Szykują się duże zmiany w głównej aplikacji League of Legends. Riot Games zapowiada, że już wkrótce dostaniemy aktualizację do obecnego klienta. Jak mówią deweloperzy, prace skupiają się na odświeżeniu struktury na bazie jądra Chromium (CEF). Co to będzie oznaczać?
Riot zapowiada wielkie czyszczenie klienta
Struktura na bazie jądra Chromium to przeglądarka, która stanowi serce architektury klienta. Jak zdradzają twórcy w najnowszym artykule z serii "/dev", ostatnio aktualizowali go w listopadzie 2019 roku. Wówczas najnowsza wersja CEF miała oznaczenie 74, teraz jest to już numer 91. Odświeżenie tego elementu zredukuje zawieszanie się sprzętu, zwiększy kompatybilność oraz zapewni lepsze reagowanie na działania użytkowników. Zdaniem Riotu, to najważniejsza zmiana, jaką da się wprowadzić do klienta.
Od kwietnia trwają prace nad aktualizacją istniejących komponentów sieciowych, takich jak osadzanie filmów, wyskakujących powiadomień i innych szczegółów. Nowa wersja CEF przechodzi właśnie testy w wewnętrznych strukturach Riot Games.
– Już odnotowujemy poprawę wykorzystania pamięci i mocy procesora przez nasze struktury „front end”. Spodziewamy się mnóstwo innych korzyści, które po wprowadzeniu aktualizacji w efekcie zapewnią lepsze doświadczenia graczom, ale nie chcemy nadmiernie ryzykować przyspieszając ten proces. Mamy wspaniałą okazję, by zrobić dla wszystkich coś dobrego, więc chcemy mieć pewność, że zaktualizowany klient jest stabilny, zanim go wypuścimy – czytamy we wpisie.
Co jeszcze zostanie zmienione?
W ciągu ostatnich lat wiele problemów w grze sprawiał etap zakończenia gry (EOG). Twórcy zapowiadają, że po aktualizacji CEF będzie to kolejna część klienta, która przejdzie drastyczne zmiany. Prace nad nią będą prowadzić we współpracy z innymi zespołami, aby dokładnie sprawdzić, co można zmienić w tym elemencie.
Kolejnym ważnym aspektem będzie stabilność klienta podczas długich sesji rozgrywki. W zeszłym roku Riot usunął wycieki pamięci, które powodowały zajmowanie coraz większego zasobu pamięci. Kiedy aplikacja działała przez dłuższy okres, problem robił się naprawdę poważny. Jak mówią twórcy, zauważono, że wiele osób doświadcza problemów właśnie po pozostawieniu otwartego klienta. Deweloperzy myślą nad wprowadzeniem nowej funkcji, która będzie automatycznie wyłączać klienta w trakcie gry, kiedy zacznie zużywać zbyt dużo pamięci.