Już za chwilę rozpocznie się czwarty sezon Ekstraklasa Games! Jednakże nim jeszcze gwizdek rozbrzmiał po raz pierwszy, organizatorzy ogłosili, że udało im się pozyskać sponsora tytularnego, który obecny będzie w identyfikacji wizualnej rozgrywek.
Sponsor tytularny i większy nacisk na media społecznościowe
Owym sponsorem został PKO Bank Polski, który w ten sposób poszerzył swoją obecność w najwyższej klasie futbolowej w Polsce. Wszak warszawski bank już od kilku lat wspomaga również piłkarską Ekstraklasę. – Od samego początku widzieliśmy spory potencjał w inicjatywie Ekstraklasa Games. Pierwsze edycje utwierdziły nas w przekonaniu, że wspieranie esportu, szczególnie w okresie pandemii Covid-19 było działaniem jak najbardziej słusznym, a w dzisiejszych okolicznościach połączenie sportu tradycyjnego i elektronicznego jest już krokiem naturalnym, zarówno z punktu widzenia biznesowego, jak i marketingowego. Chcemy być obecni w świadomości różnych grup społecznych, także wśród najmłodszych. Dokładamy razem z naszymi partnerami z Ekstraklasy SA wszelkich starań, by przygotować produkt o najwyższej jakości – zapewnił Robert Kudelski, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w PKO Banku Polskim.
Pozyskanie sponsora tytularnego to jednak niejedyna nowość. Organizatorzy postawili bowiem na rozwój dedykowanych kanałów w mediach społecznościowych, dzięki czemu esportową rywalizację śledzić będzie można zarówno na Facebooku, jak i na TikToku. – Dzięki naszej determinacji projekt z sezonu na sezon stale się rozwija i nie inaczej będzie w najbliższej edycji. Chcąc poprawić dotarcie z komunikacją do fanów esportu i z myślą o nich, postanowiliśmy uruchomić dedykowane kanały social media. To za ich pośrednictwem i bez ograniczeń będzie można obserwować cały rozgrywany turniej. Facebook jest nam niezbędny do prowadzenia transmisji online wspólnie z klubami Ekstraklasy, natomiast TikTok zapewnia największą dynamikę wzrostu wśród młodej grupy docelowej, na której szczególnie nam zależy – przyznał Marcin Mikucki, Dyrektor Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w Ekstraklasie SA.
Wirtualni kopacze do walki!
Teraz jednak przechodzimy do kwestii samych rozgrywek, które rozpoczną się już 30 listopada. To właśnie wtedy wystartuje pierwszy z trzech turniejów eliminacyjnych Ekstraklasa Games Open, które potrwają do 29 grudnia. Każda tura kwalifikacji wyłoni sześciu najlepszych zawodników, którzy znajdą się w fazie zasadniczej. Powstała w ten sposób osiemnastka między 4 stycznia a 2 marca rozegra siedemnaście kolejek, po których w grze zostanie już tylko najlepsza ósemka. To właśnie owy oktet 12 i 13 marca wystąpi w finałach Ekstraklasa Games Open, które będą mieć miejsce podczas turnieju lanowego. Stawką będą dwie przepustki do wielkiego finału czwartego sezonu.
Niemniej pomyślano nie tylko o amatorach. Zmagania toczyć się będą również w ramach Ekstraklasa Games Pro, w której osiemnaście klubów Ekstraklasy wystawi swoich reprezentantów. Wcześniej jednak owych reprezentantów trzeba będzie znaleźć, tak więc 30 listopada rozpocznie się okienko transferowe, dzięki któremu zespoły będą mogły kompletować swoje składy. Po Nowym Roku zaś wystartuje faza zasadnicza – na tę składać się będzie siedemnaście kolejek w formule "każdy z każdym". Najlepsza czwórka tego etapu awansuje bezpośrednio na lanowe wielkie finały, podczas gdy zawodnicy z miejsc od 5. do 12. przystąpią 26 i 27 marca do baraży na lanie, gdzie toczyć się będzie walka o ostatnie dwie przepustki.
Ostatecznie dwóch najlepszych graczy rozgrywek Open oraz sześciu czołowych zawodników rozgrywek Pro stanie do ostatecznego boju o mistrzostwo czwartego sezonu PKO Bank Polski Ekstraklasa Games. Niemniej 9 i 10 kwietnia w Warszawie walka toczyć się będzie również o łączną pulę nagród w wysokości 10 tysięcy euro oraz awans na międzynarodowe rozgrywki spod szyldu FIFA eWorld Cup. Zmagania, które toczone będą na konsolach PlayStation, śledzić będzie można na antenie telewizji Polsat Games oraz na YouTube, Twitchu i Facebooku.