Minionej nocy w League of Legends pojawiła się aktualizacja oznaczona numerem 11.22. Nie jest ona szczególnie duża, ale spokojnie – prawdziwa bomba dopiero nadchodzi. Patch 11.23 będzie pierwszą przedsezonową łatką i ta na pewno wniesie znacznie więcej. Na razie jednak warto zobaczyć, co takiego wprowadza ostatnia aktualizacja, a wprowadza chociażby zmiany wśród kilkunastu postaci.
Wzmocnienia bohaterów
Podczas ogłoszenia wstępnych zmian wspomnieliśmy, że niewiadomą jest, czy razem z dłużej trwającym ogłuszeniem Renekton znów będzie dłużej unieruchomiony. Teraz wiemy już, że tak. Jeśli chodzi o pozostałych wzmocnionych bohaterów, wielu różnic między poprzednimi wieściami nie ma. Wyjątkiem jest Kayn, u którego zdecydowano się nie przesadzać ze skalowaniem Koszącego Cięcia (Q). Poniżej możecie sprawdzić jeszcze raz, jak prezentuje się lista wzmocnionych postaci w patchu 11.22.
-
Akali
- Piętno Zabójczyni (bierna)
- Większe obrażenia z 29–170 pkt. (+40 AP) do 35–182 (+55% AP)
- Piętno Zabójczyni (bierna)
-
Kalista
- Rozdarcie (E)
- Większe skalowanie obrażeń z 60 do 70 procent AD
- Większe skalowanie obrażeń od każdej kolejnej włóczni z 20–35 do 23,2–40,6 procent AD
- Rozdarcie (E)
-
Kayn
- Koszące Cięcie (Q)
- Większa premia do obrażeń jako Darkin za każde 100 AD z 4 do 5,5 procent
- Wtargnięcie Umbry (R)
- Większe skalowanie premii do obrażeń z maksymalnym zdrowiem celu z 10 do 15 procent
- Koszące Cięcie (Q)
-
Renekton
- Bezwzględny Drapieżnik (W)
- Dłuższy czas działania wzmocnionego ogłuszenia z 1 na 1,5 sekundy
- Dłuższy czas unieruchomienia samego siebie z 0,375 sekundy na 0,525 sekundy
- Bezwzględny Drapieżnik (W)
-
Riven
- Wybuch Ki (W)
- Większe obrażenia podstawowe z 55–175 do 65–185 punktów
- Waleczność (E)
- Większe skalowanie wytrzymałości tarczy z dodatkowym AD ze 100 do 120 procent
- Wybuch Ki (W)
-
Varus
- Grad Strzał (E)
- Większe skalowanie obrażeń z dodatkowym AD z 60 do 90 procent
- Grad Strzał (E)
Osłabienia bohaterów
Lista osłabionych czempionów, choć o jedną pozycję krótsza, wydaje się być jednocześnie bogatsza. To za sprawą większych zmian wśród pojedynczych postaci, jak chociażby Qiyany. I na niej radzimy się zatrzymać, bo tu też pojawiło się kilka zmian w stosunku do tego, co Riot zapowiedział tydzień temu. O ile kwestia podstawowego zdrowia i jego przyrostu co poziom pozostała bez zmian, to tego samego nie można powiedzieć w kwestii obrażeń z dwóch umiejętności. Twórcy zdecydowali się w nie uderzyć jeszcze mocniej i w efekcie zabrali więcej siły skalowaniu Ostrza Ixtal (Q) oraz Bezczelności (E) z dodatkowymi obrażeniami od ataku. Jeśli chodzi o pozostałe osłabione postacie – tam już bez jakichkolwiek zmian (poza tym, że u Maokaia widniały złe liczby w zaprezentowanym tydzień temu screenie, ale same wartości i tak zostały uszczuplone o 10, więc wychodzi na to samo).
-
Graves
- Nowy Los
- Mniejsze obrażenia podstawowe kul przy trafieniu krytycznym z 30 do 20 procent dodatkowego AD
- Nowy Los
-
Kha'Zix
- Zakosztuj Ich Strachu (Q)
- Mniejsze skalowanie premii do całkowitych obrażeń ze 130 do 115 procent dodatkowego AD
- Mniejsze skalowanie premii do obrażeń zadawanych odizolowanym celom z 273 do 241,5 procent dodatkowego AD
- Zakosztuj Ich Strachu (Q)
-
Maokai
- Wyssanie Magii (bierna)
- Mniejszy procent leczonego maksymalnego zdrowia z 7–15 do 5–15 procent
- Spaczone Natarcie (W)
- Mniejsze obrażenia podstawowe z 70–170 do 60–160 punktów
- Wyssanie Magii (bierna)
-
Qiyana
- Podstawowe statystyki
- Mniejsze podstawowe zdrowie z 590 do 520 punktów, ale większy przyrost co poziom z 90 do 110 punktów
- Ostrze Ixtal (Q)
- Mniejsze obrażenia z 60–160 (+90% dodatkowego AD) do 50–170 (+75% dodatkowego AD)
- Bezczelność (E)
- Większe obrażenia podstawowe z 50–170 do 50–210 punktów, ale mniejsze skalowanie z AD z 70 do 50 procent
- Podstawowe statystyki
-
Yuumi
- Ziuum (E)
- Mniejsze skalowanie prędkości ruchu za każde 100 punktów AP z 10 do 6 procent
- Mniejsze leczenie z 70–210 (+40% AP) do 70–190 (+35% AP)
- Ziuum (E)
Inne zmiany
Jest jedna postać, która nie wpasowała się ani w ramy wzmocnień, ani nerfów. Mowa o Vi, która na dobrą sprawę została tylko usprawniona pod kątem płynności działania, a nie balansu, toteż zdecydowaliśmy się umieścić ją w tym miejscu. I choć nie ma ani jednej zmiany w runach, to nieco zmodyfikowano przedmioty. A dokładnie jeden z nich – popularny Chłeptacz Posoki. Riot zdecydował, że nałożone osłabienia z poprzedniej aktualizacji były zbyt brutalne i przywrócił mu nieco siły.
-
Vi
- Niszczyciel Skarbca (Q)
- Dłuższy czas trwania odrzucenia z 0,7 na 0,75 sekundy
- NOWE: Zasięg doskoku zostaje zwiększony o maksymalnie 50 jednostek, jeśli przechodzi przez ścianę
- AKTUALIZACJA: Przebyty dystans i obrażenia są zależne od dokładnego czasu ładowania (wcześniej były liczone w odstępach co 0,25 sekund)
- AKTUALIZACJA: Cele zostają odrzucone od razu po kontakcie z Vi
- Nie Stawiaj Oporu (R)
- Wyrównano czas działania podrzucenia z 1,25–1,49 do 1,4 sekundy
- AKTUALIZACJA: Podrzucenie będzie się aktywowało dokładnie gdy dystans między Vi i jej celem wyniesie 300 jednostek
- AKTUALIZACJA: Wrogowie znajdujący się na drodze podczas ataku Vi po użyciu umiejętności będą odrzucani natychmiastowo
- Niszczyciel Skarbca (Q)
-
Chłeptacz Posoki
- Większa premia do zdrowia z 400 do 450 punktów (w przypadku Nieustającego Głodu z 550 do 600 punktów)
- Większy wszechwampiryzm z 8 do 10 procent (w przypadku Nieustającego Głodu z 13 do 15 procent)
Pełną listę zmian w patchu 11.22 znajdziecie pod tym adresem.