)
  •  Illaoi
    • Większa prędkość ruchu (z 340 na 350 pkt)
  • Ivern
    • Wybuchowe Nasiono (E):
      • Większa tarcza (z 80-200 na 80-220 pkt)
  • Rek'Sai
    • Gniew Królowej (Q):
      • Większe obrażenia co uderzenie (z 20-40 na 21-45 pkt)
    • Drapieżnica (Q):
      • Większe obrażenia (z 60-180 na 60-200 pkt)
  •  Seraphine
    • Wysoka Nuta (Q):
      • Większe skalowanie obrażeń (z 40-60 na 45-65% AP)
  • Taric
    • Gwiezdne muśnięcie (Q):
      • Mniejszy koszt many (z 70-90 na 65-85 pkt)
    • Rozbłysk (E):
      • Mniejszy koszt many (z 60 na 40 pkt)

Zmodyfikowani bohaterowie

  • Dr. Mundo
    • Większa prędkość ataku na pierwszym poziomie (z 0,67 na 0,72 pkt)
    • Chodzić, Gdzie Chcieć (Bierna):
      • Mniejsza regeneracja zdrowia (z 2% na 1-2%)
      • Dłuższy czas odnowienia (z 45-15 na 60-15 sekund)
    • Zatruta Piła (Q):
      • NOWE:Zatruta Piła leczy teraz 100% kosztu zdrowia, jeśli trafi potwora
    • Tępy Uraz (E):
      • Większe obrażenia zadawane potworom (ze 140% na 200%)
      • Od teraz od razu odrzuca małe potwory
  • Lillia
    • Mniejsza regeneracja zdrowia (z 9 na 7,5 pkt)
    • Większa wartość pancerza (z 20 na 22 pkt)
    • Wypełniony Snami Kostur (Bierna):
      • NOWE: Lillia leczy się o 12-140 pkt zdrowia (12% mocy umiejętności) w przypadku bohaterów i o 18-94 pkt zdrowia (6% mocy umiejętności) w przypadku dużych potworów w trakcie trwania obrażeń w czasie (Lilia może leczyć się tylko z jednego potwora w danej chwili)
      • Zmiana zadawanych obrażeń (z 5% maksymalnego zdrowia na 6% i 1,5% maksymalnego zdrowia celu za każde 100 pkt mocy umiejętności)
    • Kwitnące Ciosy (Q):
      • Większy koszt many (z 45 na 65 pkt)
      • Mniej ładunków brykania (z 5 na 4)
      • Zmiana dodatkowej prędkości ruchu za ładunek (z 7-11 pkt +1% za każde 100 pkt AP na 3-7 pkt +3% za każde 100 pkt AP)
      • Dłuższy czas trwania premii do prędkości ruchu (z 5 na 5,5 sekund)
      • Dłuższy czas do utraty ładunku (z 1 na 1,5 sekundy)
      • Dłuższy czas odnowienia (z 4 na 6-4 sekundy)
      • Większe podstawowe obrażenia (z 30-90 na 35-95 pkt)
    • Uważaj! IIP! (W):
      • Większe obrażenia (z 70-130 + 30% AP na 70-150 pkt + 35% AP)
    • Wirujące Nasiono (E):
      • Dłuższy czas odnowienia (z 12 na 18 sekund)
      • Zmienione spowolnienie (z 20-45% na 40%)
      • Większe obrażenia (z 70-150 na 70-170 pkt)
    • Melodyjna Kołysanka (R):
      • Większe skalowanie obrażeń z AP (z 30% na 40%)
      • Krótszy czas uśpienia (z 2-3 na 1,5-2,5 sekund)
      • Mniejsze spowolnienie, gdy wrogowie są senni (z 25% na 10%)
      • USUNIĘTO: spowolnienie Melodyjnej Kołysanki już się nie zwiększa
  • Tahm Kench
    • Smakosz (Bierna):
      • Zmiana obrażeń (z 2,5% maksymalnego zdrowia na 12-60 pkt + 2,5% maksymalnego zdrowia)
    • Smagnięcie Językiem (Q):
      • NOWE: Smagnięcie Językiem zadaje również obrażenia z umiejętności biernej — Smakosza wrogim bohaterom
      • Zmiana leczenia (z 6-10% brakującego zdrowia na 15-35 pkt + 4-6% brakującego zdrowia)
    • Nur w Otchłań (W):
      • Skrócony czas odnowienia i zwrot kosztu many (z 30% na 40%)
    • Pożarcie (R):
      • Większa podstawowa wytrzymałość tarczy (z 300-600 na 400-600 pkt)
      • Mniejsze spowolnienie przy pochłonięciu sojusznika (z 40-10% na 30-10%)
  • Irelia
    • Mniej zdrowia (z 580 na 520 pkt)
    • Mniejsza odporność na magię (z 32 na 28 pkt)
    • Większy przyrost zdrowia (z 95 na 110 pkt)
    • Ioniński Zapał (Bierna):
      • Mniejsza liczba ładunków (z 5 na 4)
      • Większa prędkość ataku co ładunek (z 8/12/16% na 7,5/13,75/20%)
      • Większe skalowanie obrażeń (z 15-66 +25% dodatkowego AD na 10-61 + 30% dodatkowego AD)
    • Fala Ostrzy (Q):
      • Mniejsza prędkość doskoku (z 1500 jednostek + 100% prędkości ruchu na 1400 jednostek + 100% prędkości ruchu)
      • Zmienione obrażenia przeciwko stworom (z 55-135 na 55 pkt + 12 pkt za każdy poziom bohaterki)
    • Buntowniczy Taniec (W):
      • Mniejsze obrażenia podstawowe (z 50% obrażeń fizycznych na 40-80% obrażeń fizycznych, 20-40% obrażeń magicznych)
      • Większe maksymalne obrażenia (z 20-140 pkt +100% AD +80% AP na 30-290 pkt +150% AD +120% AP)
    • Obłędny Duet (E):
      • Zmiana prędkości lotu pocisku (0,25 sekundy)
      • E nie może zostać użyte ponownie, gdy Irelia jest pod wpływem efektu kontroli tłumu
    • Ostrze Obrończyni (R):
      • NOWE: Ostrze Obrończyni teraz skraca czas odnowienia Q — Fali Ostrzy o 0,5-2,5 sek. przed uwzględnieniem przyspieszenia umiejętności

Zmiany przedmiotów

  • Łamacz Falangi
    • Większe obrażenia od ataku (z 40 na 45 pkt)
    • Mniej zdrowia (z 400 na 300 pkt)
    • Mniejsze spowolnienie zatrzymującego cięcia (z 90 na 40% na 3 sekundy)
  • Pancerz Umrzyka
    • Większa wartość pancerza (z 40 na 45 pkt)

W grze pojawi się także nowy tryb, a także tradycyjnie nowe skórki. Riot Games zadbało również o poprawkę kilku błędów. Więcej szczegółów znajdziecie tutaj.

Patch 11.14 powinien pojawić się na oficjalnych serwerach LoL-a już dziś.