O ile na komputerach osobistych PUBG: Battleground lata swojej świetności ma już za sobą, tak na urządzenia przenośnych gra święci triumfy. I to nie byle jakie, bo w 2021 roku PUBG Mobile przyniosło swojemu wydawcy rekordowy przychód.

Tencent triumfuje

Według raportu opublikowanego przez grupę analityczną Sensor Tower w trakcie kończącego się powoli roku gracze wydali w mobilnej wersji PUBG blisko 3 miliardy dolarów! Konkretnie mowa tutaj o niebagatelnej sumie 2,8 miliardów dolarów, co było najlepszym wynikiem wśród produkcji mobilnych. Równać się z PUBG Mobile może jedynie Honor of Kings, które w dwanaście miesięcy osiągnęło dokładnie taki sam przychód. Co ciekawe, wydawcą obu tych gier jest chiński gigant Tencent, który bez wątpienia ma więc powody do świętowania. W sumie wszak tylko dzięki dwóm wspomnianym produkcjom spółka z Państwa Środka zyskała aż 5,6 miliarda dolarów!

Na najniższym stopniu podium z wynikiem odczuwalnie słabszym znalazło się Genshin Impact od miHoYo, które wygenerowało 1,8 miliarda dolarów przychodu. Barierę jednego miliarda przekroczyło też pięć innych produkcji, tj. Roblox, Coin Master, Pokémon GO, Candy Crash Saga oraz Garena Free Fire. W sumie daje nam to osiem pozycji, które przyniosły swoim wydawcom ponad miliardowy zysk – dla porównania w ubiegłorocznej odsłonie raportu takich gier było pięć, a w latach 2018 i 2019 trzy, tak więc rozwój rynku gier mobilny jest niezaprzeczalny. I wydaje się, że rok 2022 pod tym względem może być tylko lepszy.